Kunstmaler Karl Peter Wennemoes

Startet af Karen Wennemoes Thyssen, 05 Feb 2014 - 17:21

Forrige emne - Næste emne

Karen Wennemoes Thyssen

Hej

Kunstmaler Karl Peter Wennemoes får Wennemoes-navnet 11-06-1917.Det står i dåbsattesten.

Inden da er han døbt Karl Peter Jørgensen,født 5-06-1889 i Birkerød(Birkerød Lynge kronborg Frederiksborg 1875-1889 opsl 127).

Jeg har prøvet at gå tilbage via forældrene,for at se om navnet skulle optræde der(også blandt faddere),men det gør det ikke.Jeg har ikke kunnet finde faderens dåb,men mor og mormor kan spores(Christiane Christiansen 28-10-1862 ,Birkerød,Lynge.......1862-1875 opsl 106 og Birthe Nielsen 28-04-1831 Birkerød Lynge....1814-1837 opsl 190).Jeg har også prøvet OJ-journaler,men selvom datoen 11-06-1917 står angivet som den dag han kan bruge det "nye " navn har jeg ikke kunnet finde ham der.

Jeg ville meget gerne vide ,om han er en del af min familie(der netop hedder Wennemoes) eller han kan have "fået " navnet,men det mener jeg ikke man "bare" kan?Wennemoes navnet blivet gennem tiderne stavet meget forskelligt:Venemoes,Wennemoes;Venemose ..osv,men det er samme navn.

Er der nogen,der kender til Karl Peter Wennemoes?

Venlig hilsen
Karen Thyssen
Med venlig hilsen
Karen Thyssen
plysthyssen@hotmail.com

Annette Damgaard Hansen

Hej Karen.

Kan det tænkes, at han har taget konens navn?

vh Annette

Gitte Johansen

#2
Han er med en gravsten på nettet, gift med Margrethe Wennemoes, født 1887, siger det dig noget?

Tænker på det, Annette skriver.

http://www.gravsted.dk/person.php?navn=carlwennemoes

Nej, hun er døbt Petra Frederikke Margrethe Christiansen.

(Birkerød, 1965-1978, opslag 4, Karls død)
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jens-Christian Emborg

I dette Auktionskatalog fra 1914 står han som Vennemoes Jørgensen på side 6 nr. 52:
http://www.kunstbib.dk/objekter/auktionskataloger/Auk_2551.pdf

Her er lidt brikker at arbejde videre med:
Hvis du ser i FT-1916, hvor han bor på Kapelvej 52, 1.sal, det er opslag 271-273

- Nielsen, Poul Wennemoes Arnold, født 21-04-18?? i Houer i Jylland, gift, husfader, Værkfører Jernindustri hos A/S Glud & Marsteand
- Nielsen, Anna Marie, født 13-08-1854 i Birkerød, gift, husmoder
- Jørgensen, Wennemoes Carl, født 05-06-1889 i Birkerød, ugift, slægtning, Kunstmaler.

Han bor altså hos fadderen fra hans dåb: Værkfører Poul Nielsens hustru Ane Marie, København.
Denne Værkfører Poul Nielsen hedder altså Poul Wennemoes Arnold Nielsen.

Her er Poul og Ane Marie i FT-1885:
København, København (Staden), Fiskergade (Lige numre), Kjøbenhavn Udenbys Klædebo Kvarter, Fiskergade 4,matr.743 Forhus 1.Sal, 6, FT-1885, D4205
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Poul Arnold Vennemose Nielsen 35 Gift Husfader Smedesvend Houer 
Ane Marie Nielsen 34 Gift Husmoder  Birkerød   

Jeg finder i Hover sogn i Vejle Amt, Poul Arnold Vennemose Nielsen født den 21-04-1849, opslag 29.

Her er Poul i FT-1950 med forældrene:
Vejle, Tørrild, Hover, Hover By, Et Huus, 106, FT-1850, C1805
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Peder Nielsen 37 Gift  Tømmermand, Huusfader Jelling sogn Vejle amt 
Ane Marie Elisabeth Skandorff 34 Gift  Hans Kone Dallerup sogn Skanderborg amt 
Peter Frederik Nielsen 6 Ugift  Deres Børn Her i Sognet 
Poul Arnold Vennemose Nielsen 1 Ugift  Deres Børn Dallerup sogn Skanderborg amt   

Jeg stødte også på en lillebror til Poul i kirkebogen: Andreas Martin Vennemoes Nielsen født den 25-11-1851, opslag 35.

