Virker "Vis ulæst post" ikke mere?

Startet af Kirsten Andersen, 14 Okt 2010 - 23:12

Forrige emne - Næste emne

Kirsten Andersen

Når jeg i Forum klikker på ikonet, der angiver, at der er ulæst post,
får jeg følgende meddelelse: "Ingen ulæste emner fundet siden dit
sidste besøg. Klik her for at prøve alle ulæste emner.". Her fik jeg
tidligere vist alle de indlæg, jeg ikke havde læst. Hvis jeg klikker
"for at prøve alle ulæste emner", får jeg (vist nok) vist de indlæg,
jeg ikke har læst.

Punktet "• Vis ulæst post siden sidste besøg." ser heller ikke ud
til at virke mere.

Jeg tror, at problemerne er opstået i forbindelse med, at der er
ændret, så man kan nøjes med at foretage login en gang.



Venlig hilsen
Kirsten Andersen
3650 Ølstykke
Medlem af Danske Slægtsforskere
(DIS-Danmark) siden 1993

KajaV Vigtåft...

Citat fra: Kirsten Andersen Dato 14 Okt 2010 - 23:12
Når jeg i Forum klikker på ikonet, der angiver, at der er ulæst post,
får jeg følgende meddelelse: "Ingen ulæste emner fundet siden dit
sidste besøg. Klik her for at prøve alle ulæste emner.". Her fik jeg
tidligere vist alle de indlæg, jeg ikke havde læst. Hvis jeg klikker
"for at prøve alle ulæste emner", får jeg (vist nok) vist de indlæg,
jeg ikke har læst.

Punktet "• Vis ulæst post siden sidste besøg." ser heller ikke ud
til at virke mere.

Jeg tror, at problemerne er opstået i forbindelse med, at der er
ændret, så man kan nøjes med at foretage login en gang.





Det er som om det kun sker, når man logger ind på forsiden, hvis jeg logger ind på Forum først, kan jeg se dem
Hilsen Kaja

Vi ses i Legacy-Forum på http://www.legacydansk.com

Grethe E. Jensen

Jeg har samme problem som Kirsten, men i nogle grupper virker det og i andre får jeg beskeden ingen ulæst post siden sidst. Det begyndte i går.

Jeg har hele tiden været logget på permanent på Forum, men i dag da jeg som sædvanlig trykkede på Forum måtte jeg logge mig på for at kunne se de forskellige grupper.

Så jeg ved ikke om jeg har logget mig på forsiden eller på Forum, men som sagt er det i nogle grupper normalt at jeg kan se de ulæste og i nogle ikke.

Så hvad gør jeg for at få det som tidligere.

Venlig hilsen
Grethe Jensen

Peter Bøjesen Jensen

Jeg kan se, at jeg har samme problem. Lige nu er der kun en ulæst post, til trods for at der ligger mange som jeg ikke har læst endnu  ???
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Peter Bøjesen Jensen

Nu ser det ud til at min ulæst post virker igen  :)
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Mette Fløjborg

Jeg kan desværre ikke forklare problemet, men satser stærkt på, at det var forbigående og er overstået nu. Skriv endelig til mig direkte, hvis der er noget, der driller - det er ikke altid jeg når at svare kvikt i forum...
Venlig hilsen
Mette Fløjborg
www.flojborg.dk

KajaV Vigtåft...

Citat fra: Mette Fløjborg Dato 15 Okt 2010 - 18:56
Jeg kan desværre ikke forklare problemet, men satser stærkt på, at det var forbigående og er overstået nu. Skriv endelig til mig direkte, hvis der er noget, der driller - det er ikke altid jeg når at svare kvikt i forum...

Hej Mette - problemet er der stadig- nu også ved indlogning direkte til Forum - hav en dejlig weekend
Hilsen Kaja

Vi ses i Legacy-Forum på http://www.legacydansk.com

Kirsten Andersen

Citat fra: K. Vigtoft Dato 16 Okt 2010 - 10:05
Hej Mette - problemet er der stadig- nu også ved indlogning direkte til Forum - hav en dejlig weekend

Jeg har også stadig problemet. Jeg har skrevet direkte til Mette og
forsøgt at forklare, hvad der sker. Mette har svaret, at hun vil kigge
på problemet på mandag.
Venlig hilsen
Kirsten Andersen
3650 Ølstykke
Medlem af Danske Slægtsforskere
(DIS-Danmark) siden 1993

Grethe E. Jensen

Ja jeg har også stadigvæk problemet og har også skrevet direkte til Mette, men har ikke fået noget svar. Men nu ved jeg så at der ikke kommer nogen løsning lige nu.

Er der mon ikke andre end os der har skrevet i denne tråd som har problemet. Det ville være rart at vide.

Jeg synes det bliver mere og mere besværligt at bruge det nye Forum. I begyndelsen kunne man jo være logget ind hele tiden lige som i det gamle. Hvis det bliver ved med at være så besværligt overvejer jeg helt at droppe det.

