Carl Ludwig Solicath von Krogh født 1869, og Agat Grue, datter Randi von Krogh

Startet af Lise Østerberg Bahr, 10 Apr 2014 - 13:01

Forrige emne - Næste emne

Lise Østerberg Bahr

Hej.

Efterkommere / og slægt til :

Carl Ludwig Solicath von Krogh (se evt. Salicath) født 1869 - 1958,  og hustru
Agat Grue
, søges. jf. records.ancestry.com

Carl Ludwig Solicath von Krogh, var søn af Adam von Krogh, Astrupgaard Haderslev,/Oslo 1835-1928 og hustru
Elisabeth von Stemann, født 23.12.1866. Liegnitz, Polen der var datter af møllerslægten Bahr,Flensburg og Ludvig August Julius RUDOLF von Stemann,født i Nordstrand 1834- død i Hirschberg 1882.


Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

#1
Hej.

Slægten til von Ludwig August Julius Rudolf von Stemann, 1834, Nordstrand, gift i Jørgensby med 1861 med Sofie Margarethe Bahr, Flensburg (Husby) født 1.9.1840:

Et af deres børn, datteren Elisabeth von Stemann født i Liegnitz, Polen, blev gift med Adam von Krogh Astrupgaard Haderslev, (1835-1928- Oslo) Elisabeth von Stemann barnebarn (1866-1935- Oslo)til  vores aner = møllerslægten Carsten Christoph Wilhelm Bahr, Husby Mühle, Flensburg m.fl.


Carl Ludwig Solicath von Krogh født 1869 gift med Agat Grue, børn:

Randi von Krogh født - 1899
Øivin von Krogh født 1902 - gift med Kirsten Bergvik, 2 børn.
Gunvar von Krogh - født 1900 - gift med Fritz Rhode ---


Efterkommere til disse (slægt til os, Flensburg/Norge - Øverland / Olsen / Halvorsen - m.fl. - søges.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

Hej


Jf. ancientfaces.com blev Randi von  Krogh aldrig gift - født i Kristiania, død i Oslo - intet om dato for død.

MVH
Lise Ø Bahr

Peder von Krogh Alfstad

Hei!

Fant dette innlegget da jeg søkte på min slekt tidligere idag. Jeg har noe utfyllende info til deg angående etterkommere etter Carl Ludwig Salicath von Krogh, hvis det skulle være av interesse:

Øivin von Krogh og Kirsten Bergvik fikk 3 barn, ikke 2. Jeg går ikke i detaljer, men her er noen navn fra "min" gren:

Kjersti von Krogh - 2 barn
Marit von Krogh (senere von Krogh Weltz) - 3 barn
Siri von Krogh (senere von Krogh Alfstad) - 3 barn:

Harald Øivin von Krogh Alfstad - 2 barn
Julie von Krogh Alfstad (Nå Julie von Krogh Robarth) - 3 barn
Peder von Krogh Alfstad (meg) - 1 barn

Min mor har våpenskjoldet etter von Krogh-slekten og liten slektsbok som daterer seg mange år tilbake. Her er det bilder og relativt detaljert fokus på deres yrkeskarrierer, hovedsakelig i Forsvaret  samt hederlige titler.

Mvh
Peder von Krogh Alfstad

Lise Østerberg Bahr

Hej Peder.

Jo tak, det glæder mig med dit svar. Jeg er naturligvis meget interesseret i dine infos.

Vi har en Bahr slægts/anebog trykt i Bremen i 1924 ved Trykkeri/Forlag Heinrich Moritz Hauschild, (havde BAHR hustru) og 9-10 børn) . LIiger i arkiverne i Kiel, Universitetsbibliotek., og i Leipzig do. Børogså ligge i København, (ved Poul Grandjean)

Vores BAHR aner står i.ø. på hjemmesiden fra Flensburg, ved Helmut Martensen. www.Adelby.com
der modtager mine infos ind imellem (til opdateringer) og omvendt.

Mange venlige hilsener
og Godt Nytår
Lise Østerberg Bahr
ilha@sol.dk

Lise Gorgone

Carl Ludwig Salicath von Krogh optræder på en del hjemmesider. Jeg har ham som Salicath.
Godt nytår til dig.
Med venlig hilsen
Lise Gorgone

Lise Østerberg Bahr

Hej Lise og også Godt Nytår til dig.

