My Heritage

Startet af Grethe Risum Knudsen, 26 Feb 2014 - 14:17

Forrige emne - Næste emne

Grethe Risum Knudsen

Jeg har brug for lidt hjælp, i web delen kan man admistrere  Træer, Der er Gedcom. og FTB.
Jeg ville gerne nøjes med 1 træ, men hvis jeg sletter Gedcom træet, får jeg ingen smart matches og når jeg Syncronicere med FTB  kommer der en FTB træ.. Og hvis man prøver at  exportere eller importere jeg ikke billederne med,  Syntes det roder lidt nu...

Ole Kaare

#1
Ja, det er et klassisk eksempel på det roderi, der kan opstå med synkroniseringsfunktionen i ver. 7. Vi du have et stabilt, effektivt system, hvor du ikke oplever mystiske hændelser, skal du slå synkroniseringsfunktionerne fra i FTB. Den feature har vist skabt mere skade end gavn. Går man går på nettet og søger på synkroniseringsfejl, bugner det globalt med utilfredse brugere, der oplever tilsvarende problemer, som du beskriver.

Mit råd er, benyt alene FTB (Family Tree Builder) til dataregistrering og upload så med passende mellemrum, så har du et stabilt værktøj og husk at tage en sikkerhedskopi jævnligt.

Der er sikkert flere her i forummet, der er uenige med mit råd, men det er nu engang mine oplevelser, der bygger på praktiske erfaringer, som jeg deler med et utal af andre brugere.

I min bedste mening