Anders Pedersen Beyer

Startet af Ea Anild, 02 Apr 2014 - 16:50

Forrige emne - Næste emne

Ea Anild

Hej
Jeg har et hul  ??? i min anetavle, så det ville dejligt  :), hvis der nogen der har kendskab til denne slægt.


Jeg har næsten alle min mands aner  :) lige fra vores barnebarn til Troels Winther og Nis Henriksen, men men jeg har et hul, jeg tror at det ligger ved Anders Pedersen Beyer, han et død i 1828. Hans far er Anders Iversen ca. 1665 - 1763 hans mor er Kirsten Peders Datter  1687- 1763, men hvem er Anders   gift med, og deres evt. børn. Det på vejen op til Troels Winther, Astrupgård Brøns Sogn, Hviding Herred, Tønder Amt at problemet er.   

Med venlig hilsen
Ea Anild

Jeg er ikke helt udlært i Dis-programmet endnu.  :-\


dorte frandsen

Hej Ea!

Jeg kender ikke familien, men hvis du fortæller os lidt mere om dem - steder, data osv., vil det være nemmere at hjælpe!

Med venlig hilsen Dorte

Anne Mortensen

Hej

Anders Pedersen Beyer, han et død i 1828.

Hvor er han død ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Heidi Ilsoee

Kan der være ham her:

http://www.geni.com/people/Anders-Beyer/6000000017335632155
http://www.sm1.dk/schmidt/fam56990.htm
http://www.kefotos.dk/cliche_tng/getperson.php?personID=I079622&tree=tree1
http://find-relation.dk/showPersonNew.asp?personId=54|10939&b1=&familyTree=on&addrInfo=on&relatedInfo=on&MARR=on&COML=on&PHOT=on&SOUR=on&MISC=on&chrInfo=on&showBefore=4&showAfter=3&bothParents=on

Anders Pedersen Beyer født 1759 i Sdr. Vollum, Brede sogn, Tønder - død 31.12.1829
Gift med Regine Hansdatter (1774 - 1846)
Datter: Gedske Beyer (1798 - 1851)

Anders Pedersen Beyer's far hedder så Peder Andersen Beyer (1713-1771) og mor Gedske Laustsdatter (1732-1807)

Til gengæld hedder denne Anders Pedersen Beyer's farfar Anders Iversen  og farmor Kirstine Pedersdatter Beyer.

Tønder, Tønder, Højer og Lø, Brede (Kongerigsk), S. Valen, en Gaard, 203, FT-1845, C8085
Sønnik Clausen 49 Gift  Gaardeier Brede, Ribe Amt 
Godske Clausen 47 Gift  hans Kone Brede, Ribe Amt   
Anders Beyer 25 Ugift  deres Barn Brede, Ribe Amt 
Claus Mikkelsen 15 Ugift  deres Barn Brede, Ribe Amt 
Hans Beyer 13 Ugift  deres Barn Brede, Ribe Amt 
Peder Beyer 9 Ugift  deres Barn Brede, Ribe Amt 
Regine Beyer 71 Enke  Konens Moder Brede, Ribe Amt  
Karen Jørgensen 27 Ugift  Tjenestetyende N. Fardrup, Ribe Amt 
Knud Jensen 35 Gift  Tjenestetyende Rødding, Ribe Amt 
Niels Christensen 20 Ugift  Tjenestetyende Døstrup, Ribe Amt

Regine Hansdatter's død 14.03.1846 kan ses i Brede, Tønder (AO opslag 82 nederst)
Gedske/Godske død 01.11.1851 kan ses i Brede, Tønder (AO opslag 121 nr. 27)
Begge dog meget svære at læse.

Har du nogle oplysninger på Troels Winther, så vi kan se, om familierne hænger sammen.

Heidi

Christian Konstmann Autzen

#4
Heidi har disse:

Anders Pedersen Beyer født 1759 i Sdr. Vollum, Brede sogn, Tønder - død 31.12.1829
Gift med Regine Hansdatter (1774 - 1846)
Datter: Gedske Beyer (1798 - 1851)

Anders Pedersen Beyer's far hedder så Peder Andersen Beyer (1713-1771) og mor Gedske Laustsdatter (1732-1807)

Til gengæld hedder denne Anders Pedersen Beyer's farfar Anders Iversen og farmor Kirstine Pedersdatter Beyer.


Og det har jeg så også. Ingen tvivl om, at det er efterkommere af Troels Winther. Kirstine Pedersdatter Beyer er så født 27. marts 1687 på Skastgård i Sønder Skast sogn, Tønder amt.

Geske Laustdatter er døbt 19. marts 1732, født på Kærgaard i Emmerlev sogn, Tønder amt. Geske's slægt går så også tilbage til Troels Winther på Astrupgård.

Du vil kunne finde mere i bogen "10 generationer med rod i marsken" af Svend Jacobsen og Hans-Ole Mørk; men du kan også afvente at disse 2 utroligt dygtige slægtsforskere får opdateret denne bog til 14. generation, og får den offentliggjort - måske allerede her i 2014, et kæmpearbejde, "skulle jeg lige hilse og sige".

PS: Der findes flere hjemmesider med Troels Winther efterkommere, men der synes at være "visse" uoverensstemmelser mellem nogle af disse hjemmesider og så Svend Jacobsen og Hans-Ole Mørk's oplysninger. Går man derfor ud over bogen "10 generationer med rod i marsken", så bør man under alle omstændigheder være meget varsom - og i givet fald notere sig sådanne uoverensstemmelser, og så tjekke efter igen, når opdateringen til 14. generation er tilgængelig.

Og Ea

Du skal så være opmærksom på, at opdateringen til 14 generationer betyder, at dine aner helt op til omkring år 1900 vil være med i denne opdatering.- Hvis såfremt i fald Svend Jacobsen og Hans-Ole Mørk har fundet disse oplysninger - hvad de vel givet har/gør; ikke meget undgår deres opmærksomhed, når det drejer sig om Troels Winther efterkommere  :)

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Ea Anild

Hej

Til alle som har været behjælpelige :o med min efterlysning af Anders Pedersen Beyer.

Jeg forsøger at komme videre herfra.  :)


Med venlig hilsen  :)
Ea Anild

Otto Kjærgaard

Min tip tip oldemor hed Anne Sørendatter Abild født 1797 død 1863 ( og hun var gift i Nørre Vollum) Jeg skal lige har fundet oplysningerne frem, men jeg familien stammer fra Peter Andersen Beyer Skastgaard.
Der var familie både i Sønder og Nørre Vollum.
Vi må være beslægtede på en eller anden måde.