Hvor er Niels Richard Witterseh i perioden 1887-1897?

Startet af Johnny Witterseh, 13 Maj 2014 - 17:56

Forrige emne - Næste emne

Johnny Witterseh

Min morfar Niels Richard Witterseh er født d. 21. okt. 1878 på Den Kgl. Fødselsstiftelse i København og også døbt der d. 29. okt. 1878. Hans far Peter Christian Witterseh dør d. 7. nov. 1883 og hans mor Emilie Christine Birgitte Steffensen dør d. 3. juni 1887 i København. Niels Richard Witterseh kommer derefter på Vajsenhuset ligeledes i København. Derfra flytter han til Svendborg, hvornår?, for iflg. Politiets Registerblade at komme tilbage til København d. 1. sept. 1897. I samme periode uddanner han sig til bager enten i Svendborg eller i København.
Jeg har ikke kunnet finde nogen dokumentation overhovedet for forløbet 1887-1897. Er der på nettet tilgængelige protokoller fra Vajsenhuset? Og har nogen en god idé til at spore ham i Svendborg og i perioden iøvrig?
På forhånd tak for hjælpen. Med venlig hilsen, Johnny Witterseh.

Anne Mortensen

#1
Husk at oplyse kirkebog og opslagstal til dine data.

Her er en Pol.reg. - hvis du har en til vis linket

http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1587365&searchname=polit_adv
--------------------
Her han og navnet stavet anderledes - derfor vis oplysningerne

http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=72651&searchname=polit_adv
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anne Mortensen

Søg hans konf. i Svendborg.

Jeg har ikke kunne finde ham i FT 1890.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Johnny Witterseh

Jeg bliver bedt om at oplyse følgende:

Peter Christian W. død: KB 1861-1884, Skt. Johannes, Sokkelund, opsl.327, p.328, nr.505
Emilie Christine Birgitte Steffensen, død: KB 1884-1891, Garnisons, Sokkelund, opsl.77, p.76, nr.277
Niels Richard Witterseh, født: Den Kgl. Fødselsstiftelse, oktober 1878, opsl.28, p.27, nr.537

Pol. Reg. blade som nævnt har jeg set.

Hans konfirmation har jeg søgt i København, men ikke i Svendborg. Det prøver jeg.

Med venlig hilsen, Johnny Witterseh.

Anne Mortensen

Hej

Pol. Reg. blade som nævnt har jeg set.


Det var nu mere for os andre - vi kender dem jo ikke   ;)

Vis altid de links du kender så vi kan se dem.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Johnny Witterseh

Hej Anne Mortensen!

Det var nu ikke for at være uhøflig eller dumsmart, at jeg skrev som jeg gjorde, undskyld.
Men jeg skal lige lære kommunikationsformen her at kende, så tak for oplysningen.
Mvh. Johnny Witterseh.

Johnny Witterseh

Hej Anne Mortensen!

Tak for din interesse for mine spørgsmål.
Jeg har søgt konfirmationer i Svendborg, også uden resultat. Den Niels Richard Witterseh er desværre som sunket i jorden i den periode. Blev alle konfirmeret dengang?
FT 1890 for Svendborg er måske lige tidligt nok. På den tid er han højst sandsynligt stadigvæk i Vajsenhuset i København og må altså via DAISY skulle findes i Rigsarkivet eller Landsarkivet.
Jeg har søgt (Google) efter udlærte bagersvende både i Svendborg og København, men er ikke stødt på sådanne optegnelser.
Mvh. Johnny Witterseh.