Ok; vil du komme lidt nærmere ind på det ? Hjemmesiderne?

Takker mange gange på forhånd.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Leif Salicath

Jeg vil supplere noen av opplysningen som fremkommer ovenfor.

Tannlege Carl Ludvig Herman Salicath von Krogh ble født i Tromsø 28.mai 1869, sønn av Adam Gottlieb Ludvig Christian von Krogh 1835- og Hanna Pauline Meyer 1835-1896.  Hun var datter av tollkasserer Harrier Heiberg Simers Meyer 1781-1845 og Anne Johanne Grøn Bull 1798-1892.  En annen datter av Harrier var Hanne Wilhelmine Franciska Meyer 1827-1905.  Hun ble gift i 1855 med tollkasserer Søren Anton Carl Salicath 1803-1869.  Adam Gottlieb Ludvig Christian ble gift 29.sep.1859 i Tromsø med Hanna Pauline Meyer.  Han ble gift 2) 18.jul.1898 i Oslo med Kristanze Hermine Friedrikke Elisabeth von Stemann.

Aagot Grue f. 1873 på Edøy i Møre og Romsdal - datter av Lars Johnsen Grue 1826- og Josefa Emilie Olsen 1844-.  Jeg har 4 barn: Randi 1899-, Gunnar 1900-, Georg Ludvig 1900-1929 og Øivin 1902. Se http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01036392025490  Carl Ludvig Herman og Aagot ble gift 28.jan.1898 i Borgund, Møre og Romsdal.

Lise Gorgone

Hej Lise,

Jeg havde det førnævnte link til Norge, og også det nedenfor stående.
http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1875&knr=1902&kenr=003&bnr=0048
Håber du kan bruge det. Har du også Witzleben?

Med venlig hilsen
Lise

Leif Salicath

Hanne Pauline Meyer ble døpt 17.jul.1835 i Tromsø http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9706&idx_id=9706&uid=ny&idx_side=-36

Jeg har ellers notert Adam Gottlieb Ludvig Christian von Krogh født 14.jun.1835 i Haderslev (ikke 1833), men har ikke dobbeltsjekket kilden.

Jeg ser nå at Adam fikk barn i ekteskapet med Kristanze Hermine Friedrikke Elisabeth von Stemann, se http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01036392087201 Fritz født i 1899 må være deres sønn, men jeg er usikker på det andre barn Charlotte født i 1891 i Ungarn for da var Adam fortsatt gift med Hanne Pauline Meyer som på det tidspunktet var for gammel til å få barn.  Hvem var da moren?

Tilbake til navnet Carl Ludvig.  Tollkasserer i Tromsø, Søren Anton Carl Salicath fikk i sitt første ekteskap bl.a. sønnen Johan Ludvig Anton Salicath 1838-1894 gift 1869 med Eleonora Johanne Pauline Thrane 1845-1879. Hennes far var oberst Paul  Ludvig Thrane. Deres førstefødte var Carl Ludvig Salicath født 12.aug.1870 - altså omtrent samtidig med den andre Carl Ludvig.

Leif Salicath

#10
Kjøpmann Georg Ludvig Salicath Krogh f. 1900 dør i Kristiansund 30.des.1929 er ikke sønn av tannlegen, men av distriktslege Georg Rasmus Krogh og Ragnhild Antoinette Elieson Salicath.

Jeg er litt usikker på hvem som var far til Adams 2. hustru.  Jeg er ikke så kjent med kilder i Danmark, men finner ihvertfall henne her, men ikke samme far som er nevnt ovenfor =stemann&start=0&limit=10&dataset[]=522428]http://www.mocavo.com/search/?plus_lname[]=stemann&start=0&limit=10&dataset[]=522428.  Finnes det en bedre kilde?

Lise Østerberg Bahr

#11
Hej Leif .

TUSIND tak for dine infos.

