Svar på indlæg efterlyses.

Startet af Anne Mortensen , 06 Mar 2014 - 00:19

Forrige emne - Næste emne

Anne Mortensen

Hej

Er det kun mig der efterhånden syntes der er langt i mellem der kommer et svar eller i det mindste en tak på et indlæg som jeg og flere andre har brug tid på at hjælpe med.

Ja - OK jeg kan lade være - men nu interesserer det mig.

Dette indlæg kommer efter jeg har ryddet op i de indlæg jeg har abonneret på og der var flere der ikke var svar på.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Christian Konstmann Autzen

Hej Anne

Jeg forstår dig udmærket - og jeg har da også savnet svar ind imellem.

Men - måske skal vi fremover lige skrive, at vi ønsker svar på vores svar, når vi svarer, f.eks. som en tilføjelse:

"PS: Venligst, svar meget gerne, når du har set mit svar - så vil jeg vide, om mit svar/indlæg har været relevant  :)"

Det kan man så bruge ved i hvert fald første svar på tråden  ;)

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Tine Susanne Olsen

#2
det er vel almindelig høflighed folk svare på den tråd de selv  har sat i gang, der er da nogen der har brugt tid på at hjælpe   ::)
ha en god dag
venlig hilsen
Tine Olsen
er medlem af DS-Faxe  det koster 150kr
medlem af Danske Slægtsforskere er du  det koster kun 290.kr

Grethe Elten Mortensen

Hej

Ja, det sker desværre at der ikke kommer svar.

Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

Mogens Pagh

Jeg giver gerne et par chancer til at svare, men hvis
der ikke sker noget, stopper jeg med at hjælpe pgl.

Pt. har jeg 3 personer, hvis indlæg jeg springer over.

Jeg er bare bange for, at det ikke nytter, for der er
altid andre, der hjælper i stedet.
Venlig hilsen
Mogens Pagh
Jyderup

Anne Mortensen

Hej

Tak til alle for jeres svar/mening  –  jeg er enig med jer.

Nu fik jeg  "luft" og håber det hjælper bare lidt.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Jette Sørensen

Hej.

Jeg tænker at det ikke er sikker at alle ved de skal takke for de svar de for får.

Hilsen Jette
hilsen jette
4440 mørkøv
www.jettesaner.dk


Anne Mortensen

Hej Jette

Der er der ingen tvang og det står vist ingen steder at man skal give svar eller tak - men lidt Emma Gad var da meget rart.  :)
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Peter Bøjesen Jensen

Desværre er der vist mange, som ikke ved hvem Emma Gad var og hvad der menes med det. Alm. høflighed er desværre ved at være en mangelvare.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Lis B. Jensen

Hej Anne

Jeg er helt enig - måske kunne vi begynder at bruge den vrede smiley i feltet besked ikon.

Jeg har også nogle stykker der ikke svarer - så de modtager heller ikke mere hjælp
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Mogens Pagh

I "Gode råd.... i Hjælp til tydning" står der, at man skal huske at
takke for hjælpen.
Hvorfor det ikke er kommet med i f.eks. "Gode råd... i Aneefterlysning"
ved jeg ikke, men jeg vil snarest tage det op i Moderatorgruppen m.h.p.
en ændring.
Venlig hilsen
Mogens Pagh
Moderator

Verner Bentsen

Hej

Jeg synes også det er på sin plads med et svar.

Men hvis man kigger på de eksempler, som Hans Peter Christensen nævner, så er personerne, som har oprettet trådene ikke "gamle i gårde", dog med en enkelt undtagelse !!

Kan det tænkes at de ikke er tilmeldt "abonner-funktionen" ? Har måske fået afmeldt ved en fejltagelse.
Kan moderator se om abonner-funktionen er slået til?

mvh Verner

Dorte Jensen

Hej  alle
Jeg håber virkelig jeg får sagt tak hver gang ,da jeg selvfølgelig synes at det bør man gøre .
Jeg er altid meget taknemlig over det store arbejde i gør i at hjælpe andre.
Så tusind tak
Mvh dorte

Lise Østerberg Bahr

Hej.