Venlig hilsen
Grethe Jensen

Berit Hansen

Hej Grethe!

Du efterlyser, om der ikke er andre, der ikke har skrevet i denne tråd, som har problemet.

Jo, det har jeg. Fuldstændigt det samme, som tråden beskriver og over flere dage!

Venlig hilsen
Berit - 3050

Grethe E. Jensen

Tak for dit svar. Så er der åbenbart flere. Håber Mette finder ud af at få det til at fungere igen.

Venlig hilsen
Grethe Jensen

Peter Bøjesen Jensen

Har også problemet.
Det var væk på et tidspunkt, men kom så igen  :(
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Berit Hansen

Hej!

Det ser ud til at virke nu!
Hvad siger I andre?

Venlig hilsen
Berit - 3050

Lis Steengaard Hansen

Hej

Det virker i dag for denne gruppe
men har også haft problemet over flere dage
Venlig Hilsen

Lis Hansen

KajaV Vigtåft...

Det er stadig galt ind imellem - men det løser sig vel på et tidspunkt  ;)
Hilsen Kaja

Vi ses i Legacy-Forum på http://www.legacydansk.com

Arne Feldborg

I er vel opmærksomme på, at hvis der lejlighedsvis er markeret "Ny" ved en enkelt post, som i har læst, så kan det være fordi det er blevet redigeret i mellemtiden.

mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Mette Fløjborg

Der er tre måder at finde 'nyt-siden-sidst' på:

1. Øverst til højre under dit navn: 'Vis ulæst post siden sidste besøg'
Denne knap viser 'Nyligt ulæste emner' fra alle forumgrupper. Lige nu vises der for mig 2 sider.
Nederst til højre kan vælges 'Alle ulæste emner'. Her vises for mig 36 sider lige nu. Det passer nok meget godt, da jeg ikke læser 'Tydning' og 'AneEfterlysning' lige for tiden - gæt selv hvorfor ;).

2. Inde i en forumgruppe står der 'NY' ud for de indlæg, du ikke har læst.
Tryk på en overskrift og læs et emne. Slut læsningen med at trykke på forumgruppens navn øverst i 'brødkrummestien' for at bakke ud igen.
Du kan også vælge 'foregående' eller 'næste' nederst til højre for at læse flere emner i samme forumgruppe.
Begge dele vil medføre, at teksten 'NY' fjernes fra de læste emner.

3. Knappen på forsiden af forum 'Nye indlæg/Ingen nye indlæg' i venstre side fortæller, om du har været inde i en forumgruppe eller ej. Et klik på knappen viser hvilke ulæste emner, der er i forumgruppen (Antallet af emner der vises dér, er ikke korrekt, kan jeg se. Det fejlmelder jeg!)

Så snart du klikker på forumgruppens navn 'slukkes' denne 'Nye indlæg' knap. Uanset om du læser hvert eneste emne derinde eller ej. 'Lys' i denne knap indikerer altså, om du har besøg forumgruppen eller ej.

Fjern NY fra alle emner i en forumgruppe
Når du har kigget ned over siden og besluttet dig for at du ikke gider læse flere emner, kan du øverst i en forumgruppe vælge 'Markér læst'. Denne knap markerer alle emner i gruppen som læst. (præcis som i det gamle forum).

FOR MIG er det altså kun løsning 3, der er noget sludder, resten ser ud til at virke. Jeg har testet det som almindeligt medlem. Er der nogle, der er uenige i dette? Jeg afventer lige min fejlmelding til i morgen, hvis der er noget jeg har overset/misforstået.
Venlig hilsen
Mette Fløjborg
www.flojborg.dk

Kirsten Andersen

Citat fra: Mette Fløjborg Dato 18 Okt 2010 - 11:37
Der er tre måder at finde 'nyt-siden-sidst' på:

1. Øverst til højre under dit navn: 'Vis ulæst post siden sidste besøg'
Denne knap viser 'Nyligt ulæste emner' fra alle forumgrupper. Lige nu vises der
for mig 2 sider. Nederst til højre kan vælges 'Alle ulæste emner'. Her vises for
mig 36 sider lige nu. Det passer nok meget godt, da jeg ikke læser 'Tydning'
og 'AneEfterlysning' lige for tiden - gæt selv hvorfor ;).

Tidligere virkede denne knap således, at jeg fik vist alle indlæg, jeg ikke havde
læst. Altså med eet klik.

Citat3. Knappen på forsiden af forum 'Nye indlæg/Ingen nye indlæg' i
venstre side fortæller, om du har været inde i en forumgruppe eller ej. Et klik
på knappen viser hvilke ulæste emner, der er i forumgruppen (Antallet af emner
der vises dér, er ikke korrekt, kan jeg se. Det fejlmelder jeg!)