Jeg vil tro det er hos Pouls mor du skal finde Vennemose, hun har en bror der hedder Vennemoes og jeg støder også på flere der hedder Wennemoes Schandorff.

Her er hans mor i FT-1834:
Skanderborg, Voer, Vedslet, Grumstrup, En gaard, 1, FT-1834, C0578
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Poul Ibsen Schandorff 41 Enkemand  Gaardmand 
Peter Vennemoes Schandorff 11 Ugift  Hans børn [Poul Ibsen Schandorff] 
Johan Christian Schandorff 6 Ugift  Hans børn [Poul Ibsen Schandorff] 
Rasmus Schandorff 5 Ugift  Hans børn [Poul Ibsen Schandorff] 
Christiane Petrine Schandorff 19 Ugift  Hans børn [Poul Ibsen Schandorff] 
Marie Elisabeth Schandorff 17 Ugift  Hans børn [Poul Ibsen Schandorff] 
Charlotte Sophie Schandorff 14 Ugift  Hans børn [Poul Ibsen Schandorff] 
Christine Petrea Schandorff 12 Ugift  Hans børn [Poul Ibsen Schandorff]  

Hun er konfirmeret i Vedslet sogn i 1832, opslag 115, nr. 6
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg

Karen Wennemoes Thyssen

Hej

Det var dog fantastisk med alle de oplysninger,jeg er vildt glad.

Carl og jeg er altså i familie,ikke direkte,men gennem søskende.Desværre har Poul Ibsen Schandorff 41 årig enkemand ikke kedet sig hele tiden ,da han fik ikke mindre end 14 børn (med to koner),så det bliver ikke det letteste,at finde ud af fra hvilken familie Carl Wennemoes Jørgensen lige præcis kom , som værende slægtning.
Tusind tak for Jeres store indsats,det vardejligt

Venlig hilsen

Karen Thyssen
Med venlig hilsen
Karen Thyssen
plysthyssen@hotmail.com

Annette Damgaard Hansen

Hej Karen.

Så er du halvejs i familie med mig:

1810 trolovet og copuleret med kongebrev rytterbefalingsmand hr. Peiter Wennemoes Schandorph og jomfru Karen Frederiche Nicoline Hoffmann af Harlev mølle.

Karens mor Ellen Bødtker gift 2. gang med Niels Hoffmann er min tip3 oldemor. Mine tip3 oldeforældre ejede Harlev Mølle.

vh. Annette

Karen Wennemoes Thyssen

Hej
Nej,hvor spændende vi er i familie.Det bringer mig til et endnu uafklaret spørgsmål,som du måske kan hjælpe mig med:

Dine 4xtip må hedde :Kroejer Peder Schandorph ,Sophiendal(1755-1813) gift med Christiane Sofie Wennemoes (1754-1818)
Mine 4xtip hedder: Hans Christian Lauridsen gift med Ingeborg Kirsten Christensdatter (1751-1820)

Vi må  jo så have fælles 5xtip:Cathrin Maria Wennemoes Josiassen (1718-) gift med Christian Michelsen????Er christian Michelsen faderen??Tønder kirkebøger halter lidt efter,så denne oplysning har jeg fået fra en hjælpende nordmand,der havde læst mit problem i tidernes morgen.Hun var dog heller ikke 100 % sikker(men næsten)!

Vores fælles 6xtip er Josias Wennemoes gift med Anna Cathrin Elisabeth von Wowern.(1689-1769)

Har du mon facit?
Venlig hilsen

Karen Thyssen
Med venlig hilsen
Karen Thyssen
plysthyssen@hotmail.com

Annette Damgaard Hansen

#7
Hej Karen.

Det er nu ikke helt sådan det hænger sammen, og det er derfor jeg skriver "halvejs i familie" - da det er via ægteskab.

