Brugere Online

Startet af Hanne Vinter Henriksen, 11 Sep 2010 - 12:53

Forrige emne - Næste emne

Hanne Vinter Henriksen

Brugere online, visning af navne - det er da ikke Facebook det her????

Indtil det er muligt at fravælge denne funktion, så vil jeg undlade at logge på som bruger.

Med venlig hilsen

Hanne Vinter Henriksen
www.milloup.dk/hvh

Medlem af DIS-Danmark (endnu da)

Helge Bay

Hej Hanne

Jeg har overvejet det samme.

Mvh.

Helge

Peder Sørensen

og jeg forlader også  forum'et.
stjerner eller ej.  antal visninger  eller ej.brugere på nettet  hvad skal jeg med det. Det skulle  jo handle om slægtforskning
mailadr?
tilsyneladende respekterer webmaster ikke  at der ikke må ligge åbne mail adresser fremme på åbne net. Se bare  efterlysningen vdr "Nyhøj"  hvor der neders står mailad på bestilleren (kunne godt have været redigeret bort før offentligørelse).
tilsyneladende kan  alle andre funktioner en mail adresse ændres af bruger, så mailadressen er tilsyneladende valgt som "sikker adresse" istedet for indmeldelsses oplysninger kombi neret med kasserens kartotek ( kassereren' s  medlemsregister skal kunne samarbejde med hjemmesiden men må aldrig være lagt ind i hjemmesiden eller på nettet  og webmaster  bør aldrig have adgang til medlemsregistret det vedrørerer kun formanden og kasseren.)
det v<ar foreløbig det sidste fra mig, med venlig hilsen
Peder

Poul G. Michelsen

Jeg vil også være meget forsigtig med at logge mig ind i fremtiden!

Udover at mailadresse m.v. er offentliggjort, er der også oplysninger om, hvilke indlæg man læser, samt en række andre personlige informationer, som ikke kommer andre ved!

mvh
Poul G. Michelsen
Med venlig hilsen
Poul G. Michelsen

Egon Sørensen

Hejsa!

Første gang jeg loggede mig på siden gav jeg den en rose, men den må ikke have fået vand nok for den hænger med hovedet og er falmet en del.
DIS er vel et forum for slægtsforskere, hvor man kan hjælpe hinanden og udveksle erfaringer, men den nye hjemmeside inderholder en del der er komplet unødvendige oplysninger.
Jeg har nu brugt godt 8 timer på siden, har også fået den til at køre til mit brug, men den er langsom, uoverskuelig, besværlig at skifte til de forskellige forum, det er fejl som den gamle DIS side ikke var behæftet med.
Jeg bruger tiden som hjælper på DIS jeg ønsker derfor en side der er hurtig og overskuelig, jeg mener at den gamle DIS side bør køre videre, indtil der er noget bedre at sætte istedet.


Mvh.

Egon Sørensen

Peter Madsen

Hej,

Jeg har nu registreret mig som bruger under et falsk navn, da jeg ikke ønsker, at mine aktiviteter på hjemmesiden m.m. skal være offentligt tilgængelige.

Så kan jeg følge med i de fleste fora og nøjes med at logge korrekt ind, når jeg har brug for det.

mvh
Peter
(som er medlem og hedder noget andet)

mvh
Peter
(som er medlem og i virkeligheden hedder noget andet)

Verner Bentsen

Til FALSKE peter madsen.

Det var dog en mærkelig mentalitet.

Hvis man vil bruge siden, må man da acceptere de gældende vilkår, og ikke sidde og "glo" i baggrunden og endnu værre komme med "anonyme" indlæg.

Men moderator kan vel se din IP adresse og så slette dig.

Karen Graabæk Møller

Hej Egon

En hurtig måde at komme tilbage til "grupper" er at klikke på Forum i den grønne bjælke - det virker lidt hurtigere end at vælge nederst....

Karen

Egon Sørensen

#8
Hej Karen!


Du har ret!

Et andet problem jeg har, jeg kan ikke se alle grupper på denne side, når jeg klikker på den grønne bjælke og kommer til grupperne mangler der fire.

Jeg mangler f.eks. hjælp til tydning , jeg kan kun komme i denne gruppe ved f.eks klikke aneefterlysning så kan jeg klikke hjælp til tydning forneden,det er jo uhensigtsmæssig, men det er mulig det er min opsætning, disse hersens PCer er ikke min stærkeste side.



