Leder efter min bio. morfar

Startet af Maja Christina Lægsgaard Martiny, 14 Okt 2010 - 14:22

Forrige emne - Næste emne
Hej igen :)

I har været til stor hjælp her på forumet og er jer virkelig taknemlig ;)

Ville høre om der er nogle der bor i Viborg, hvis det bliver nødvendigt, evt. at kigge efter nogle papir vedr. min morfar. Er dette lovligt og hvad ville det koste mig? maja-henrik@mail.dk

Mvh Maja C. L. Martiny

Flemming Willum Petersen

Hvis vi er ude i en adoptionssag der er under 75 år gammel, skal der søges om tilladelse.
Det er ikke sikkert at vi, der ikke er i familie med ham, kan få lov at se sagen.

Du bliver nødt til at komme med nogle årstal for vi kan svare dig på spørgsmålet.

Mvh. Flemming Willum Petersen
Forsker pt. i slægten Jog fra det sydvestlige Lolland. Dertil søges altid oplysninger om glarmestre/rakkere på Lolland og Sjælland.

Min mor er født den 22-07-1946 på rigshospitalet i kbh. min mormor (Else Johanne Pedersen) er født den 22.08-1923 i sorte brødre i Viborg. Min morfar skulle komme fra Vinderup under Rinkøbning amt. Min mormor var trolovet med min bio morfar indtil (tror jeg nok at han fik af vide at min mormor var gravid med med  min mor!) ringen blev smidt i en af Sveriges skove som historien lyder. Har et billede af ham hvordan insætter jeg dette :)


Har været i Viborg  i lørdags og fik af vide at jeg skulle henvende mig til landsarkivet i kbh, men fik så af vide at jeg skulle henvende mig til viborg arkiv da dette ikke var en mordsag og er meget forviret!

Dette er ikke kun en slægtsforskring, men også en slags forskring i sygdomme i min familie.
Som kan komme min familie tilgode og andre.



Vil selvfølgelig gerne betale hvis dette ikke er i mod loven.

men før betaling skal jeg have nogle samtaler med denne person der gerner vil hjælpe mig

mine mperson data er 010582-0000! de sidste fire sifre kan fåves ved e-mail. (maja-henrik@mail.dk)

Flemming Willum Petersen

Er det en faderskabssag der skal findes, eller er forsvandt din morfar eller hvad?
Siden du skriver "da det ikke var en mordsag"...

Ja, du må undskylde, men jeg er altså ikke helt med på hvad det er der skal findes omkring ham.

Mvh. Flemming Willum Petersen
Forsker pt. i slægten Jog fra det sydvestlige Lolland. Dertil søges altid oplysninger om glarmestre/rakkere på Lolland og Sjælland.


Flemming Willum Petersen

#13
Okay.

En faderskabssag der tilmed er over 75 år gammel behøver man ingen tilladelse til at se, så
det kan enhver slå op for dig. Det er jo gode nyheder.

Hvis Landsarkivet i København har henvist dig til Landsarkivet i Viborg er det nok korrekt at faderskabssagen skal findes der.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig da jeg sidder på den samme side af Storebælt som dig, men ville blot finde ud af om det var noget der kunne findes uden at det krævede tilladelse.

Når dét så er sagt, så vil jeg råde dig til at få flyttet dette emne til "Hjælp til Opslag",
hvor der nok er større sandsynlighed for at finde den hjælp du har brug for.

Mvh. Flemming Willum Petersen

Forsker pt. i slægten Jog fra det sydvestlige Lolland. Dertil søges altid oplysninger om glarmestre/rakkere på Lolland og Sjælland.

Thestrup-Bjørn

Ja, jeg er også lidt forvirret - især over de mange lidt kryptiske, korte indlæg.

Vil blot lige nævne, at hvis barnet er født i 1946 er der ikke gået 75 år
- almindelig hovedregning siger kun 64 år  ;)
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Flemming Willum Petersen

Matematik er godt nok ikke min stærkeste side, men et simpelt regnestykke burde jeg da kunne  :)

Jeg havde fået året 1934 ind i hovedet, et eller andet sted.

Så bliver Maja nok selv nødt til at tage til Viborg - medmindre arkivalierne kan bestilles til København.
Forsker pt. i slægten Jog fra det sydvestlige Lolland. Dertil søges altid oplysninger om glarmestre/rakkere på Lolland og Sjælland.

Lis B. Jensen

Hej Maja

Står der noget i Anmærkningerne vedr. din moders dåb der kan fortælle mere om hvor mormor rejser hen efter fødslen. Det vil nemlig ofte være i Pigens hjemsogn en faderskabssag oprettes.

På grund af adgangsregler vil det være nødvendigt at din hjælper får en fuldmagt til at søge - eller at du gør det selv. Deudover vil jeg mene du skal have en Tilladelse derfra for at få lov at se materialet. Det kan tage 1 - 3 uger inden sådan en er behandlet.
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/