KIP-Browser

Startet af Lars J. Helbo, 28 Mar 2014 - 09:13

Forrige emne - Næste emne

Lars J. Helbo

De sidste par dage har jeg leget lidt med KIP-Browser. Resultatet er dels, at jeg har fået lavet en ny kipdata.txt til DDD11. Den skulle være bedre end den, der ellers har været i omløb, idet jeg har taget udgangspunkt i de filnavne, som rent faktisk findes på DVD'en. Det betyder, at jeg nu kan se en række FT (især sydslesvigske), som ellers ikke kunne findes.

Dernæst har jeg kigget på de FT-1880/85, som kan downloades fra DDD, og fundet en løsning til, hvordan de også kan læses med KIP-Browser - enten alene eller som supplement til DDD-11.

Hvis det har interesse, så er der en nærmere forklaring her: http://gen.salldata.dk/?p=installation-af-kip-browser

Ole Kaare

Flot stykke professionelt arbejde, der er udført af Lars J. Helbo og som fortjener anerkendelse. Et værktøj som jeg givet vil afprøve og benytte mig af på et givent tidspunkt.
mvh

Jørn Christiansen

Hej Lars

Tak for indsatsen. Jeg har haft FT1880/85 liggende for sig selv og været møgirriteret over forskellen, Navn/Kildenavn mv. Nu har jeg ændret det efter din anvisning, så jeg har det samlet. Jeg løb dog ind i et problem under sammenfletningen, jeg fik på et tidspunkt fejlmeldingen: 0x80070052, og så stoppede sammenfletningen. Jeg havde mappen med folketællingerne liggende på et løst drev, som er formateret med FAT32, og det kan øjensynlig ikke kapere så mange files i en mappe. Jeg kopierede det hele over på C drevet i PC'en, som er formateret med NTFS, og så kører det.
Venlig hilsen
Jørn
6950
www.christrup.eu
Vær venlig IKKE at bruge »Pers. besked«; send mail til: joern@christrup.eu

Bent Mortensen

Hej Lars du mangler 1678 sogne i din Kipdata fil med 1771.
Det er jo ikke alle filer der er med på DDD11
Venlig Hilsen
Bent Mortensen 7500

Lars J. Helbo

Ja, det er rigtigt. Den dækker kun de filer, som rent faktisk er på DVD11. Jeg startede netop med at udlæse indholdsfortegnelsen fra skiven, sådan at man også får vist de filer, som har har fejlagtige filnavne.