Ellen Bødker var gift første gang med Thomas Nicolaj Gimlinge, som var ejer af Harlev Mølle. De to er mine 3xtipoldeforældre. De får en datter, Ane Margrethe Peterlene Gimlinge, som gifter sig med Rasmus Thomsen Bang (mine tip2 oldeforældre)

Thomas Nicolaj Gimlinge dør allerede som 22 - 23 årig og Ellen gifter sig 2. gang med forvalter af Constantinsborg Niels Hoffmann, der overtager Harlev Mølle, som Ellen nu har i besiddelse. Ellen og Niels får datteren Karen i 1790. Hun er halvsøster til min tip2-oldemor Ane Peterlene.

Niels Bang drukner i Århus i 6/12 1805 (Aarhus å løber forbi Harlev Mølle.

I 1810 bliver rytterbefalingsmand hr. Peiter Wennemoes Schandorph og  jomfru Karen Frederiche Nicoline Hoffmann af Harlev mølle trolovet og copuleret med kongebrev. Det kan næsten kun være Ellen og Niels Hoffmans datter Karen, som ses i en folketælling fra 1801. Jeg kan dog ikke finde hendes dåb i kirkebogen, så jeg er ikke 100 % sikker, og ved heller ikke, hvorfor ægteskabet er med kongebrev.

Karen har sikkert fået Nicoline-navnet fra sin mors første mand Thomas Nicolaj Gimlinge lige som min tipoldefar Niels Hoffman Bang er opkaldt efter sin mormors 2. mand Niels Hoffmann

Aarhus, Framlev, Harlev, Harlev Mølle, , , 1, FT-1801
Niels Hofman, 50 , Gift, huusbonde, møller, avlsmand og kirkeejer,
Ellen Bødker, 49 , Gift, hans kone, ,
Karen Nielsdatter, 11 , Ugift, deres datter, ,
Bærnth Hansen, 26 , Gift, tjenestekarl, ,
Christen Pedersen, 25 , Ugift, tjenestekarl, landsoldat,
Niels Pedersen, 24 , Gift, tjenestekarl, landrytter,
Jens Nielsen, 53 , Gift, tjenestekarl, ,
Thomas Olesen, 17 , Ugift, tjenestekarl, ,
Jens Rasmusen, 12 , Ugift, tjenestedreng, ,
Mette Maria Pedersdatter, 38 , Ugift, tjenestepige, ,
Ide Margrethe Nielsdatter, 29 , Ugift, tjenestepige, ,
Ane Rasmusdatter, 20 , Ugift, tjenestepige,

vh Annette


Annette Damgaard Hansen

Ok nu er jeg ikke længere i tvivl.

Ægteskabet mellem Peiter Wennemoes Schandorph og  jomfru Karen Frederiche Nicoline Hoffmann af Harlev mølle er i KB 1805 - 1813 Harlev, Fremlev, Aarhus opslag 24. Underskrevet af Scharndorff og Bang.

Hendes halvsøster Ane Margrethe Peterline var jo gift med Rasmus Thomsen Bang.

Annette


Karen Wennemoes Thyssen

Hej igen

Tusind tak for udredningen af Peter Wennemoes Schandorphs første kone Karen Frederikke Nicoline Hoffmanns s familie.Det viser sig,at jeg også er i familie med Rasmus Thomsen Bang,hvis slægt går helt tilbage til  Claus Bang (1420-1500).
Peder Wennemoes Schandorph blev senere gift med Jacobine Lerche Friisenberg efter Karen Frederikkes død.Det er lidt mærkeligt,at Karen Frederikke og Peter Wennempes Schandorph skulle have kongebrev for at kunne blive gift.De var jo gamle nok og de var heller ikke fætter og kusine?....

Jeg har derimod ikke haft held til at finde hverken Carl Wennemoes´fars dåb eller noget der viser, hvordan han er i familie med Wennemoes familien.Carls far ser ud til at være født i Birkerød,men han er der ikke.Det er nok også mere sandsynligt,at det er på mødrene side navnet stammer,idet det ikke bliver brugt.

Jeg kan heller ikke forstå, jeg ikke kan finde hans navneforandring i OJ-journalerne,når man nu ved han "fik" navnet d.11-06-1917.