Nu skal jeg lige nærlæse dine indlæg - men foreløbig svarer jeg altså her.:

Jo - (Håkon Styri, Norge)  leverede mig infos om vores fælles slægtninge via Bahr/von Stemann/von Krogh -  Adam vGottlob Ludwig Christian von Krogh, er født i 14. juni 1835 Haderslev, Aastrupgaard, død i Oslo, den  21. december i 1928.

(Jeg har set norske infos omkring adresserne (Adam von Krogh slægt, Oslo også engang/og hvem der boede hvor). (mener Adams mors/- svigerfamilie / svigerinde familie? boede der også/sammen med et par mindre børn) - så vidt jeg husker.)

Tusind mange tak for dine infos. Helmut Martensen, Flensburg = www.adelby.com har haft sendt mig en kirkebogsudskrift som jeg ikke har lagt til tydning, men den MEYER slægtning (Geni.com ?) som jeg kunne se Elisabeth von Stemann figurere ¨på )  bl.a.  - er slægt fra via HUSBY ved FLENSBURG.) ! Familien Bahr boede på Husby Mühle. Havde en del anden familie i Flensburg. Se Helmut Martensen, og hans fine kort over Flensburg, og hvem boede hvor. (Grosse Strasse bl.a.)

Jeg forsøger lige at finde dok. frem og se om jeg nu kan tyde det.  (har fået ny scanner - teknikken driller, måske kan jeg scanne den ind og sende den til dig så ?) Mener dog også at huske , at slægten indgår i Wedel-Wedelsborg slægt, Flensburg (+ Asmussen ?)  hvis det siger dig noget.

Har du Kristanze Hermine Frederikke von Stemanns data ?  men ADAM VON KROGH, Aastrupgaard, Haderslev, 1835-1928 var gift med Elisabeth von Stemann, barnebarn af møller  i Husby Mühle  Husby Harde, Husby, Dorf Huesbye, Mühlengebäude, 14, FT-1845 =Carsten Christoph Erich Bahr, Flensburg , 46 år  og hustru Brigitta Abigail Hansen 44 år, og deres datter Sophie Margarethe Bahr og RUDOLF von Stemanns datter Elisabeth von Stemann.[/b] Hendes forældre var således:

Rudolf og Sofies børn er født i Polen, Liegnitz, nu hedder det nu Ligniza. Elisabeth von Stemann er født i Schlesien, Preussisk Landkreis, det sydvestlige Polen.

Ludwig August Julius Rudolf von Stemann født  24. MARTS 1834 (Nordstrand) DØD DEN 6. OKTOBER 1882 (HIRSCHBERG) GIFT 22. NOVEMBER 1861 I jØRGENSBY, MED Sophie Margarethe Bahr, FØDT I fLENSBURG 1. SEPTEMBER 1840 i Husby, Flensburg (undskyld den store skrift)  (ad. bl.a. Haderslev slægtsforskningsforening.)


Vender tilbage, når jeg har fundet dok. frem.

Med venlig hilsen og med ønsket om
Godt Nytår til dig også
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

#12
He jigen.
'
Jf. Håkon Styris info til mig havde RUDOLF von Stemann og Sophie Bahr følgende børn.:


Georg von Stemann 1862-1863 (Liegnitz

Emma von Stemann født i 1864 i Liegnitz død samme sted i 1864.

LUDWIG Adolph Theodor Harro von Stemann (kaldes Harro) født 11. august 1865 i Liegnitz død  ? gift med HELENE SCHAEFFER, født 22. juli 1879 død?


Elisabeth von Stemann gift med Adam von Krogh (nævnte)

Olga von Stemann født i 1870 (Hirschberg) død ?  den ?

Thyra von Stemann født 2. oktober 1872 (Hirschberg) død  ? den ?

Paula von Stemann født 1874 - død 1874 (Hirschberg)


Data omkring ægteskabet mellem
Georg Friderich von Krogh født 17. sept. 1793 i Aastrup, Haderslev og hustru
Gustave Caroline Antoinette von Müller født 20. juli 1800 der er forældre til
Adam Gottlob Ludvig Christian von Krogh født 14. juni 1835 og jf. oplysninger til mig fra Håkon Styri, Norge, oplyst er omtalte søn -
Adam von  Krogh, (1835-1928)død  i Oslo, 1928.[/b], og her er det oplyst hans ægteskab den 29. september 1859  med
Hanna Pauline Mejer født 1838 stod på ROOTSWEB.

