Buch, skuespiller, Århus, død 1929

Startet af Bente Ougtvig Dyrstad, 11 Apr 2014 - 22:35

Forrige emne - Næste emne

Bente Ougtvig Dyrstad

Hejsa

igen igen, jeg ved intet om denne dame

Bernh.jensen: Fra det gjade Ørhus, 33,44,45,86,88,90,91,123,125,27

Født 1876, død 1929 Populær revykomiker med sjællandsk dialekt. medvirkede 1910-11 i revyer i "Kronprinsen" og 1919-23 i Sommerrevyer i Vennelyst. Ligeledes medvirkede i danske og tyske farcefilm under navnet "Knöpfchen". Optrådte de sidste år meest i foreninger.

hun var muligvis gift med Frederik Buch, skuespiller som hun var blevet skilt fra.

efterlyser hendes navn, og dødssted, bopæl

håber nogen kan hjælpe mig.
Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Gitte Johansen

Hej Bente

Det, du henviser til, er da vist Frederik selv.

Der står godt nok han er død 1929, (han dør 1925) men selve artiklen er dateret 1.1.1929, og det var ham, der blev kaldt det, der står.

1929-01-01
Bernh.jensen: Fra det gjade Ørhus, 33,44,45,86,88,90,91,123,125,27
Født 1876, død 1929 Populær revykomiker med sjællandsk dialekt. medvirkede 1910-11 i revyer i "Kronprinsen" og 1919-23 i Sommerrevyer i Vennelyst. Ligeledes medvirkede i danske og tyske farcefilm under navnet "Knöpfchen". Optrådte de sidste år meest i foreninger.



Frederik Adolf Wilhelm Buch var søn af sadelmager Valdemar Buch og hustru Marie Katrine Buch. Han var oprindelig malersvend, men begyndte på grund af sin sangstemme at optræde som kabaret- og visesanger. Han begyndte karrieren i Århus, hvor han 1910-11 medvirkede i revyer i "Kronprinsen" og kom senere til København, hvor han fra 1914-1919 var Tivoli-scenen Vinterpaladsets mest populære revykomiker med sjællandsk dialekt. I 1916 medvirkede han i den revyagtige kabaretforestilling "København i lygteskær". I 1919-23 medvirkede han i sommerrevyerne i Vennelyst. Frederik Buch filmdebuterede på Nordisk Film i 1908 og har med meget få undtagelser kun filmet for dette selskab. I de første år blev han mest brugt som staffage og i småroller, men med sit komiske udseende fik først Sofus Wolder øje på ham og siden Lau Lauritzen. Lille Frederik Buch blev fast medlem af Laus ensemble af komiske skuespillere og medvirkede i perioden 1915-19 i et hav af farcer. Alt i alt har han spillet med i omkring 200 film og er dermed den næstmest anvendte skuespiller i stumfilmårene, kun overgået af Lauritz Olsen. Han gjorde så stor lykke i stumfilmene, at karrieren fortsatte i Tyskland, hvor han under navnet "Knöpfchen" blev sidestillet med en anden af tidens store filmkomikere Charlie Chaplin. De sidste år optrådte han mest i foreninger. Frederik Buch var bror til skuespillerinden Dagmar Buch (gift Krarup). I sit andet ægteskab blev han den 16. marts 1912 gift med Anna Hertha Alvilda Jensen (f. 11-11-1882).
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com


Bente Ougtvig Dyrstad

hejsa

en artikel 4 år efter ?

jeg havde håbet at det var hans fraskilte hustru, jeg har intet på hende,

gad vide hvor man kan finde noget om hende.

har alt på Frederik og hans 2 hustru.

Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Bente Ougtvig Dyrstad

hej

kender godt registerbladet, og har også været FT igennem. Jeg tror at Frederik er ankommet alene fra Århus, finder ikke andre Buch der matcher.

Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Gitte Johansen

#5
Hvornår bliver han gift 2. gang, og hvor?

Jeg forstår heller ikke datoen for "Fra det glade Århus" af vores Borgmester Bernhardt bliver skrevet 1963!!

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Jeg har fundet vielse, og der står ikke navn på 1. kone.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Bente Ougtvig Dyrstad

Hej Gitte

tusind tak, kigger på det senere, har fødselsdag idag.

:D
Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Gitte Johansen

Hej Bente

Tillykke med fødselsdagen.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Bente Ougtvig Dyrstad

hej

så fik jeg kigget på det hele. både vielsen og dåben af en datter i 1910.
nu mangler jeg blot at finde vielsen, men bare det at jeg fik navn så er jeg godt på vej.
god søndag
Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Lise Østerberg Bahr

#13
Hej.

Er der noget nyt i denne tråd, som jeg tilfældigt faldt ind på ? (har selv Carlsen på anetavlen)

Med venlig hilsen
Lise Ø Bahr