Opslag på LA Aabenraa

Startet af Peter Bøjesen Jensen, 07 Feb 2011 - 19:45

Forrige emne - Næste emne

Peter Bøjesen Jensen

Hej

Håber der er en, som kan hjælpe mig med at lave et opslag på LA Aabenraa.

Jeg har via følgende tråd fundet oplysninger om et hæfte som skulle stå fremme på læsesalen http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,7913.0.html

Det drejer sig om, at Joachim Memmert har gennem årene udgivet en række hefter med kirkebogsafskrifter om hollændere i Mecklenburg og Slesvig-Holsten.

Jeg er interesseret i at vide om (og hvad) der står noget om en Rasmus Antoni Funch f. ca 1705 i Stenberg, Angel. Han skulle befinde sig på Ærø i ca 1725, hvor en søn skulle være født. Kom senere til Faarevejle på Langeland, hvor han betegnes som Hollænder.



Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Inger Buchard

Jeg skal ikke selv til Aabenraa foreløbig, men til orientering: hefterne nordre endevæg, th. i yderste sektion mod vinduerne i øjenhøjde (godt og vel). De er grå, i A5 format og delt i et registerbind og et bind med kirkebogscitater pr. område.

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Peter Bøjesen Jensen

Håber fortsat på, at der er en, som skal til Aabenraa, som kan hjælpe med dette opslag  :)
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Nancy Petersen

Hej Peter

Jeg har været på LAA i dag og tog et kig i de nævnte hæfter fra Angel.
Desværre var der ingen gevinst. Der var kun en Funch (Funck) - Maria g. 1739.

Jeg vil gerne sende dig foto af opslaget, ligesom af navneregistret.

Vh
Nancy

Peter Bøjesen Jensen

Hej Nancy

Tusind tak for hjælpen.

Ærgeligt, at han ikke lige var der, men du må meget gerne sende foto til mig. Det kan jo være, at hun har relation til "min" Funch og at det kan være en hjælp på et senere tidspunkt.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk