Hvor mon han er?

Startet af Anne Larsen, 07 Feb 2011 - 19:08

Forrige emne - Næste emne

Anne Larsen

Hej

Jeg er stødt ind i et problem. Jeg har lige opdaget at der mangler en dreng i perioden 1893 til 1904.
Det er Poul Peter Staal Høier ,han er født 22 feb.1890 i Blovstrød,men døbt 1 dec.1893 i Vor Frelser Kirke i København.
Jeg undre mig over hvor han kan være henne.I FT 1901 Revaldsgade 3 er han der ikke ,men er tilbage igen da han bliver konfirmeret i 1904 ,der går han på Gasvejsskolen og de bor Revaldsgade 3. i FT 1906 er han væk igen.
Kan man se noget i en protokol fra Skolen? Er der en der vil hjælpe mig med at se efter?
Det skal siges,at to yngre brødre bliver sat i pleje omkring 8-9 års alderen.Og er væk i en del år.Dem har jeg styr på. :)

VH Anne
Venlig hilsen
Anne
Djursland

Anne Mortensen

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anne Larsen

Hej Anne

Ja,jeg har næsten alt på ham lige fra 1905 også Politiets registerblade.Jeg har også fået forbindelse til hans efterkommere i Århus. Men hans søn vidste heller ikke at han (måske) skulle være anbragt uden for hjemmet som hel lille.
Mon man kan gå tilbage på skolen,Gasværksvej skole og se hvornår han er kommet i skole og måske addressen?Han er jo på skolen i 1904. ???

VH Anne
Venlig hilsen
Anne
Djursland

Anne Mortensen

Se om der er noget på dette link du kan bruge
http://www.ksa.kk.dk/search?SearchableText=skoler

Eller ring og få vejledning på Stadsarkivet.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anne Larsen

Hej Anne

Tak for oplysningerne. :)
Jeg vil prøve den vej.

VH Anne
Venlig hilsen
Anne
Djursland