AO opslag viser kun sorte felter, Tved, Mols

Startet af Tove Larsen, 17 Dec 2010 - 20:16

Forrige emne - Næste emne

Tove Larsen

Jeg har de sidste par dage haft problemer med opslag i Tved Sogn, Mols H., Randers A.
for årgangene 1900-1912.
Det er fra opslag nr. 159 og resten.

Opslagsnr. 1-158 er der ingen problemer med.

Er der nogen der kan åbne disse ? - Ellers skal det måske fejlmeldes til AO?

venlig hilsen
Tove Larsen
Kolding

Anette Korsgaard

Mange hilsner
Anette Korsgaard
Hjemmeside:Anettes.dk
DIS medl. 9481

Tove Larsen

Har nu prøvet at slette cookies og midlertidige filer.
Genstartet maskinen.
Og prøvet igen. MEN - nej. Fejler stadig.

i log-filen "log.txt" under ".LAViewer"-mappen melder den denne fejl:
2010-12-17 20:28:31,625 [Thread-14] ERROR dk.sa.ao.imagehandlers.ImageSourceRemote[ImageSourceRemote.java:121] - WebService error: NotFound / Opslaget kunne ikke findes

ved andet opslag - står der:
2010-12-17 20:36:10,921 [AWT-EventQueue-0] INFO  dk.sa.ao.LAViewer[LAViewer.java:871] - loadparameters start
2010-12-17 20:36:10,921 [Thread-11] INFO  dk.sa.ao.OpslagStatusUpdater[OpslagStatusUpdater.java:24] - Start status update
2010-12-17 20:36:10,921 [AWT-EventQueue-0] INFO  dk.sa.ao.LAViewer[LAViewer.java:915] - loadparameters end
2010-12-17 20:36:10,937 [Thread-11] INFO  dk.sa.ao.imagehandlers.ImageCache[ImageCache.java:189] - Local cache: C:\Documents and Settings\Tove\.LAViewer\data
2010-12-17 20:36:10,984 [Thread-12] INFO  dk.sa.ao.imagehandlers.ImageCache$MonitorThread[ImageCache.java:45] - Starting Cache Monitor
2010-12-17 20:36:10,984 [Thread-11] INFO  dk.sa.ao.OpslagStatusUpdater[OpslagStatusUpdater.java:39] - Finished status update

Er der nogen der har en idé .

mvh Tove L.

Egon Sørensen

Hej Tove!


Jeg har samme problem, gad vide hvorfor!


Mvh.

Egon Sørensen

John Nielsen

Hej Tove

Det er såre simpelt, filerne er der ikke.
Fejlmelding kan muligvis betale sig.

Hilsen John Nielsen

Tove Larsen

#5
Nej, det er nok rigtig, at - fra opslagsnr. 159 ikke findes lokalt på min PC, under ".LAViewer"-mappen,
men jeg havde haft mange sider og årgange åbnet uden problemer (som heller ikke var i mappen inden) - først da jeg kom til opslag 159 gik den i "sort".

Og det vil vel alt andet lige, nok være "den første gang" ved de fleste sider man søger i.
Når man så er heldig, at skulle bruge samme side igen, vil det så være nemmere, da de så findes i mappen.

Hvad nu hvis jeg sletter hele ".LAViewer"-mappen (eller omdøber), - så man starter på en "frisk". Altså ligesom dem der skal åbne AO for første gang ?
(så der ikke er noget i: C:\Documents and Settings\Tove\.LAViewer)

Jeg må lige prøve mig frem.
til Egon Sørensen (som har samme problem): Har du prøvet noget af ovennævnte ?

Og filerne må jo være på AO, hvis Anette Korsgaard kan åbne dem.


mvh Tove L.

Berit Hansen

Hej!

Til orientering: har lige prøvet og får OGSÅ sorte firkanter fra opslag 159 og frem!

Venlig hilsen
Berit - 3050

John Nielsen

Hej Tove

Det kan jo tænkes at Anette har hentet dem tidligere.
Der er masser af tilfælde hvor ting der har været på AO forsvinder igen.

Hilsen John Nielsen

Bjarne Møller

Hej
Jeg har haft samme problem og skrevet til AO men det har intet hjulpet
Bjarne
Venlig Hilsen

Bjarne Møller 8220 Brabrand

Tove Larsen

Jeg har også skrevet til AO. Så må vi håbe de reagerer snart.

Ellers er der kun Anette Korsgaard der kan hjælpe,
- hvis du kan åbne dem  - Anette.

Så må du have filerne på din PC.
Måske du så kan "pakke" dem - og maile ?
(og dvs. filerne ca.  der hedder - fra: "data.kirkeboger1892.C337.G.011.0186a-....... ")

Det er selvfølgelig AO der gerne skulle tage over her. For filerne må jo være et sted.

mvh Tove L.

Anette Korsgaard

Øv - idag kan jeg heller ikke åbne dem. Jeg får samme fejl med "opslaget fineds ikke" o logfilen. Gad vide om jeg havde fat i den forkerte KB igår?
Mange hilsner
Anette Korsgaard
Hjemmeside:Anettes.dk
DIS medl. 9481

Billy Sørensen

er jeres version af Java den nyeste ? eller køre i en gammel version ?

har aldrig oplevet problemet, men måske kan det skyldes at java er blevet opdateret og i ikke har fået denne opdatering, den nyeste version af java kan downloades fra http://www.java.com/en/download/index.jsp og er gratis

vh. Billy

Tove Larsen

Java versionen er altid den nyeste her :-)

Men har på AO-siden, under "Fejl & mangler i kirkebøger", fundet nedenstående - ud af en laaang  fejlliste, så formoder at fejlen bliver rettet  - engang.

Randers/Mols/Tved C337 G 011 1900 1912 Opslag 159-203 kun sorte opslag

mvh
Tove

Mia Gerdrup

Jeg fejlmeldte problemet vedr. Tved den 24. september 2010.

Tror man har travlt på AO.

En venlig bruger har netop lavet et opslag for mig på Viborg, så siderne findes  altså i virkelighedens verden.
Mia Dahl Gerdrup
slægtsforsker og lokalhistoriker
- med særlig interesse for 4793 Bogø