Selvfølgelig er man taknemmelig for god hjælp her på siderne, naturligvis.

Hvis jeg har glemt at kommentere nogle af mine indlæg, vil jeg gerne straks her, takke for al hjælp jeg tidligere har modtaget.

Venlig hilsen
Lise Ø Bahr

Katharina Louise Janhøj Jensen

Hej.
Håber da aldrig at jeg ikke har fået skrevet et tak for hjælpen.
Et lille pip herfra den anden vej.
Har selv haft brug for hjælp nogen gange, og for det meste også fået hjælp og nogen gange så meget at jeg har været helt rundt på gulvet (deraf også håbet om at jeg i forvirringen altid har fået sagt tak), men jeg ville sådan ønske, at der en gang i mellem ved et rigtigt svært spørgsmål, ville være nogen der gad at skrive at de havde prøvet på, eller bare set det, men desværre ikke kunne hjælpe.
Jo mere jeg lærer selv, det svære opgaver er det jo jeg beder om hjælp til, og at se, at mange har læst det helt uden svar, er lidt trist.
Lidt flov over at have det sådan hilsen
Katharina Jensen

Charlotte Damm Enkebølle

Hej herinde.
Jeg er nyt medlem. Jeg vil lige kommentere lidt på det med at takke for hjælpen :)
Jeg er blevet helt overvældet over al den hjælp der er givet mig. Det er helt formidabelt. Tænk - at man kan sende et spørgsmål ud og så sidder der nogen som hjælper til en løsning :) Jeg klapper i hænderne og sender en varm tanke til en dygtig hjælper. Har også takket og rost :) de pågældende hjælpere.  Det synes jeg er ganske almindelig takt og tone.
I starten var jeg i tvivl om, hvorvidt "hjælperne" var ansat? fik løn? men så talte jeg med en, som fortalte mig, at det såmænd bare var nogle der interesserede sig varmt og brændende for slægtsforskning - deres sport :)...og som måske var "færdige" med deres egen slægt...og så havde lyst til at hjælpe andre...
Det gjorde jo, at jeg beundrede de mennesker endnu mere, og har takket igen igen... :)
Til gengæld kan jeg sidde tilbage med en følelse af, HVAD kan jeg gøre gengæld med? Er et tak nok?? Jeg synes jo det er en meget stor hjælp jeg får, da jeg slet ikke kan tyde/ved hvor jeg skal lede/modtager lærdom, tips og links osv...
Både dejligt og trist at læse tråden her. Jeg blev heldigvis bekræftet i, at jeg ikke er "for meget" når jeg takker igen igen...men meget trist at læse at nogen glemmer deres "TAK for hjælpen"....Der kan selvfølgelig gå dage mellem man er "på" siden, når man også har hus/have/familieliv der skal klares:)
Men - Jeg vil ihvertfald altid huske et TAK :)
Med venlig hilsen Charlotte Damm Enkebølle

Anne Mortensen

#17
Hej Charlotte

Da jeg sin tid startede tror jeg  læste næsten alle indlæg og lærte meget af det.

Gemte mange gode links der var nævnt i indlæggene under Favoritter og nogle havde jeg brug for tit -
nogle  ikke så ofte, men en dag kunne der pludselig være brug for det.

Bøger om Slægtsforskning kan lånes på Biblioteket eller deltag i et kursus her til vinter.

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Charlotte Damm Enkebølle

Hej igen...Tak for dine tips :) Ja jeg har allerede tjekket ud hvornår Slagelse-Sorø foreningen har møder igen. Jeg tænkte nemlig også jeg havde brug for kursus og nogle at mødes med...Er også først nu ved at finde rundt på hjemmesiden her, og at man skal spørge i forskellige forum :)
Med venlig hilsen Charlotte Damm Enkebølle