Søger fam Ganderups bopæl i Hyllerup mose ved Slagelse i 1943

Startet af Sonja Jepsen, 26 Jan 2022 - 21:58

Forrige emne - Næste emne

Sonja Jepsen

Hej alle  :)
Af min mosters dåbsattest fra 1943 kan jeg se, at mine bedsteforældre Hans Peter og Emilie Ganderup boede i Hyllerup mose ved Slagelse, men ikke hvor nærmere beskrevet.
Er der nogen der kan hjælpe mig til at finde det rigtige sted?
På forhånd tak  :) jeg er total nybegynder  :)
Mvh Sonja Jepsen


Gustav Jørgensen

#2
Hej
Slagelse Sankt Peders sogn, 1942 - 1947 opslag 209 nr. 61
prøv også her: http://www.aliceogasmus.dk/stederne/hyllerup.html
mvh Gustav

Sonja Jepsen

 :)Hej
Nej det kan jeg godt se  :) tænker det må være Hejninge Mose. Måske en skrivefejl på dåbsattesten..
Ved du hvordan man kan finde navnene på beboerne i området..
Vh Sonja


Gustav Jørgensen


Inge Hedal

Hvis du ser på det kort, John har linket til, kan du se, at skellet (den blå linje) mellem Sct. Peders Landsogn og Hejninge Sogn går gennem Hejninge mose og deler den i to. Jeg gætter på at den del af mosen, der ligger til højre for skellet, blev kaldt Hyllerup mose, men det var måske ikke et officielt, blåstemplet navn.
Mvh Inge

Sonja Jepsen

 :) :)
Hej Inge
Det lyder meget logisk at det hænger sådan sammen. Der kommer ikke meget frem ved at Google Hyllerup mose, så jeg prøver med Hejninge mose. Vh Sonja

Sonja Jepsen

Er allerede medlem på den nævnte side, og ser hvad jeg kan finde frem til  :) :)

Jette Mejnertsen

Hej Sonja.

Jeg er født i Hyllerup mose i 1949. Mine forældre overtog huset efter en familie, som rejste til Canada, samme dag som mine forældre flyttede ind.

Jeg har besøgt stedet et par gange, huset er totalt ombygget. Dengang var det et  lille hvidkalket hus med stråtag. Jeg har et billede af det.