Den forsvundne gade - Admiralgade FT1855

Startet af Jonna Kristiansen Sædding, 06 Feb 2011 - 19:59

Forrige emne - Næste emne

Jonna Kristiansen Sædding

Ved en vielse i Trinitatis Kirke, København i 1855, står gommen Christian Pedersen som bosiddende i Admiralgade 153..

"Fint nok!" tænkte jeg og gik på AO for at finde folketællingen for det år og den gade.. Men snydt blev jeg.. For Admiralgade er ikke at finde i 1855..  ???

Er der nogen der har mulighed for at slå denne adresse op i nævnte folketælling, så jeg kan finde ud af hvem der ellers boede på adressen..  :)
Mvh.

J. K. Sædding

Slægtsforsker siden min tysklærer bad os lave et stamtræ i 10. klasse i 1996... Det var for spændende til at slippe igen.. ;o)
Frivillig på Sorø Lok. arkiv (4 timer ugenligt)

Anne Mortensen

Søg og se gaden på KRAK http://map.krak.dk/

Check i tilstødende gader og gaden i begge ender og se om den gemmer sig i start eller slutningen af opslagene.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Jonna Kristiansen Sædding

Prøvede at følge dit råd, Anne.. det gjorde så bare det hele lidt mere mystisk... :-\

Der er ikke en af de gader der ligge i nærheden af Admiralgade der er med i FT1855...  ???

Er de først lige begyndt at skrive den ind?
Mvh.

J. K. Sædding

Slægtsforsker siden min tysklærer bad os lave et stamtræ i 10. klasse i 1996... Det var for spændende til at slippe igen.. ;o)
Frivillig på Sorø Lok. arkiv (4 timer ugenligt)

Anne Mortensen

Det er godt nok lidt kringlet.

Man skal i FT 1855 vælge det kvarter gaden ligger i.
I dette tilfælde er det Øster Kvarter.
Opslag 2-3-4 viser hvilke gader og hvilke ejendoms/hus numre de har.

Admiralgade er nævnte flere gange.
Du søger numrene:
120-105
153b er vist det nummer du søger
221
226
244
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Verner Bentsen

#4
Iflg. oversigten (opslag 1-6) findes Admiralgade her:
Nr. 102-104, 153B, 161-164, 190, 221, 226 og 244

Tilføjelse: de nævnte numre er ikke opslagsnumre

Mvh Verner

Jonna Kristiansen Sædding

Jubii.. Der var han... Men der ligger lige en opgave klar til mig igen igen... han står bare som født i København.. (Hvorfor kunne de ikke lige have skrevet i hvilket sogn...?)

Ták for hjælpen Anne og Verner..  :)
Mvh.

J. K. Sædding

Slægtsforsker siden min tysklærer bad os lave et stamtræ i 10. klasse i 1996... Det var for spændende til at slippe igen.. ;o)
Frivillig på Sorø Lok. arkiv (4 timer ugenligt)