VH

Karen Thyssen
Med venlig hilsen
Karen Thyssen
plysthyssen@hotmail.com

Annette Damgaard Hansen

#10
Peiter Wennemoes Schandorph og Karen Frederiche Nicoline Hoffmann er åbenbart ikke de eneste, der skulle have kongelig bevilling til ægteskab

At det Ægteskab som ungkarl Hr Poul Ibsen Wenemos Schandorph
af Toustrup Mølle der har foreviist kongelig Bevilling af 12te Maij 1813
til at vies i Huuset uden foregaaende Tillysning af Prædikestolen,
agter at indgaae med Jomfrue Arnolde Raupach, aldeles ikke strider
mod Guds eller Kongens Lov, der for indestaae vi underskrevne som
trygge Forlovere.  Randers d. 12te Maij 1813,  
d. ? viet af Estrup
?  Schandorph   Johan Caspar Raupach.

https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php?topic=52975.0;wap2

Paul Ibsen Wennemose schandorff må være bror til Peiter Wennemoes Schandorph
Deres forældre er murermester Peder Rasmussen/Schandorff og hustru Christiane Sophie Wennemoes, men det tænker jeg at du har styr på?

Karl Peter Wennemoes har jeg desværre ikke fundet nyt på.

vh Annette

Karen Wennemoes Thyssen

Hej
Tak for linket.

Måske skulle der kongelig bevilling til ,hvis de valgte at holde bryllup på Møllen??

Det er lidt øv, at det skal være så svært,at finde Carl Wennemoes Jørgensens rødder ..men det er det!!

Håber stadig..
V.H
Karen Thyssen

Med venlig hilsen
Karen Thyssen
plysthyssen@hotmail.com

Ole Bech Knudsen

Hej Karen,

OJ-journalerne indeholder navneændringer ved kongelig bevilling, men da du ikke kan finde Karl Peter Jørgensens ansøgning dér, er den nok at finde som øvrighedsbevis/attest udstedt af Københavns Overpræsidium og journaliseret i deres NBJ-journaler. De findes på Rigsarkivet.
Hvis du finder sagen, skulle der også gerne være bilag der til.

http://www.sa.dk/media(2531,1030)/LAK-navneaendring.pdf


Mvh.
Ole Bech Knudsen
Ole Bech Knudsen

Jens-Christian Emborg

Hej Karen

Jeg forstår du ikke er meget for at se på Carls fars familie.

Hvis du igen ser på det ægtepar, Poul og Ane Marie, som Carl, som slægtning, bor hos i FT-1916 og som begge var opført som faddere til Carl ved hans dåb, hvor de havde taget turen til Birkerød fra København, ja så vil jeg mene at en af dem med stor sandsynlighed må være søskende til en af Carls forældre.
Her vil jeg hurtigt se bort fra Poul, selvom han hedder Vennemoes, så er hans efternavn Nielsen hvad ingen af Carls forældre hedder og så er han også født i Jylland, hvad ingen af Carls forældre er i følge denne FT-1890:
Frederiksborg, Lynge-Kronborg, Birkerød, Birkerød m-kort nr. 5748 liste 8, hus f.1, 4, FT-1890, B945
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Peter Jørgensen 42 Gift husfader muremester Her i sognet 
Christiane Marie Jørgensen 27 Gift husmoder  Her i sognet 
Carl Peter Jørgensen 1 Ugift barn  Her i sognet   


Så det bliver Ane Marie jeg vil se nærmere på.

Jeg finder at Ane Marie Nielsen f. Jørgensen dør i Brorsons sogn den 30-03-1917, 63 år gammel født i Birkerød, kirkebog 1901-1925, opslag 215, nr. 25.
Det er sikkert da hun dør, at din kunstmaler får søgt om navneskiftet, som han får godt 2 mdr. senere.
At Ane Marie er født Jørgensen i Birkerød, hvad Carls far også er, kunne tyde på at de er søskende.
Der er så noget tvivl om hendes fødselsdato. I kirkebogen ved hendes død står hun blev 63 år, hvilket giver et fødselsår omkring 1854 og passer til det der står i FT-1916, men i politiets registerblad står hun med fødselsdatoen 12-10-1850:
http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1730185&searchname=polit_adv

I Birkerøds kirkebog er der i de år kun født en Ane Marie Jørgensen, født den 13-10-1850, opslag 89. Forældrene er Jørgen Hansen og Karen Kirstine Pederdatter i Birkerød.


Paul Arnold Wennemose Nielsen dør som enkemand i Brorsons sogn den 25-09-1919, kirkebog 1901-1925, opslag 252, nr. 46.


