For alle (alle kan læse, kun medlemmer kan skrive) > Projekter

Godshollændere

<< < (2/11) > >>

Peter Bøjesen Jensen:
Hej Inger

Jeg har en hollænder i min slægt, som jeg ikke kan se fremgår af siden.

Det drejer sig om min 6 x tipoldefar Rasmus Antoni Funch:
Han skulle have været på Guds Gave ved Marstal til ca. 1740.
Hjortholm på Langeland i 1741 og 1743.
Biskopstorp 1743
Fårevejle fra 1748.

Du kan se mine oplysninger om ham og slægten på min hjemmeside boejesen.dk. Slå ham op i databasen i navneregistret. Han er født 1695 og død 1768. Skulle være født i Stenberg, Angel, Gelting som søn af Asmus Anthon Funch.

Jeg har ikke så mange oplysninger om ham, men skulle du støde på flere, hører jeg da gerne fra dig :)

Eli Lothardt Dahl:
Hej Inger

jeg tror, du har misforstået mit svar. Når jeg skrev tilføjelser, var det tilføjelser til de personer, du har på din liste. Jeg synes, du er gået meget langt ud, men det er dit valg.

Jeg har sendt dig en liste, hvor jeg har fjernet de overskydende personer, hvorfor nummereringen ikke passer. Jeg har også medtaget biografier, det er kun til din orientering.

Inger Buchard:
=> Peter Bøjesen
Jeg har Funch i Memmerts noter, men ikke checket i KB og din hjemmeside endnu. Tak for henvisningen.
Udgangspunktet er Ærø, som Memmerts første hefte dækker, men her nævnes familien ikke
Det jeg har, stammer fra en DIS-Danmark-diskussion, dvs. sikkert fra dig, og drejer sig om (Rasmus Antoni) Gudsgave, Fårevejle og Fodslette + (Peter Anton Funch) Skrøbelev og Fårevejle

De kommer med i næste opdatering

=> Eli Dahl
Tak for den fremsendte. Det indgår i bearbejdningen; måske skal jeg indskrænke antallet af efterkommere. Jeg har af og til skullet helt op omkring 1900 for at finde sikre oplysninger om oprindelse, enten i FT eller dødsindførsler, og har derfor taget alle vedhængende oplysninger med, men normalt slutter jeg omkr. 1880.

Inger

Peter Bøjesen Jensen:
Hej Inger.
Ja, jeg tror vi har skrevet sammen en gang før omkring Funch-familien. Har desværre ikke kunnet komme videre med familien, da det jo kniber lidt med adgangen til arkivalier fra tiden før Ærø.

Anne Marie Holck:
Inger, spændende projekt :)Jeg har en lille rettelse: Tistrup, Randers må være Tirstrup. Fejlen findes også i sammenhæng med Høegholm.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version