Så snart du klikker på forumgruppens navn 'slukkes' denne 'Nye indlæg' knap.
Uanset om du læser hvert eneste emne derinde eller ej. 'Lys' i denne knap
indikerer altså, om du har besøg forumgruppen eller ej.

Jeg forstår 'Nye indlæg' som indlæg, jeg endnu ikke har læst. Tidligere virkede
knappen også som forventet: Jeg fik vist alle indlæg, som jeg ikke havde læst.
Nu vises
   enten
teksten 'Ingen ulæste emner fundet siden dit sidste besøg. Klik her for at prøve
alle ulæste emner.' Når jeg så klikker på 'Klik her for at prøve alle ulæste emner.'
får jeg vist alle de indlæg, jeg ikke har læst.
   eller
'Nyligt ulæste emner', hvor jeg så kan klikke på 'Alle ulæste emner' i nederste
højre hjørne.

CitatFOR MIG er det altså kun løsning 3, der er noget sludder, resten
ser ud til at virke. Jeg har testet det som almindeligt medlem. Er der nogle,
der er uenige i dette? Jeg afventer lige min fejlmelding til i morgen, hvis
der er noget jeg har overset/misforstået.

Jeg syntes (inden den sidste "ændring"), at det var en dejlig ny facilitet at
kunne få vist alle ulæste indlæg blot ved at trykke på een knap i stedet for
at skulle gå ind i alle grupper. Nu skal jeg klikke to gange for at få samme
resultat.
Og for de enkelte grupper kræves der også to klik for at se alle de indlæg,
jeg ikke har læst.
Jeg kan ikke se, at jeg har noget at bruge 'Nyligt ulæste emner' til.
Hvor langt tidsrum dækker 'Nyligt' over?


Venlig hilsen
Kirsten Andersen
3650 Ølstykke
Medlem af Danske Slægtsforskere
(DIS-Danmark) siden 1993

Ove Steen Hansen

1. Jeg vælger 'Vis ulæst post siden sidste besøg'
2. Jeg vælger at se det første emne i listen
3. Jeg klikker på Næste
4. Jeg forventer at se næste emne i listen med ulæst post, men jeg får næste emne i den gruppe, som indlægget tilfældigvis tilhører. Kan det være rigtigt?
Venlig hilsen
Ove Steen Hansen

Grethe E. Jensen

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvorfor der findes det symbol ude i venstre side i hver gruppe, som viser om der er nogle nye indlæg man ikke har læst, hvis det ikke kan vises og man bare får meddelelsen at der ikke er nogle ulæste indlæg. Så er der jo ingen grund til at det er der. Hvorfor er der lavet om på det. Virkede fint tidligere.

Venlig hilsen
Grethe Jensen

Mette Fløjborg

Kære Ove Steen
Dette er behandlet i en anden tråd. Jeg arbejder på at få teksten ændret fra 'næste/forrige' til 'næste emne/forrige emne', så det bliver tydeligere. Når du er i den samlede oversigt fra alle forumgrupper 'Vis ulæst post siden sidste besøg' og hopper ind på et indlæg vises forrige/næste for denne forumgruppe. Det kan jeg desværre ikke ændre. Du må da i stedet bruge indgang nr. 2 eller 3 nedenfor. 

Kære Grethe
Dette må vist være forklaret i mit 'punkt 3' nedenfor - det fejlmeldes.

Kære Kirsten
'Vis ulæst post': Jeg tror ikke, at det er lavet om, jeg tror snarere, at det vises på denne måde, hvis der er mere end et vist antal ulæste beskeder. Men det er et rent gæt. Jeg prøver om jeg kan finde ud af hvorfor og om jeg kan rette det. De sidste to afsnit du skriver er vist hermed besvaret også.
Venlig hilsen
Mette Fløjborg
www.flojborg.dk

Grethe E. Jensen

Ja så må jeg jo vente og se om der kommer noget der er til at bruge. Som det er nu er det meget forvirrende. Hvis man bruger "Vis ulæst post siden sidste besøg" så får man jo en gang pærevælling som ikke er til at få hverken hoved og hale på. Jeg forstår ganske simpelt ikke hvordan man bruger det nye Forum.

Venlig hilsen
Grethe Jensen

Grethe E. Jensen

Ja så er der da kommet en lille forbedring. Når man går ind i en gruppe, er der nu markeret ny ved de indlæg, man ikke har læst siden sidst.

Så ville det være dejligt, hvis man så kunne bruge ikonet ude til venstre, som indikerer at der er nye indlæg, man ikke har læst siden sidst, uden at få den besked, at der ingen nye indlæg er.

Vil det komme til at virke på et tidspunkt? Eller er det ikke meningen, at man skal gå ind i gruppen via dette ikon, men at det bare skal vise, at der er nye indlæg, man ikke har læst.

Synes ikke rigtig der er kommet noget svar herpå.

Venlig hilsen
Grethe Jensen