I følge FT-1890 er Carls far, Peter Jørgensen, født omkring 1848 i Birkerød. Jeg finder ham født den 10-03-1848, opslag 58, forældrene er de samme som Ane Marie's, de er altså søskende.

Her er Carls far, Peter Jørgensen, 3 år gammel i FT-1850, med sine forældre:
Frederiksborg, Lynge-Kronborg, Birkerød, Birkerød, et Huus, 33, FT-1850, D3179
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jørgen Hansen 29 Gift  Inderste, Arbeidsmand, Huusfader i Sognet 
Karen Pedersdatter 34 Gift  hans Kone i Sognet 
Peder Jørgensen 3 Ugift  en Søn do [i Sognet]   


FT-1855, Birkerød, opslag 9, viser at familien her også består af en Ane Marie på 4 år.


Her er Carls far, Peter Jørgensen, 12 år gammel i FT-1860, med sine forældre og Ane Marie på 9 år:
Frederiksborg, Lynge-Kronborg, Birkerød, Birkerød Skoledistrikt, Birkerød By, Et Hus, 248 - F5, FT-1860, D5289
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jørgen Hansen 39 Gift Husfader, Indsidder, Daglejer  Birkerød Sogn, Frederiksborg Amt 
Karen Kirstine Pedersen 44 Gift Hans Kone  Birkerød Sogn, Frederiksborg Amt 
Peder Jørgensen 12 Ugift Deres Barn  Birkerød Sogn, Frederiksborg Amt 
Ane Marie Jørgensen 9 Ugift Deres Barn  Birkerød Sogn, Frederiksborg Amt  

Jeg har rettet Ane Marie's alder til 9 å,r da det er det der står i originalen, var tastet til 2 år DDA:
http://www.sa.dk/ao/billedviser?bsid=8484#8484,209156


Kort sagt opholder Carl sig af en eller anden grund hos sin faster og onkel i årene omkring FT-1916 og tager sin onkels mellemnavn kort efter at hans faster er død.
Så jeg kan ikke se at Carl selv har Wennemoes i sine egne aner.
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg

Karen Wennemoes Thyssen

Hej igen

Jeg er overvældet over den indsats for at finde sammenhæng med navnet Wennemoes.Tusind tak.

Jeg har prøvet at finde tråde tilbage til alle, der hedder Wennemoes,og er helt enig i at Wennemoes-navnet tilhører  alene Poul Arnold Wennemoes og  at Carls far er søster til Pouls kone.Det kan ikke forholde sig anderledes.Carl har måske befundet sig godt hos tante og onkel,og været stolt af at kunne få onkelens navn..og så har det været et godt "kunstnernavn" for ham.
Jeg kan kun sige,at det er dejligt at få så meget hjælp!Tusind tak.
Jeg vil på Rigsarkivet tjekke, hvad der står om navneforandringen!Han har nok skullet begrunde,hvorfor han ønskede det.Faktisk troede jeg ikke det var muligt at få en andens mellemnavn,når man ikke er i familie.

VH

Karen Thyssen
Med venlig hilsen
Karen Thyssen
plysthyssen@hotmail.com

Lise Østerberg Bahr

God formiddag.

Jeg er endt på von Wovern ind imellem, og har set Thyssen slægten med.

Har set anden dansk Østerberg (Bing) m.fl., verificeret af mig) med Thyssen - men en del andet fornem slægt.

Må jeg spørge, har du en anetavle(r) du selv har produceret, arvet fra familien, og hvilke kilder har du/I,  ellers benyttet dig af ? Viden fra familien etc. ?


Når jeg får tid, vil jeg forsøge at finde mine dok. jeg udskrev dengang, og evt. vende tilbage.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Karen Wennemoes Thyssen

Hej

Jeg har selv lavet en anetavle med 2221 medlemmer i løbet af to år.Jeg har haft enormt meget glæde af Slægt og Data når det hele gik i stå.Stor tak!!Ellers har jeg fundet seriøse kilder,der gennemtjekkes mange gange ,dels på nettet,dels i bøger.Jeg har mit træ på nettet,men ikke offentligt tilgængeligt,men hvis jeg får din mailadresse,kan jeg skrive ,hvordan du kommer ind på den på Macfamilytree.com,hvis du er interesseret...det er den "skrabede model",da min database er for stor med mediemateriale osv,der derfor er skåret fra.Ingen billeder og lidt tekst..