Tak for din oplysning!


Mvh.

Egon Sørensen

Karen Graabæk Møller

Hej Egon

Nu er jeg på ingen måde kyndig i denne side, men første ting jeg kommer til at tænke på er om du er godt nok logget ind - altså står der login i øverste højre hjørne eller står der "Velkommen Egon Sørensen"?

Hvis ikke der står det sidste, er det fordi du ikke er "ordentligt" logget ind - der er jo desværre to stede man skal logge ind for at være på forum i øjeblikket - forside og forum side.

Hvis ikke det er dette, er jeg så absolut ikke den rigtige at spørge - og desværre er jeg også på vej ud af døren. men fortæl hvilke grupper du kan se, så kan der måske komme en anden med bedre tid og viden....

Håber du finder ud af det, ellers skal jeg kigge på det når jeg får tid..... :)

Hilsen
Karen

Kathrine Tobiasen

Hej Egon

Som Karen skriver, er du formentlig ikke logget på.
Man skal være logget på som medlem for at kunne se alle grupperne.

Det nye forum opererer med tre kategorier: Gæster, som kun kan læse de fire øverste grupper, brugere, som kan læse alle grupper på nær Foreningsforhold, men kun skrive i de fire øverste, og medlemmer som har adgang til alle grupper.

Når du ikke er logget på, optræder du som gæst.

Med venlig hilsen
Kathrine Tobiasen
Med venlig hilsen
Kathrine Tobiasen
Forskningsområder: Ribe Amt (især V. og Ø.Horne og Skads Herreder), Djursland, Læsø, Frederiksborg Amt

behansen

Hej Kathrine!

Jeg er "kun" bruger, hvornår kan jeg se mere end de 4 første kategorier?

Venlig hilsen
Berit

Oliver Rasmussen

Citat fra: Kathrine Tobiasen Dato 12 Sep 2010 - 12:33
Hej Egon

Som Karen skriver, er du formentlig ikke logget på.
Man skal være logget på som medlem for at kunne se alle grupperne.

Det nye forum opererer med tre kategorier: Gæster, som kun kan læse de fire øverste grupper, brugere, som kan læse alle grupper på nær Foreningsforhold, men kun skrive i de fire øverste, og medlemmer som har adgang til alle grupper.

Når du ikke er logget på, optræder du som gæst.

Med venlig hilsen
Kathrine Tobiasen

Det passer jo ingen steder  ???
Der er tre kategorier: Gæster, Medlemmer og Ny i Forum
Gæster kan kun læse de 4 øverste
Ny i Forum (Mig) kan også kun læse de 4 øverste og skrive i de 4 øverste, men ikke læse de andre.
Medlemmer har adgang til det hele
Jeg er logget ind og der står velkommen oppe i højre hjørne  ::)
Mvh OliverR

Oliver Rasmussen

Citat fra: Berit Hansen Dato 12 Sep 2010 - 12:50
Hej Kathrine!

Jeg er "kun" bruger, hvornår kan jeg se mere end de 4 første kategorier?

Venlig hilsen
Berit

Hej Berit

Ja, det er det vi har prøvet at forklarer hele tiden, men der bliver ikke lyttet.
Der bliver hele tiden skrevet Bruger, men hvis du ser din profil står der Ny i Forum og derfor,
kan vi nok ikke se de andre grupper.

Der er flere der har prøvet at forklarer det under Foreningsforhold på det gamle forum.
Mvh OliverR

behansen

Hej Oliver!

Du har ret i, at der i Profilen står: Ny i Forum.

Jeg troede, at når man IKKE var medlem og IKKE var gæst, men havde "meldt" sig ind med navn og e-mail, så var man BRUGER.

Hvornår gør man sig så fortjent til at blive BRUGER?
Eller er man altid kun Ny i Forum, medmindre man melder sig ind iDIS?

Venlig hilsen
Berit

Lars Erik Bryld

Citat fra: Oliver Rasmussen Dato 12 Sep 2010 - 13:40
Der bliver hele tiden skrevet Bruger, men hvis du ser din profil står der Ny i Forum og derfor,
kan vi nok ikke se de andre grupper.

Har man ikke oprette sin profil med et medlemsnummer, er man bruger (antageligvis ikke-medlem). Uanset om man er medlem eller ej, vil man optræde som "Ny i forum", så længe man kun har postet få indlæg. Forskellen mellem medlemmer og ikke-medlemmer går alene på, om der står "Medlem" øverst eller ikke.

