norske aner - interessegruppe

Startet af Ingrid Bonde Nielsen, 28 Feb 2014 - 16:14

Forrige emne - Næste emne

Ingrid Bonde Nielsen

Har du norske rødder og gerne vil mødes med andre slægtsforskere med norsk baggrund og udveksle erfaringer med slægtsforskning i Norge, vil en interessegruppe i hovedstadsområdet måske have din interesse? Mødetider/sted og antal møder årligt må være op til deltagerne. Kontakt mig gerne hvis du har interesse i dette på 4390 8060 eller mail:ingrid@bnielsen.eu

Ingrid Bonde Nielsen

ser ikke ligefrem ud til mit forslag har interesse for slægtsforskere med norske rødder -  lader det ligge her lidt længere før jeg trækker forslaget tilbage :)

Bodil Pedersen

Hej Ingrid.
Det undrer også mig, at der ikke er nogen, som er interesseret i forskning i Norge.
Jeg vil gerne være med, hvis nogen melder sig.

Hilsen Bodil Pedersen

Ingrid Bonde Nielsen

ja - jeg er også et stort spørgsmålstegn Bodil  - lad os vente lidt og se hvad der sker:)
Hilsen Ingrid

Stig Ole Rostock

Er da også interreseret, dog vil jeg nog sjældent møde op i KBH, men i et onlineforum vil jeg være at finde

mvh

Stig
Med venlig hilsen.

Stig Ole Rostock.

http://www.myheritage.dk/site-117627301/rostock

Lise Østerberg Bahr

Hej.

Jeg har også interesse heri - (ikke sommer)

Lise Ø Bahr

Stig Ole Rostock

Citat fra: Stig Ole Rostock [1209] Dato 12 Mar 2014 - 08:11
Er da også interreseret, dog vil jeg nok sjældent møde op i KBH, men i et onlineforum vil jeg være at finde ofte

mvh

Stig
Med venlig hilsen.

Stig Ole Rostock.

http://www.myheritage.dk/site-117627301/rostock

Ingrid Bonde Nielsen

tak for interessen i oprettelse en norsk interessegruppe - jeg vender tilbage om nærmere inden for kort tid  - nu er en sådan gruppe en realitet synes jeg:)
Venlig hilsen Ingrid

Mogens Pagh

Jeg vil da lige henvise til gruppen: "Hjælp til opslag", hvor der 3. øverst en pindet

"Hjælp tilbydes for at finde slægt i Norge" v/Litta Olsen.

Tråden har d.d. haft over 76500 visninger og er nu på side 32, så den er
der da rift om.

Venlig hilsen
Mogens Pagh
Moderator

Ingrid Bonde Nielsen

ja - det er et fint tilbud fra Litta Olsen til de med norske rødder, at man kan få lavet opslag - super flot - hatten af for hende :)

Lise Østerberg Bahr

Hej Ingrid.


Jeg må nok trække mig fra interessegruppen (fam.forøgelse i familien, m.v.) og jeg kan ikke svare fra min sol.mail. der er i store problemer, (kan ikke komme på den og eller skrive) så derfor får du min besked her.

Måske kan jeg hægte mig på projektet senere når tiden er bedre for mig.

Med venlig hilsen
god vind med projektet
Lise Østerberg Bahr

Ingrid Bonde Nielsen

selvfølgelig kan du altid komme på gruppen som jeg håber vi får startet inden længe:) - og så tillykke med forøgelse af familien - dejligt:)

Lise Østerberg Bahr

Hej Ingrid.

Jo, og tak for det. Det skal jeg huske.

Håber snart at få et andet styresystem på den PC jeg arbejder på - men SOL mail har haft mange problemer (er vist blevet solgt)  (desværre, jeg skal til generalforsamling snart, og printe dokumenter ud, det kan jeg jo så heller ikke sætte mig ind i) øv, så det kan være jeg skal have mig en ny mail adresse også.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Ingrid Bonde Nielsen

gruppen er af en størrelse så der gerne kan komme 2 - 3 flere på:) - vi forsker i områder som Fredrikstad - Moss - Olso/Kristiania - Kristiansand, Stavangerområdet, Nordfjord, Bergen, Bodøområdet for blot at nævne nogle steder.

Ingrid Bonde Nielsen

interessegruppen "ser dagens lys" på lørdag, hvor man mødes på Rigsarkivet og har fået stillet læsesalen til rådighed til at sidde og snakke norsk slægtsforskning i. En udflugt til den norske kirkes bibliotek er en mulighed - i dette bibliotek er en pæn stor samling - desuden et cafeteria hvor  man kan sidde og få sig lidt at spise og drikke - garanteret også dejlige norske vafler - så stedet er et besøg værd. Som nævnt - flere kan sagtens få plads i gruppen, blot man har sin slægt i Norge og i flere generationer  - mød evt. op på lørdag på Rigsarkivet kl. 10.30 - mødested: ved udstillingsmontrene med den fine udstilling om Norge i 1814 (4. april er sidste udstillingsdag).

Laila Olsen

Ville det være muligt, at lave gruppen digital - altså ikke nødvendigvis møde personligt op?
Hilsen Laila

Gl. Maribo amt, Gl. Ramsø herred, Gl. Slet herred, Gl. Præstø amt, Gl. Thisted amt og Kronobergs Len i Sverige samt Bergen i Norge og Oulu og Kajani len i Finland.
Bosat 3300

Ingrid Bonde Nielsen

Dertil vil jeg svare at ideen var netop at mødes - at sidde overfor andre slægtsforskere (foruden de man møder i lokalforeninger selvfølgelig) og udveksle ideer/hjælp i et område man har fælles, er helt anderledes end at "mødes" digitalt - det er der mange grupper på nettet til - men dermed ikke være sagt, at man ikke kan deltage i evt. "nyhedsmails/diskussioner med en "fysiske" gruppe . Jeg vil foreslå, at hvis man ikke lige  bor i hovedstadsområdet, prøver at få  interessegrupper igang i andre områder i landet - der må være nogen interesse for det, vil jeg tro. Der kan måske også være en ide i at der oprettes interessegrupper for andre områder. Jeg er formand i en forening, hvor vi har interessegrupper indenfor mange områder som Sverige, Tyskland, søfart, slægtsbogsskrivning, erindringsskrivning m.m. Men indenfor området Norge, er vi kun 2 der har interesse, derfor har jeg oprettet denne gruppe for slægtsforskere udenfor min egen forening.  Men kontakt mig gerne telefonisk og lad os tage en snak.
Venlig hilsen Ingrid

Ingrid Bonde Nielsen

Hej Laila!
Jeg overså at du nævner Bergen - der er min egen interesse specielt stor - kontakt mig som sagt gerne og lad os snakke om hvad/hvornår din interesse i Bergen finder sted - vi er 3 i den dannede gruppe, der har Bergen som interesse.

Bente Ougtvig Dyrstad

Hejsa

ser først dette nu, har rigtig meget fra Norge, men kan ikke komme til kbh.

Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Ingrid Bonde Nielsen

ærgerligt du ikke kan deltage - men måske kan du/gruppen have interesse i at høre hvor du har dine aner/hvem de er - der kan jo vise sig en form for sammenfald:) - send mig gerne nogle oplysninger på ingrid@bnielsen.eu
Gruppen er indtil nu minimal - men måske kommer der flere til - tiden vil vise det:)