Hvor blev Johannes Niels Blathasar Johansen af? Sidst set i Simested i 1838

Startet af Mette Fløjborg, 01 Feb 2011 - 09:09

Forrige emne - Næste emne

Mette Fløjborg

Denne tjenestekarl er forsvundet fra Jordens overflade i 1838.

Her er lidt om ham: Johannes Niels Balthasar Johansen er født 08.01.1814 i Fårbæk, Haderup sogn, Ginding, Ringkøbing af omvandrende rakkerfolk.
Hans mor oplyser i retssag 14.02.1835, at Johannes tjener i Himmerland og er konfirmeret året før. Han tjener i 1834 hos præsten i Tostrup, Rinds, Viborg.
Han flyttede 03.11.1835 til Ulbjerg, Rinds, Viborg.
Han flyttede 01.11.1836 til Simested, Rinds, Viborg. Ved afrejsen bemærkes, at han er 'Skikkelig og anstændig'.
Han forlader Simested 01.05.1838, hvor han har tjent på Korsøegaard i halvandet år. Han efterlader dog et visitkort i form af en meget tyk pige, Mette Jensdatter, der den 25.06.1838 føder TRILLINGER. Johannes udlægges som barnefader. Men herefter er han VÆK!

Jeg har ledt på tilgangslister og kirkebog for dødsfald i mindst 30 omkringliggende sogne, da han ikke er en person, der 'plejer' at bevæge sig så langt. Derudover har jeg kigget på lister over udvandrede personer, men har ikke fundet ham noget steds.

Et godt råd kunne være lægdsrullen, men jeg bor ikke lige i nærheden af Landsarkivet i Viborg. Er der nogen, der har andre forslag?
Venlig hilsen
Mette
www.banditter.dk
www.dsodense.dk
www.faesterogskifter.dk
www.gotisk.dk