Overbaneformand Arne Pedersen, Hylke og Hovedgård v. Skanderborg

Startet af Kurt Arp, 20 Feb 2014 - 15:52

Forrige emne - Næste emne

Kurt Arp

Hej,
jeg håber en venlig sjæl måske vil se i DSB-arkiverne, Rigsarkivet, da jeg leder efter min kones familie, bla. a. Overbaneformand Arne Pedersen, og hans kone, Alma Nielsen, f. 3  Feb. 1913 i Skrostrup, Nr. Omme.

Dette er ifølge familien :  Arne var ansat ved DSB i mange år. Jeg har været på besøg hos dem som barn, da boede de i Hylke syd for Skanderborg, og Arne var overbaneformand.
Jeg har fundet et julekort sendt fra Alma, da står der Hovedgaard, 1974. Hun skriver, at de skal holde jul i Horsens, sikkert hos en af drengene. Den ældste søn, Ejvind, blev maskinchef, og sejlede i flere år i rederiet J. L. Lauritzen.

Alma og Arne fik 3 drenge, Ejvind, Tage og Richard

På forhånd tak.
venlig hilsen
Kurt F. Arp Odense
arp@dsa-net.dk
feldtarpfamily.tribalpages.com

Gitte Samsøe-Jensen

Hej

Ikke at jeg umiddelbart har svaret, snarere et spørgsmål, idet noget af min familie også var ved DSB.

Ved du om materialet fra DSB er frit tilgængeligt på Arkivet? Eller skal det bestilles vis Daisy.
Og ved du hvad man se i det ?

mvh
Gitte Samsøe-Jensen
Med venlig hilsen
Gitte Samsøe-Jensen
gsamsoe@gmail.com

Kurt Arp

Hej Gitte,
desværre bliver jeg dig dvar skyldig, jeg er ikke "gode venner" med Daisy !
venlig hilsen
Kurt F. Arp Odense
arp@dsa-net.dk
feldtarpfamily.tribalpages.com

Gitte Samsøe-Jensen

Hej

Jeg kiggede lige i Daysi, og der er jo en masse materiale leveret af De danske Statsbaner.
Så er det lige hvad man skal kigge i, men mon ikke man kan få hjælp til det derinde.

Hvad er det præcist du vil vide ???

mvh
Gitte Samsøe
Med venlig hilsen
Gitte Samsøe-Jensen
gsamsoe@gmail.com

Kurt Arp

Hej Gitte,
Arnes kone Alma, var min kones kusine, og hende har jeg jeg fødsel og konfirmation på, men Arne har jeg kun navnet på fra deres bryllupsbillede, der mangler jeg hans fødselsdato og -sted og det samme med deres 3 drenge, da jeg ikke har kunnet finde hverken bryllup eller fødsler i nogen af de omkringliggende kirker mellem Horsens og Skanderborg, men desværre er Pedersen jo et almindeligt navn, en måske kan navnet Alma hjælpe, på forhånd tak.

Kurt Arp
venlig hilsen
Kurt F. Arp Odense
arp@dsa-net.dk
feldtarpfamily.tribalpages.com

Hanne Bjørn


Gitte Samsøe-Jensen

Hej Kurt.

Jeg indstiller eftersøgningen, nu kam du forhåbentlig komme videre med vielsesdatoen-
Med venlig hilsen
Gitte Samsøe-Jensen
gsamsoe@gmail.com

Kurt Arp

1000 tak til Hanne,
der var godt nok en del af familien i Ringkøbing, men Arne og Alma, er de eneste, der blev gift der !
venlig hilsen
Kurt F. Arp Odense
arp@dsa-net.dk
feldtarpfamily.tribalpages.com

Kurt Arp

Hej Gitte,
desværre var det kun den ældste søn, Ejvind, der i 1937 blev født i Ringkøbing, de 2 andre, Tage og Richard er der ikke, og heller ikke i Hylke, hvor familien var omkring 1958, Tage og Richard skulle iflg. familien være født mellem -43 og -49, men hvor ?

Kurt
venlig hilsen
Kurt F. Arp Odense
arp@dsa-net.dk
feldtarpfamily.tribalpages.com

Hanne Bjørn

Hej Kurt
Tage er født i Brande og konfirmeret i Hylke. Har ikke kigget efter Richard i Brande.
hilsen
Hanne

Kurt Arp

Hej Hanne,
mange tak, hvordan fik du den id'e ?

Kurt
venlig hilsen
Kurt F. Arp Odense
arp@dsa-net.dk
feldtarpfamily.tribalpages.com

Hanne Bjørn

Konfirmationerne er lagt ud til 1960, så jeg tænkte, at han måske var i Hylke.

Kurt Arp

Tak igen til Hanne,
nu fandt jeg også Tage i både Brande og Hylke, er i gang med at lede efter Richard :-)

Kurt
venlig hilsen
Kurt F. Arp Odense
arp@dsa-net.dk
feldtarpfamily.tribalpages.com

Hanne Bjørn

#13
Richardt er også konfirmeret i Hylke, der står også, han skulle være født der, men det passer vidst ikke.
Desværre er fødte sidst på året 1946 fra Brande ikke på AO.
hilsen
Hanne

Kurt Arp

Hej Hanne,
jeg takker igen, jeg var kommet til 1945 men fandt ham så i 1946, Richard Rudolf, i Hylke, og nej, jeg fandt heller ikke hans fødsel.
Nu prøver jeg så at finde dem fysisk, da de jo fint kan være levende i dag.

Kurt Arp
venlig hilsen
Kurt F. Arp Odense
arp@dsa-net.dk
feldtarpfamily.tribalpages.com

Gitte Samsøe-Jensen

Hej Kurt-

Sikke hvor det går godt for dig, det er jo bare dejligt. Prøv at slå dem op på internetter, dem du tror der er levende, det har flere gange givet godt resultat for mig.
Med venlig hilsen
Gitte Samsøe-Jensen
gsamsoe@gmail.com

Hanne Bjørn

Hej Kurt
Har lagt nogle private beskeder til dig, håber du kan læse dem.
hilsen
Hanne

Kurt Arp

venlig hilsen
Kurt F. Arp Odense
arp@dsa-net.dk
feldtarpfamily.tribalpages.com