Sognepræst til Arninge Peder Rasmussen Haar d.1729 mangler data

Startet af Lise Gorgone, 08 Maj 2014 - 14:49

Forrige emne - Næste emne

Lise Gorgone

jeg leder efter ovennævnte præst til Arninge,Sdr.Hrd.,Maribo Amt d.1729. Kb starter først 1779.
Han var gift med Christiane Vilhelmine Dedekam,f.1705 i Arendal,Aust Ager,Norge,d.1765 i Arninge.

Er der en, der kan hjælpe mig med data til de to? På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Lise Gorgone


Heidi Ilsoee

Niels Haar f. 01.02.1694 i Bogense, Odense - d. 1756 i Skjelby
gift i Norge med
Christiane Vilhelmine Dedekam 1705-1765

10 børn

Lise Gorgone

Hej Heidi,
Jeg har som sædvanlig rod i min slægtebog, hvor de har forkerte forældre eller forkerte ægtefæller.
Men jeg har data på Niels Haar. Det er ovennævnte Peder Rasmussen Haar, jeg mangler. Håber du kan hjælpe mig videre. Tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Lise Gorgone

Heidi Ilsoee

#4
Var Peder Rasmussen Haar gift med Christiane Vilhelmine Dedekam? Jeg kan kun finde, at hun var gift med Niels Haar. Hvis hun har været gift med Peder før hun blev gift med Niels, så har det været et kort ægteskab. Hun er født i 1705 og han er død i 1729. Eller er det mig der roder rundt i det nu.

Niels Rasmussen Haar's forældre:
Andreas Nicolai Haard (1660-1697) og Helvig Jensdatter Rosenberg (1650-?)

Andreas forældre: Niels Haard og Ingeborg
Helvigs forældre: Jens Madtzen Rosenberg og Pernille Ottesdatter Langemach

http://www.otterstrom.com/stamtavle/ps03/ps03_131.htm

Heidi

Lise Gorgone

Tak Heidi. Der er en helt forkert forsamling af børn hos mig. Godt at jeg kom dem i Forum, så det kan blive rettet. Der skal være orden i sagerne. Hvem er så far til Andreas Borgen? Nu tør jeg ikke komme med mere, der er forkert. Kun data til Peder Rasmussen Borgen.
Lise

Regelsen

Hej

Hov - Hov
Helvig Jensdatter Rosenberg var gift med Thomas Købke
Venlig hilsen
regelsen

Lise Gorgone

Hej Regelsen,
Den, der har lavet min bog, må have været blind. Hvad så med Peders næste kone Maren Hansdatter d.27.1.1737 i Arninge,bgr.30.1.1737 i Arninge kirke. Kom frem med dine bøger.
Hilsen
Lise

Lise Gorgone

Hvis du har oplysninger om ovennævnte præst og hans kone, vil jeg være taknemmelig.
Med venlig hilsen
Lise Gorgone

Regelsen

#9
Hej Lise

Præst nr. 6 for Langå-Øxsendrup: Peder Rasmussen Hår blev kaldet 1696, hans søn er født i1698 &
efterfulgte faderen 1723,  og død 1736.
Venlig hilsen
regelsen

Lise Gorgone

Hej Regelsen,
Du kommer mig altid til hjælp, og det er jeg meget glad for. Hvis sønnen, som du skriver, er født 1598, og tiltræder 1723, er han vist lidt for gammel, medmindre jeg har misforstået dig, og det var faderen, der var født i 1598. Hvordan er det?
Med venlig hilsen
Lise Gorgone

Lise Gorgone

Hej Regelsen,
Brillerne kunne ikke mere. Deraf min fejl. Undskyld.
Lise

Carsten Lasak Pedersen

#12
Hej Lise

Mon det er, Den Præst her du søger?

Wiberg Almindelig Dansk Præstehistorie nr. 713
Svendborg, Gudme, Langaa og Øksendrup

nr. 6. 5 / 9 1696, o. 14 / 10, Peder Rasmussen Haar; St. Vibg. 1692. [ Student i Viborg 1692 ]
~ gift Maren...., b. 10 / 2 37 [ Begravet 10 / 2 1737 ] 1 S., 1D.; see Ctm [ Sønnen Edvard Pedersen Haar f. 16 / 5 1698. bliver Præst nr, 7 i Langaa ]

[ b. 15 / 4 1731, [ Peder Rasmussen Haar begravet 15 / 4 1731] Brav og retsindig;
han Aabenbarede sin hustru efter Brylloppet, at han kuns eide 20 Sldlr.;
hun ham, at hun kun eide 10´do.; de lovede hinanden, ikke at ville
kiøbe Bohavet, førend de kunde betale samme; Pg. br. [ Præstegården Brændte ] 1 / 12 1718 af et
gudsforgaaent Menneske, som 6 uger før havde forsøgt det med Tørvvehuset,
men da brændte kuns en stolpe; Geheimeraad L.v, Plessen, som
netop opholdt sig paa Glorup, sendte Haar 50 Ducater ].

mvh
Carsten Lasak Pedersen

Underligt... først efter jeg havde trykket på send, kom de seneste nyeste beskeder på fra Regelsen,
det er næsten det samme jeg skriver her.....

Lise Gorgone

Hej Carsten,
Det var lige, hvad jeg manglede. Er du kommet videre med Ferrall slægten?
Med venlig hilsen
Lise Gorgone

Carsten Lasak Pedersen

Hej Lise..

Nej, Jeg tror ikke, det går den vej mod Ferrall, har besluttet at holde pause, med det slægtstræ til måske engang til vinter.

Du svarede mig aldrig på, om det var den rigtige Scavenius jeg havde fundet frem til. og sendt dig

mvh
Carsten

Lise Gorgone