Var det her svar nok eller mente du noget andet?
I øvrigt har jeg/vi en slægts bog om  Pontoppidan/Thyssen-slægten(min mands gren),hvis du skulle have nogle spørgsmål...så kunne de måske blive besvaret ?(-:

VH
Karen Thyssen
Med venlig hilsen
Karen Thyssen
plysthyssen@hotmail.com

Lise Østerberg Bahr

Hej.

Tak for dit svar. Det lyder spædende og jeg vil måske få din tilladelse til at se på det. Har jo også havnet på Pontoppidan slægt. (har desværre ikke så meget tid p.t. til slægtsforskning) - så jeg håber jeg husker denne tråd.

MVH
Lise Ø Bahr

Jens-Christian Emborg

Hej Karen

Jeg så lige hvad der stod i Hvidebogen i forbindelse med Poul Arnold Wennemoes Nielsen's død.
Det er Hvidebog nr 91, fra 19-04-1919 til 27-09-1919 (den første på AO), opslag 793 og 794.

Her kan du læse dette, som måske er interessant:

I fortsættelse af den foreløbige anmeldelse til skifteretten om, at Værkfører Poul Arnold Wennemoes Nielsen i en alder af 69 år er afgået ved døden d. 25. ds. i sit hjem, Kapelvek 52-I her i staden, anmelder jeg underskrevne landskabsmaler Peter Carl Wennemoes, boende i Birkerød, herved for den ærede skifteret at jeg i uenhold til vedlagte, af afdøde d. 5. maj 1917 for Notarius publicus oprettede testamente ønsker som afdødes eneste arving at overtage hans bo uden skifterettens mellemkomst, idet jeg skal oplyse, at den afdøde var enkemand, at han kun har været én gang gift, nemlig med Ane Marie Nielsen, f. Jørgensen, der afgik ved døden d. 28. marts 1917 her i staden og ved hvis død den nu afdøde erholdt boet udlagt for begravelsesomkostninger, at der af dette ægteskab ikke blev født børn, at den afdøde iøvrigt ikke har efterladt sig arveberettiget afkom, ej heller adoptivbørn, samt at jeg er fuld myndig og rådig over mit bo.
Jeg påtager mig ansvaret for den gæld, der måtte påhvile den afdødes bo, og lover senere at indgive en arveafgiftsanmeldelse til skifteretten, ligesom jeg forpligter mig til nøje at opfylde testamentets bestemmelser.

København den 27/9-1919
Ærbødigst
C Wennemoes


Som du kan se havde Poul og Ane Marie ingen børn, så Carl har været som en søn for dem.
Da så Carls faster dør, får Poul skrevet testamente, med Carl som eneste arving og det med Wennemoes-navnet til Carl kommer også på plads i de dage.
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg

Karen Wennemoes Thyssen

Hej Jens-Christian

Meget meget fornemt,må jeg sige!..nu er mysteriet helt løst og rørende tilligemed,at Carl og Poul har været så "tætte" at Wennemoes navnet har fået så stor betydning for dem.Jeg er meget glad .Tusind tak.
for det hele :)

og Lise,du kan bare sige til,når du får tid !

VH Karen Thyssen

Med venlig hilsen
Karen Thyssen
plysthyssen@hotmail.com

Flemming Hougaard Nielsen

Hej.

Carl Wennemose indrykker en annonce i Politiken søndag den 28. september 1919, hvor han betegner sig selv som landskabsmaler og plejesøn.

Jeg har vedhæftet annoncen, som jeg har taget fra Politikens arkiv.

Med venlig hilsen
Flemming Hougaard Nielsen


[vedhæfting slettet af admin]

Karen Wennemoes Thyssen

Hej

Hvor er det "sjovt" at se ,hvor knyttet han har været til famlien,og tak for det her indslag ,der med al tydelighed viser ,hvorfor han ønsker sig hans navn.
Kan man finde disse dødsannoncer på nettet?De er da guld værd!

V.H.
Karen Thyssen
Med venlig hilsen
Karen Thyssen
plysthyssen@hotmail.com