Von Krogh slægten (Norsk Adel) er i 1944 opdateret af Gunnar von Krogh, Norge.
Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

#13
Hej igen.

Jf. RootsWeb, er det slekten von Krogh, Present Owner: Tedd Knutson, Compiler adress: Oslo Abbrev von Krogh - Author Gunnar von Krogh, Publication 1944.

(Dano-Norwegian) Utarbeidet på grunnlag av den i 1898 utgitte sleksbok, som er samlet af kammerhnerre C. C. von Krogh i Kjöbenhavn og konsul Adam von Krogh i Kristiania. A jourført og tegnet 1944 av forstkandidat Gunnar von Krogh i Oslo. Tall in parentes efter navnene henviser til side i sleksboken.


Jf. Rootsweb var Adam Gottlob Ludwig Christian von Krogh 1835-1929) gift med UNKNOWN (det var her vores gren kommer ind, via vores ane Elisabeth von Stemann, fra Liegnitz Polen). Forældre til
Friderich Ferdinann Ludwig Munthe von Krogh, født 1899, (Reference number 7114, Reference number 7203).

egne notater : fund:
ægteskab: Tordis Haneborg ?, og
ægteskab med Aslaug Marie Johannesen ?)


ad Munthe von Krogh slægten, se mine tråde om og aneefterlysninger på BÆKKESKOV GODS OG HOVEDGAARD, VORDINGBORG/Præstø egnen, og LUNDBYGAARD - samme egn, hvor slægterne Arboe og Bahr forenes.
Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

#14
Hej.



Se myheritage, hvor Konstanze Hermine Friedrikke Elisabeth von Krogh (født von Stemann) står som datter af Ludwig August Julius Rudolf von Stemann , 1834-1882 gift med Sophie von Stemann (født Bahr)



Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

Hej.

se endvidere Albrecht der Bähr, Askanier -

med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Leif Salicath

#16
Tusen takk for at du deler dine informasjoner, Lise.

Jeg har i mellomtiden forsøkt å finne mere ut av Randi Salicath von Kroghs søsken, men det viser seg å være litt komplisert.

To av de søsken jeg nevner i mitt første innlegg i denne tråden er feil.  Jeg har allerede nevnt at Georg Ludvig ikke hører hjemme her og jeg ser nå at Gunnar nok er feilskrevet for Gunvor f. 6.des.1900.  

Vielsen til tannlegen og Aagot skjedde 28.jan.1898 i Borgund, Sogn og Fjordane, mens folketellingen i 1910 viser at barna ble født i Kristiania (Oslo).  Derfor har jeg vært på jakt etter deres dåp der og har vært innom alle kirker uten å finne noe.  Kanskje andre har mere hell og bedre briller.

Jeg mangler også for min del død og begravelse for tannlegen og Aagot.

CitatLudwig August Julius Rudolf von Stemann født  24. MARTS 1834 (Nordstrand)
Er dette Nordstrand i Oslo?

Adam og Kristanze fikk ihvertfall 3 barn, Fritz F. 1899-, Ebba 1904- og Gerhard 1905-, men jeg er som nevnt ovenfor veldig usikker på hvem som var far til Charlotte f. 1891 i Ungarn.  Hun burde finnes konfirmert i kirkebøkene i Oslo omkring 1906 og ganske sikkert i samme kirke som de andre barna er døp i, men hvilken?

Leif Salicath

Jeg har startet en tråd på Digitalarkivets forum i Norge om barna til Adam og Carl Ludvig http://forum.arkivverket.no/topic/194107-hvor-d%C3%B8pte-de-barna-adam-von-krogh-og-carl-ludvig-salicath-von-krogh/?p=1642969

Der har jeg fått gode svar inkl. dåpen til Adam.  Barna har flere fornavn enn tidligere kjent.

Lise Østerberg Bahr

#18
Godmorgen.


Tusind tak også for data fra dig Leif Salicath.

Jeg ved at Håkon Styri har styr på de norske m.v., grene - vi deler for-forældre til i Flensburg på/via bl.a. Husby Mühle - og BAHR slægten har en del anden tysk adelsslægt indgift - bl.a.

