Dødsdato for Hans Christian Thorup

Startet af Claus Thorup, 10 Maj 2014 - 20:34

Forrige emne - Næste emne

Claus Thorup

Jeg leder efter en dødsdato for min tipoldefar, Hans Christian Thorup.

Han er født 16. juli 1839 i Veflinge sogn, Skovby Herred, Odense Amt.
Jeg har fundet hans fødsel/dåb, konfirmation (1854) og vielse (5. juni 1867 i Odense – af åbenlyse årsager: De blev forældre 8 dage senere  ;)) samt folketællingen i 1911, hvor han stadig bor i Veflinge sammen med sin kone, Ane Kirstine Nielsen (og er "nabo" til deres ældste søn, Anders Thomas Christiansen Thorup).
I folketællingen 1916 er de væk. Hans kone er død i Veflinge den 19. april 1915.
Jeg har ledt blandt døde mandkøn fra 1911 til ca. 1939 i Veflinge sogn samt i alle sogne, der støder op til Veflinge sogn. Hans børn er ikke flyttet længere væk hjemmefra.

Jeg KAN have overset ham! Men ellers .... Hvad skal jeg gøre?
Gode idéer efterlyses.

Claus Thorup

Lajla Yvonne Dight

Hello there

Jeg ved ikke om du kan bruge dette til noget, men der er en hr. og fru Thorup begravet på Munkebo kirkegård. Jeg søgte under "Find en grav" på Fyn. Der er vel mulighed for, at manden er efterkommer af "din" Thorup, så familien er flyttet til et andet sogn, eller eventuelt blot har familie i dette sogn. Måske kan det give en søgeretning.


Med venlig hilsen
Lajla

Claus Thorup

Hej Lajla
Tak for din indsats.
Parret på Munkebo Kirkegård er min farfars bror og hans kone, og Laurits er ganske rigtigt barnebarn til min efterlyste tipoldefar.
Laurits er imidlertid først flyttet til Munkebo på sine "ældre dage".
Jeg vil prøve at følge dit spor :), så endnu en gang tak.

Mange hilsner
Claus

Heidi Ilsoee

Han er død efter 1915. Ved konens død (Veflinge, Odense AO 186) står der gift med og ikke enke efter. Har desværre ikke fundet ham.

Heidi

Lajla Yvonne Dight

Hello Claus

Ikke noget nyt om Hans Chr. Thorup. Kigger stadig.

Jeg har fundet (hans bror?) Rasmus Thorup's død. Har du den?

Ellers er den opført i Vissenbjerg Sogn  1916 Opslag 12.


Held og lykke.

Med venlig hilsen
Lajla


Claus Thorup

Hej Heidi
God observation - tak :)

Hej Lajla
Jeg har styr på Rasmus - tak :)

Nyt spørgsmål:
Hvis man kom på sygehus, og døde der, ville man så ikke komme tilbage til sit eget sogn, og blive begravet?
Normalt vil jeg sige JA, men er der tilfælde, hvor det ikke vil ske?

Mange hilsner
Claus

Mette Lund

Hej Claus

Jeg har en ane, der døde på sygehuset i Skanderborg og blev begravet i Skanderborg, selv om hun kom fra et andet sogn (Tåning). Jeg ved ikke, hvorfor hun ikke blev begravet i hjemsognet, men derfor tog det mig rigtigt lang tid at finde hende, da hun pludselig bare var væk fra sognet.

Mvh.
Mette

Claus Thorup

FUNDET!!!!
Jeg har fundet Hans Christian Thorup (Ansgar sogn, Odense Herred, Odense Amt), død 10. april 1920 (opslag 100, nr. 35)
Af en eller anden årsag er han "flyttet" til Odense - Ansgar sogn er Odense sygehus' sogn! - hvor han er død og begravet.

Jeg mangler "bare" at læse hans sidste adresse.
Jeg kan læse følgende: "Enkemand, forhenværende Røgter Allerupsgade 6, født i Veflinge sogn 16. juli 1839. Søn af postbud Anders Andersen og hustru Ane Marie. Afdødes afdøde hustru Ane Kirstine Nielsen."
Jeg er ikke sikker på adressen "Allerupsgade" - den findes ikke (mere) i Odense.

TAK til alle for jeres bidrag.

Mange hilsner
Claus

Claus Thorup

Og en sidste bemærkning ....
Allerupsgade findes ikke mere! Den blev omdannet til P-plads i Odense centrum i 1966. Ak ja ...  ;)

Lajla Yvonne Dight

Hello Claus

Altid rart at høre, når noget bliver fundet.

Jeg troede ellers jeg var inde på et spor med en lille dreng ved navn Teddy Thorup og en far Laurits Christian Thorup, men igen, det har du sikkert allerede.

Fortsat god fornøjelse.
Lajla