Slægtning, der rejste til Norge - søgemuligheder.

Startet af Vagn Lindegaard Svensson, 24 Feb 2014 - 16:36

Forrige emne - Næste emne

Vagn Lindegaard Svensson

En af mine slægtninge rejste til Norge (Oslo?) formentlig engang i 1950'erne og siden har jeg ikke kunnet finde ud af, hvad der skete med ham.
Det drejer sig om Kaj Thorøe, født den 9. oktober 1925 i Smedegade 2 i Odder. KB 1920-28 Odder, Hads, Århus AO opsl. 113.

Jeg håber, at en eller anden i dette forstandige forum kan oplyse mig om evt. værktøjer, som jeg kan bruge i min videre søgen.

Venlig hilsen
Vagn Svensson
2730.


Vagn Lindegaard Svensson

Hej Kate.

Tak for henvisningen til Littas tråd, som jeg ikke kendte i forvejen.
I mellemtiden har jeg modtaget en privat mail med henvisning til Gravferdsetaten i Oslo Kommune. Ved at søge i deres begravelsesdatabase fandt jeg Kaj Thorøes gravnummer og oplysning om, at han blev begravet/bisat på Østre Aker kirkegård. Derimod kunne jeg ikke se tidspunktet for begravelsen eller, hvor hans sidste bopæl var.

I en vejviser for Oslo fra 1965/66 fandt jeg ham som vinduespudser  med bopæl på Symrevejen 5.
Nu mangler jeg at finde ud af, om han stiftede familie eller forblev ugift. Endvidere mangler jeg som nævnt dødsdato og -sted.
Jeg vil nok kontakte kirkegårdskontoret på Østre Aker kirkegård for at få oplysning om dadsfaldet.
Hvis jeg kører helt fast igen, vil jeg måske bede Litta om hjælp.

Venlig hilsen
Vagn.