En bruger uden medlemskab burde dog kunne se 9 grupper:   Om nyt forum, AneEfterlysning, Find Your Relatives in Denmark, KIP/KIIP - for kildeindtastere, Slægtsforskning - metode og teknik,  Hjælp til tydning, Hjælp til opslag - i Danmark og i udlandet, Program- og webproblemer, Markedspladsen

behansen

Hej!

Ja det er hvad der er lovet, men alt det du skriver med rødt, kan IKKE ses!
Og det er meget ærgerligt og trist!

Venlig hilsen
Berit

Oliver Rasmussen

Hej

Jeg kan heller ikke se de sidste 4 grupper, som lovet her

http://www.slaegtogdata.dk/smf/index.php/topic,45.0.html

Kun de 4 første grupper
Mvh OliverR

Oliver Rasmussen

Tak for svar fra, Erik
Mvh OliverR

Kathrine Tobiasen

Til Oliver og Berit

Det nye forum fungerer ikke som det skal. Vi er klar over det. :-[

Desværre er problemet vist vanskeligere at løse end som så. Jeg vover ikke at love noget, men web-folkene arbejder på sagen...

Med venlig hilsen
Kathrine Tobiasen
Med venlig hilsen
Kathrine Tobiasen
Forskningsområder: Ribe Amt (især V. og Ø.Horne og Skads Herreder), Djursland, Læsø, Frederiksborg Amt

Egon Sørensen

God dag Karen og Kathrine!


Jeg tror mit problem er løst og der er stadig en del hår tilbage.
Jeg er Medlem jeg har alle forum på en side og det ser ud til at
jeg kan skrive i dem alle.

Men hvor har jeg dog vredet min hjerne, men indtil videre er der
glæde i det lille hjem.


Mvh.

Egon Sørensen

behansen

Hej Kathrine!

Tak for dit svar, så finder jeg tålmodigheden frem!
Al begyndelse er jo svær  :)

Venlig hilsen
Berit

Kathrine Tobiasen

Hej Egon

Hvis det kan trøste, så er det godt for hjernen, at den bliver holdt i gang  :) Men jeg er da ked af, at du har haft så meget besvær med at komme på.

Og Berit
CitatAl begyndelse er jo svær

Kunne ikke være mere enig!

Hilsen Kathrine
Med venlig hilsen
Kathrine Tobiasen
Forskningsområder: Ribe Amt (især V. og Ø.Horne og Skads Herreder), Djursland, Læsø, Frederiksborg Amt

Oliver Rasmussen

Mange tak, Kathrine
Mvh OliverR

behansen

Hej!

Jeg er lige stødt ind i noget mærkeligt.

Hvis jeg i den grønne linie trykker mig ind i Forum og går ind i en af de fire kategorier, som er dem jeg nu har, og logger mig ind der, så kan jeg ikke se mit navn i Info-baren under brugere online.
Logger jeg mig ind uden at gå ind i en undergruppe, kommer mit navn til at stå i brugere online.

Hvordan kan det mon være? Er det bare en tilfældighed?

Venlig hilsen
Berit

Egon Sørensen

Hejsa!

Med min beskedne viden om computere tør jeg næsten ikke komme med følgende forslag.
Jeg kunne også kun se 4 grupper indtil jeg klikkede på den brune linie, hvor der står for medlemmer og brugere, det hjalp fjolset her, nu kan jeg se dem alle på en side.
Så fejlen må have været min egen.

Mvh.

Egon Sørensen

Oliver Rasmussen

Jamen, Egon. Du er jo medlem (derfor), vi andre har ikke det samme mulighed og ingen:

"den brune linie, hvor der står for medlemmer og brugere"  :)
Mvh OliverR

Finn Leth


Hos Oliver Rasmussen står der denne meddelse, hvad betyder den?

Forum junior bruger

Beskeder: 11
Venlig hilsen

Finn Leth
5000 Odense

Slægten Leth fra Skibby

Peter Madsen

Hej Finn,

Her på forum får man point efter hvor mange indlæg, man har skrevet.
Man får titlen "Ny på forum", når man starter.
Når man har skrevet et vist antal indlæg, som Oliver har, bliver man "forfremmet" til "Forum junior bruger".

mvh
Peter
(som er medlem og i virkeligheden hedder noget andet)