Efterlysning af Anders Helbo

Startet af Elsebeth Vienberg, 03 Feb 2011 - 18:19

Forrige emne - Næste emne

Elsebeth Vienberg

Hej på forum

Jeg efterlyser en person som hedder Anders Helbo, antageligt er Helbo et tillagt navn, fra tidligere tider.

En slægtning i mit stamtræ Edith Marie Carlsson (Lindstrand) født 07/07-1895 i Helsingborgs Garnisons församling, rejste til København, tidspunkt ukendt, antageligt omkring 18-20 år alderen ca. 1913-1920. Hun giftede sig med en Anders Helbo, alle data ukendt.

De skulle efter de oplysninger jeg har, have boet på Hollænderdybet Amager København. Jeg har tjekket folketællinger år 1916 og 1921 uden at finde dem. I Folketælling år 1911og 1930 er der ikke noget der hedder Hollænderdybet. Jeg har prøvet at finde dem i Politiregisterblade, men uden held.

Er der nogen på forum der kender denne slægt "Helbo"

Med venlig hilsen
Elsebeth Vienberg
DIS medlem 4523
DIS Sverige 16408

Jørn Christiansen

Venlig hilsen
Jørn
6950
www.christrup.eu
Vær venlig IKKE at bruge »Pers. besked«; send mail til: joern@christrup.eu


Elsebeth Vienberg

 ;) Tak for info

Jeg fandt Edith Marie Lindstrand - 2 steder på politiets registerblade, og har fundet hende i folketælling 1921 i Jægersborggade 16,3 hvor hun er ugift og arbejder hos M.Levinsky og Co (pelsvare og hatte) som syerske. Hun er således bleven gift efter 1922, og jeg har tjekket kirkebøgerne for Vor Frelser som ligger tæt på Hollænderdybet, men fandt dem ikke. Er i gang med at tjekke Helligkors som ligger i nærheden af Struensegade hvor hun boede i 1922.

Med venlig hilsen
Elsebeth Vienberg
DIS medlem 4523
DIS Sverige 16408

Jytte Frank Dekov

Jeg kender ikke slægten Helbo, men adressen Hollænderdybet må have hørt til enten Nathanaels kirke eller Sundby kirke. Prøv at søge i dem !!

Venligst Jytte - 2770
m.v. h.  Jytte - 2770
http://frank-dekov.dk

Anne Mortensen

Hollænderdybet kan vist ikke være Vor Frelser selvom det ligger lige så tæt eller lige så lang fra Christians kirken som også  hører til Hollænderdybet.

http://www.fogsgaard.org/

Hollænderdybet
Kvarter: Amagerbro
Sognetilhør i 1918: Kristians, Nathanaels
Øvrige forhold i 1918:
                  Postdistrikt: C
                   Politikreds: 4
                  Forsørgelsesdistrikt: 6
                  Værgerådskreds: 13


Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770


Elsebeth Vienberg

Tusinde tak.

Jeg vil straks gå igang med at tjekke Kristians Kirken og Nathanaels Kirken under vielser efter 1922.
Ja, det kunne godt være den rigtige Helbo, men det kan jeg først finde ud af, når jeg har fundet eventuel vielse. Jeg ved nemlig ikke hvor Helbo er født - men det lyder sandsynligt at han skulle være fra Drejet, Tved Sogn, Mols Randers.

:P Elsebeth
Med venlig hilsen
Elsebeth Vienberg
DIS medlem 4523
DIS Sverige 16408

Alice Tonsgaard

måske kunne det være anders sigurd sørensen helbo, født 07.01.1884, kb randers amt, tved 1883-1892, opslag 9.
hans forældre er laurs nielsen kruse og marie sørensen.
vh alice

Elsebeth Vienberg

Citat fra: Alice Tonsgaard Dato 05 Feb 2011 - 13:21
måske kunne det være anders sigurd sørensen helbo, født 07.01.1884, kb randers amt, tved 1883-1892, opslag 9.
hans forældre er laurs nielsen kruse og marie sørensen.
vh alice

Hej Alice
Mange tak for data om Anders Helbo. Desværre tror jeg ikke det kan være ham. Aldersforskellen er for stor i forhold til de oplysninger jeg har. Ægteparret var nogenlunde i samme alder. Den anden Anders Peter Rasmussen (Helbo)(født 21/05-1892) navneændring 1905 iflg. kirkebog 1892-1900 Tved Sogn, Mols opslag 5, er sandsynligvis den rigtige. Jeg har fået yderligere oplyst, at Anders Helbo er død før 1969-1970, men at Edith Maria Lindstrand levede og var 75 år. Hvornår præcis de flyttede til Hollænderdybet ved jeg ikke. I folketælling 1925 med ref.til politieregisterblade boede Anders Peter Helbo på Fælledvej 14.4.tv ugift, logerende og erhverv snedker. Jeg har tjekket kirkebøgerne for Hellig Kors, Sankt Johannes, Christians Kirken, Sundby og Vor Frelser for vielser 1922- 1931med ref. til deres bopælsadresser 1922-1925 uden at finde dem. Jeg leder videre, og pludselig finder jeg dem.
Med venlig hilsen
Elsebeth Vienberg
DIS medlem 4523
DIS Sverige 16408