Fehring, Böhl., Zepelin zu Dargun/Walsleben, Hinzelmann.

Han svarede mig på min tråd om et af deres 8 børn - bl.a.  Sofie Margrethe Bahr, Flensburg, sidst i oktober 2013.

Du kan jo evt. forsøge at kontakte Håkon Styri, Oslo, også ?

Husk også vores vigtige informationer hos HELMUT MARTENSEN, Flensburg i/omkring  www.adelby.com

Han må/kan da være i slægt med biskoppen Martensen, så - Trondheim også ? (se endvidere biskop Hans Lassen Martensen) - hvis slægt jeg selv har noget info om.

Jeg har haft en forespørgsel på slægt og data om biskoppen også.

Du kan også se en masse slægtsrelationer på KROGSGAARD.namae.com eller dk hjemmesiden (se også ad.: Flood og Aall slægten i Norge).
en del Bredo (7 stk. vist) Bredo Munthe af Morgenstjerne (Bækkeskov Gods) ved Vordingborg området.

Mange venlige hilsener
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

Hej igen.

Se endvidere også

efterslægten efter Troels Winther.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Leif Salicath

#20
Min tråd på Digitalarkivets forum har fått en fantastisk respons og de aller fleste detaljer vedr. Adam Gottlieb Ludvig Christian von Krogh, hans 2 hustruer og deres barn er nærmest komplett.  Jeg gjentar ikke alt her, men nevner det som gjelder ekteskap nr. 2 med Kristanze Hermine Friedrikke Elisabeth (Elly) von Stemann.

Hun dør 18.feb.1935 og begraves 28.mai 1935 på Vår Frelsers gravlund i Oslo.  De ble for øvrig gift 18.jul.1898 i Trefoldighetskirken i Oslo. Han dør 21.des.1928 og begraves 28.des.1928 på Vår Frelsers gravlund. Nevner det i dødsfallsprotokollen i 1928 at det lever 10 barn hvorav 4 fra siste ekteskap, samt 1 adoptivbarn. Barn med Elly:

Sofie Charlotte von Krogh født 26.sep.1891 og døpt 4.des.1891 i Budapest. Konfirmert 4.okt.1908 i Uranienborg kirke, Oslo.  Ved konfirmasjonen står Elly som mor.  Adam var da hun ble født fortsatt i 1. ekteskap.

Friederich Ferdinand Ludwig (Fritz) Munthe von Krogh født 24.apr.1899 døpt 9.jul.1899 i Trefoldighetskirken. Tannlege. Død 2. mai 1983 og begravet 5.des.1983 på Vår Frelsers gravlund. Gift 1) 16.jun.1926 med Tordis Helene Haneborg. Skilt og gift 2) 14.jun.1946 med Eva Aase Riis. 3 barn. (Han var virkelig vanskelig å finne for han brukte bare navnet Fritz).

Ebba Helene Elisabeth von Krogh født 23.apr.1904 døpt 10.jul.1904 i Uranienborg kirke i Oslo. Balettdanserinne.

Gerhard Christopher Morgenstierne von Krogh født 30.apr.1905 døpt 17.sep.1905 i Uranienborg kirke. Student i 1923.

Oversikt over tannlege Carl Ludvig Herman Salicath von Krogh og Aagot Grues barn:

Randi Salicath von Krogh født 22.feb.1899 døpt 28.mai.1899 i Trefoldighetskirken.

Gunvor von Krogh født 6.des.1900 gift med Fritz Rohde.

Øivin Salicath von Krogh født 6.feb.1902 døpt 20.apr.1902 i Johannes kirke, Oslo gift med Kirsten Bergvik.

Lise Østerberg Bahr

#21
Hej Leif.


Jeg takker mange gange for dine infos. Det vil jeg notere nu.

Jeg ved ikke om du er klar over, at Hans Grue ? på det tidligere Dis Forum, også har haft BAHR slægts efterlysninger, bl.a. via Aller Mølle mener jeg.

