Christen Larsen min oldefar

Startet af Ea Anild, 10 Maj 2014 - 17:08

Forrige emne - Næste emne

Ea Anild

Hej

Jeg bruger MyHeritage som slægts træ, og der nogle uoverensstemmelser ??? vedrørende Christiane Helene Jensdatters 13 juni 1838 -10 december 1920, mand Chresten Larsen, med andre som også bruger dette slægts træ. Så nu kunne jeg godt tænke mig at vide, hvem den rigtige Christen Larsen er.

Han er gift med Christiane Helene Jensdatter født:

Kirke-Såby sogn, Voldby Herred, Roskilde Amt  1832-1845 opslag 82 nr. 16

Gift med Chresten Larsen:
Kirke-Såby sogn 1845-1858 opslag 130

Med venlig hilsen
Ea Anild
 

Lis B. Jensen

Hej

Ved hans død må der stå hvem hans forældre er og hvem han er gift med - ligeså ved hende.

Od du må også kunne sammenholde familie ved hjælp af folketællinger og børns dåb
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Knud Erik Balle

Hej Ea

Roskilde, Voldborg, Saaby, Kirke Saaby By, en Gaard, 38, FT-1860, D5492

Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Christen Larsen    29    Gift   Indsidder. Dagleier      Borup, Holbæk Amt
Helene Christiane Jensen    22    Gift   hans Kone      *her i Sognet
Ane Marie Larsen    3    Ugift   deres Barn      *her i Sognet
Hiereminius Larsen    1    Ugift   deres Barn      *her i Sognet

Der er ikke noget Borup sogn i Holbæk Amt, men der er stednavnet Borup i Sønder Jernløse sogn og i Søstrup sogn. Dog ingen Christen Larsen født omkring 1831 i disse sogne.
Der er et Borup sogn i Roskilde Amt, men heller ingen Christen Larsen omk. 1831. Det samme med stednavnet Borup i Osted sogn, Roskilde Amt.

Roskilde, Voldborg, Saaby, Kirke Saaby, et huus, stueleiligheden, 20, FT-1880, B0200

Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Christen Larsen    48    Gift   huusfader, arbeidsmand ved landbruget      Soderup sogn, Holbeks Amt
Christiane Helene Jensdatter    41    Gift   huusmoder      Saaby sogn, Gl. Roeskilde Amt
Ane Marie Karen Sophie Larsen    18    Ugift   børn      do [Saaby sogn, Gl. Roeskilde Amt]
Niels Julius Larsen    11    Ugift   do [børn]      do [Saaby sogn, Gl. Roeskilde Amt]
Ane Helene Jensine Kamille Franchiska Larsen    9    Ugift   do [børn]      do [Saaby sogn, Gl. Roeskilde Amt]
Jens Peter Larsen    8    Ugift   do [børn]      do [Saaby sogn, Gl. Roeskilde Amt]
Karen Margrethe Larsen    5    Ugift   do [børn]      do [Saaby sogn, Gl. Roeskilde Amt]
Christen Torvald Larsen    2    Ugift   do [børn]      do [Saaby sogn, Gl. Roeskilde Amt]

Kristen Larsen, født 20. august 1831
(AO: Holbæk, Merløse, Soderup, 1814-1836, opslag 53)

Med venlig hilsen
Knud Erik Balle


Jan Koefoed Baastrup Rømer

Hej Ea.
Pas på med My Heritage. Den er smækfuld af fejl. Og de anvender ganske ukritisk kilder uden at kontrollere, om de er rigtige. Jeg er havnet i deres net og kan konstatere en lang række graverende fejl bare i min nærmeste familie. Jeg orker ikke at gøre forsøg på at rette dem, selvom jeg ved, at man risikerer, at fejlene får mulighed for at spredes til andres slægtsforskning.
Jeg er bange for, at jo flere steder på nettet en fejl forekommer, jo lettere får den status af en sandhed, og jeg har konstateret, at fejlene har spredt sig til andre websider som skjoldlus på en plante.
Mvh. Jan