Hvem var direktør på Bakken ca. 1975 ?

Startet af Lise Østerberg Bahr, 28 Apr 2014 - 11:16

Forrige emne - Næste emne

Lise Østerberg Bahr

Hej.


Jeg søger navnet på daværende direktør på Bakken, omkring 1975.

Hvem var det, og eller hvordan finder jeg frem til det ?

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Helmer Christiansen

Helmer Christiansen
2000 F

Lise Østerberg Bahr

#2
Hej Helmer


Ledelsen - skulle jeg mene .

Jf. historien startede 1866 - startede "Jøde Andersen" Bakkens Hvile sammen med familien sin "Sans cous-ci".

1936 - Hugo Stefansen fra den legendariske gøglerfamilie "Brdr. Stefansen". fortsatte fra 1913 - ? senere Stefansens datter Lilian, og svigersønnen Jørn Matzen for at redde det lukningstruede lille skovteater fra nedrivning.

I dag er det Dot Wessmann der er teltholder, 4. generation af familieen Stefansen.

Hvem har så været forpagtere af RUTCHEBANENBakken gennem tiden - omkring 1975 ?

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Lise Østerberg Bahr

Hej Gitte.

Det link kan jeg desværre ikke åbne. Men jeg arbejder mig ned i historien - tak for din info alligevel.

MVh
Lise

Tine Susanne Olsen

mener at omkring 1977 var Joshva christensen forpagter på rutchebanen
ha en god dag
venlig hilsen
Tine Olsen
er medlem af DS-Faxe  det koster 150kr
medlem af Danske Slægtsforskere er du  det koster kun 290.kr

Lise Østerberg Bahr

Hej.

Nej før 1977 - dvs. mellem 1973-1975.

Hvor så du det ?
MVH
Lise

Inge Nissen

Hej

Ved at Google:

Bakken Josva Christensen

kom jeg ind på en artikel om en mand, der blev 60 år i 2011 (og som i dag har 3 forretninger på Bakken, jeg nævner derfor ikke hans navn i dette forum). Af artiklen fremgår at han startede på Bakken som 20 årig og senere blev smed på trærutsjebanen. Det var under den "navnkundige Josva Christensen", som den pågældende afløste i 1987. 15 år senere købte han selv en forretning og blev teltholder.

Men om han eller denne Josva Christensen var direktør for Bakken? Eller bare forpagter på rutsjebanen?

Hilsen Inge

Tine Susanne Olsen

han var forpagter på rutchebanen i mange år. hans kone var søster til min farmor
ha en god dag
venlig hilsen
Tine Olsen
er medlem af DS-Faxe  det koster 150kr
medlem af Danske Slægtsforskere er du  det koster kun 290.kr

Helmer Christiansen

Fra Bakkens hjemmeside:


Dyrehavsbakken er på mange måder et unikt sted.  Med en historie, der strækker sig mere end 400 år tilbage i tiden, er Dyrehavsbakken intet mindre end verdens ældste forlystelsespark.
.....
Også Dyrehavsbakkens organisation er helt speciel. Strukturen med selvstændige teltholdere organiseret i en teltholderforening og med paraplyselskabet A/S Dyrehavsbakken kendes heller ikke i andre forlystelsesparker.

Ifølge CVR-registeret er startdatoen for A/S Dyrehavsbakken 03.03.1971

Fra Kristeligt Dagblad 25. februar 2000:

Landsretssagfører Chr. Rhedin, Lyngby, 80 år. Chr. Rhedin blev cand.jur. i 1945 og landsretssagfører i 1950. I 1953 blev han engageret som sekretær af Dyrehavsbakkens Teltholderforening, og senere blev han administrator for Bakkens fælles foranstaltninger, og 1970-85 var han direktør for A/S Dyrehavsbakken og blandt andet medejer af den store rutschebane.
Helmer Christiansen
2000 F