Opslag på Rigsarkivet - Ernst Berner

Startet af Frederik Bøgh Bisgaard, 07 Maj 2014 - 11:05

Forrige emne - Næste emne

Frederik Bøgh Bisgaard

Hej

Jeg er helt på bar bund med min tipoldefar Ernst Berner, det eneste jeg ved er, at han blev far til min oldemor Anna Elisabeth Hansen den 19. november 1899 i Nakskov. Han var pølsemager. Jeg har ikke kunnet finde ham nogen steder, jeg har kigget alle adresser igennem på folketællingen for Nakskov i 1901, jeg har ligeledes spurgt på Nakskov Lokalarkiv, men de kunne heller ikke finde ham.
Så nu er mit eneste håb vel, at der er en faderskabssag på Rigsarkivet, men jeg har ingen erfaring med dette og heller ikke umiddelbart mulighed for at komme derover, derfor håber jeg at der er nogen af jer fantastiske mennesker der vil hjælpe mig ?

På forhånd tusind tak.

Hilsen
Frederik


Anne Messmann

Ved Googleopslag på "Ernst Bernel" Pølsemager, kommer nedenstående link til MyHeritage. Jeg er ikke medlem dér, så prøv at spørge her, om der er en anden, der kan slå ham op.

VH, Anne


1.   Ernst Bernel - Ludwig Web Site - MyHeritage
www.myheritage.dk/person-1000146_167721411.../ernst-bernel
o   Cached
Ernst Bernel. ... Se i Tidsbogen. Ernst Bernel. Død. Info • Begivenheder • Tidslinie. Nærmeste familie ... Arbejde. Pølsemager. Søg efter forfædre: Søg. Download ...

Med venlig hilsen
Anne Messmann

Anne Messmann

Går ud fra, du har hendes fødsel. Jeg tjekkede hendes konfirmation - der står nogen gange noget brugbart. Men vist ikke meget nyt her, bortset fra, at hun bor hos bedsteforældrene:

AO Nakskov Skt. Nikolaj, Lolland Nørre, Maribo 1906-1914 opslag 178, side 181, nr. 1.

Hilsen, Anne
Med venlig hilsen
Anne Messmann

Aase Madsen

Hej Frederik.

Ved dåben står der hvor moderen opholdt sig på 10 mdrs. dagen, fordi det er det sogn der skal træde til med hjælp til moderen. Det er også der hun skal anlægge en faderskabssag, hvis hun ønsker det. Så du må gå den vej.

Hvis faderen ikke betaler og flytter et andet sted hen, så efterlyser politiet ham. Derfor står de anmeldte fædre i politiets efterretninger, og dem kan man finde bl. a. på Stadsarkivet på Københavns Rådhus. Der er navneregistre til disse efterretninger, og man kan finde mange ting i dem.


Hilsen Aase
Venlig hilsen.
Aase Madsen

Anne Messmann

Politiets Efterretninger fra Københavns Stadsarkiv dækker vel kun københavnere?

Moderen opholdt sig og boede i Nakskov ...
Anne
Med venlig hilsen
Anne Messmann

Anne Mortensen

Her bliver en Wilhelm Ernst Berner udvist


http://www.ddd.dda.dk/immibas/immibas3_soeg.asp?efternavn=berner&fornavne=&f%F8deland=&f%F8dsels%E5r=&destination=&erhverv=

Udtræk fra DDD Indvandrerdatabasen
Udviste

PEnummer:    1905/106   Dato:    9/7/05
Efternavn:    Berner   Fornavne:    Wilhelm Ernst
Fødselsdato:    1846   Fødselsår:    1846
Fødelokalitet:    Wismar   Føderegion:    Mecklenburg-Schwerin
Fødeland:    Tyskland
Jursidiktion:    Ribe Købstad
Lovhenvisning:    FR mt
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Aase Madsen


Nej sådan som jeg husker det er det personer fra hele landet der står i politiets efterretninger.

Hilsen Aase
Venlig hilsen.
Aase Madsen

Lis B. Jensen

Jeg er enig med Aase Madsen - politiets efterretninger dækker hele landet.
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Anne Messmann

OK - fremgår ikke umiddelbart af Stadsarkivets hjemmeside.

Er der ingen, der har adgang til MyHeritage? - det kunne jo være den rigtige Pølsemager!
Se mit svar nr.3.
Vh, Anne
Med venlig hilsen
Anne Messmann

Kate Nielsen

Hej

Jeg har været inde på den i indlæg 3 omtalte side på MyHeritage og Pølsemager Ernst Bernel er kun omtalt som far til Anna - ingen personlige oplysninger - og sidens webansvarlige er Ludwig Bøgh Bisgaard. 

Med venlig hilsen
Kate Nielsen

Frederik Bøgh Bisgaard

Hej

Træet du omtaler er mit eget, det er derfor han står deri, så det er desværre ingen hjælp.
Ham tyskeren som Anne skriver om, kan man forbinde ham med familien på nogen måde?

Frederik Bøgh Bisgaard

Er der nogen der har mulighed for at hjælpe med dette?

Frederik Bøgh Bisgaard

Er der stadig ikke nogen der kan hjælpe med dette?