Bahr slægtens aner via Flensburg og Mecklenburg m.v., kan føres tilbage til 1200 tallet, på vores anetavle til omkring 1500-1600 tallet. Til KLEVE/CLEVE slægten 1560 - Claus Rode Baren (Bahr) min tråd af 26. november 2012.

hvis du skulle være interesseret.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Leif Salicath

#22
Et søk etter Bahr på Digitalarkivets forum http://forum.arkivverket.no/index.php?app=core&module=search&do=search&fromMainBar=1 - sett inn søkeord Bahr gir mange treff på tidligere tråder som involverer Bahr.  

Sofie Charlotte von Krogh ble gift med Antonius Foss født 20.mar.1880 i Vestfossen, Øvre Eiker, Buskerud død 11.mai 1956 i Oslo og begravet på Haug, Øvre Eiker.  Charlotte ble begr. 29.jun.1989 på Haug, Øvre Eiker. http://www.disnorge.no/gravminner/bilde.php?id=3336123

Lise Østerberg Bahr

Hej Leif.


Takker igen, og der er sikkert mange andre der kan få glæde af oplysningerne.

Se i.ø. også slægten slægten  TODSEN, Højer Mølle (tæt på dansk/tysk grænse) nuværende.


Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

Hej.

Ad GRUE slægten se endvidere herunder BAHR/HUSTED (Andersen ?) indgifte.


Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Leif Salicath

#25
Lars Jonsen Grue f. 9.jul.1826 døpt 23.jul.1826 i Tolga, foreldre Jon Jonsen Grue og Agathe Larsdatter http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9226&idx_id=9226&uid=ny&idx_side=-48

Aagot Grues dåp 1.jun.1873 http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6384&idx_id=6384&uid=ny&idx_side=-4

Her er Aagot Grues søsters dåp http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2287&idx_id=2287&uid=ny&idx_side=-136

Lars Jonsen Grue er lensmann (som det står i kb).  Han er ugift kontorist i Kristiansand i 1865 - se http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01038173000452

Lise Østerberg Bahr

Hej Leif.


Tusind mange tak.

Her er virkelig kød på, i forhold til mine tidligere søgninger på navne - og nu kombineret med GRUE.
Takker.

P.s.  jeg er tidligere blevet spurgt om Bahrt - i Dragør. Det er jo også "bare" en stavemåde-ændring ligesom Bahr/Behr/Bähr -


Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Leif Salicath

#27
Øivind Salicath von Krogh født 6.feb.1902 dør 30.jan.1962 og begraves (jordfestes) 21.mai.1963 på Vestre Gravlund.  Der finne vi også Kirsten von Krogh (Bergvik) født 12.jul.1916 død 7.mar.1976 og begr. 19.mai.1976 på Vestre Gravlund http://www.disnorge.no/gravminner/vis.php?mode=fy

Søk på Felt 015, Rad 00 og Grav 010.

Randi Salicath von Krogh f. 22.feb.1899 død 1991, begr. 27.jul.1991 i Slagen, Tønsberg

Søk på Felt AU, Rad 14 og Grav 020.

Gunvor von Krogh giftet seg med Fritz Arnstein Rohde som var født 19.jun.1910 i Brevik, Telemark http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01036513000402

Det er ham som dør 25.jun.1974 og begr. 31.jul.1974 i Porsgrunn

Søk på Felt VG2, Rad 01 og Grav 007.  Gunvor er ikke i samme grav.

Leif Salicath

Vi finner familien i folketellingen i 1923 http://www.disnorge.no/KraFt1923/sok.php søk på Krogh.  Da er Randi provisor i apotek, Gunvor kontordame og Øivin stud.odont (studerer til tannlege).

Lise Østerberg Bahr

Hej Leif.

Tak for dine yderligere oplysninger.

Nu vi er ved Apotekerslægt, er BAHR slægten fra Flensburg indgift og findes med/hvor slægten nævnes med Georg Bahrs slægts- og anebog på/i DAS LEMMEL ARCHIV. (BAHR slægtens / Studienrath ANNA LANDT, Flensburg www.adelby.com under alfabetisk under index) Apotekerslægt - bl.a. Kronenapotheke, Wandsbeck (ligger ved Hamburg) så vidt jeg lige husker her og nu. Landt/Lemmel/Krebs/Bahr m.fl.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr