For stor database?

Startet af Karen Wennemoes Thyssen, 25 Jan 2014 - 15:31

Forrige emne - Næste emne

Karen Wennemoes Thyssen

Hej

Jeg har et lille "problem" med min website på Macfamilytree.com.Jeg har ikke haft de store problemer tidligere med at oprette,men nu er databasen nok blevet for stor...eller kan den blive det i den sammenhæng???
Jeg indrømmer, jeg har en del billeder og tekst.Jeg har 2175 personer i mit træ.Når jeg skriver:Erstat website....går den flittigt igang,men ender med at skrive:"Dette website overskrider opload grænsen.Fravælg venligst nogle store mediearkiver(PDF,film billeder) og prøv igen"..jeg fravalgte billeder og PDF,men med samme resultat.Har andre været ude for det??

Venlig hilsen
Karen Thyssen
Med venlig hilsen
Karen Thyssen
plysthyssen@hotmail.com

Carsten R. Nielsen

Der har åbenbart været tale om en midlertidig fejl. Synium har netop udsendt denne besked, hvis du ikke skulle have set det:

"Web Export: Several customers were reporting upload issues last weeks. After uploading a tree to MacFamilyTree.com, the upload stalled and an error message appeared.
We did some research were finally able to chase down the issue today. We have fixed it and everything is back to normal now! Enjoy uploading your web site to our free service MacFamilyTree.com with MacFamilyTree."

MVH
Carsten
8000 Aarhus C • Website: > www.slaegtsoglokalhistorie.dk

Karen Wennemoes Thyssen

Hej Carsten

Tak fordi du skrev tilbage.
Jeg har prøvet endnu engang,men web-siden er for stor til at uploade...skriver den desværre til mig endnu engang.Jeg har benyttet mig meget af at "fotografere",hvad jeg finder om de enkelte personer(cmd,pil-tast og 4-tal)det er nemt og kan lige sættes ind under medier.Det er åbenbart for meget for dette "system"...mon ikke andre gør det samme som jeg???
Men øv at det ikke lykkes,men tak.

Venlig hilsen

Karen Thyssen
Med venlig hilsen
Karen Thyssen
plysthyssen@hotmail.com

Carsten R. Nielsen

Du kan jo eventuelt prøve at skrive til supporten (http://www.syniumsoftware.com/support/) og spørge, om der er en begrænsning (og i så fald: kom gerne med en tilbagemelding på svaret her). Så vidt jeg kan se, er det ikke noget, de oplyser om.

MVH
Carsten
8000 Aarhus C • Website: > www.slaegtsoglokalhistorie.dk

Karen Wennemoes Thyssen

Hej Carsten

Jeg kan se ,at andre også har problemet:


Currently, only image files can be included in the website. Larger media files aren't included because of size constraints. We're working on a solution for PDFs but currently, no solution is in sight which is universally compatible.

The only exceptions are the charts and reports you save in the "Saved Views" and "Saved Reports" sections as described in the User Guide. When publishing your family tree to the web, you can select which of those saved items to include in the website.

More general information is available in the User Guide. You can find it in MacFamilyTree's Help Menu or for download here.


Jeg prøvede at udelade pdf og billeder,men det kunne "Macfamilytree.com ikke finde ud af at gengive rigtigt,idet noget tekst,der hørte til en person var "bunket" sammen med oplysninger fra andre personer...så nu har jeg opgivet projektet.Måske bliver det en "offentlig website,men den bliver nok også for "tung".

Venlig hilsen

Karen Thyssen
Med venlig hilsen
Karen Thyssen
plysthyssen@hotmail.com

Carsten R. Nielsen

CitatMåske bliver det en "offentlig website,men den bliver nok også for "tung".

Tak for tilbagemeldingen.

Det kommer selvfølgelig til at tage sin tid, hvis du vælger at uploade alle filer, hver gang du opdaterer databasen på eget website, men det kan du jo bare fravælge før upload. Selv på de små webhotel-løsninger er der i hvert fald rigeligt med plads, så det er ikke det, der bliver et problem. Det er blot et spørgsmål om, hvad du selv har tålmodighed til.

På mit eget website har jeg valgt kun at have ganske få og små mediefiler i MFT-databasen, så uploaden ikke tager så lang tid – og jeg har så alle mine billeder, skærmdumps (fra f.eks AO) m.v. i mapper på harddisken.

MVH
Carsten
8000 Aarhus C • Website: > www.slaegtsoglokalhistorie.dk

Karen Wennemoes Thyssen

Hej Carsten

Nu er PDF og billeder taget ud af websiten,og det er denne gang lykkedes, at det står ,som det skal,men det er en meget skrabet website,hor der kun står navn,børn,bedsteforældre og fødsels/dødsdage...intet krydderi eller anden form for oplysning om de enkelte.Sådan må det blive,når jeg fra starten har valgt at føre  "screenshots" ind i "medier" i stedet for at kopiere tekster og sætte dem under "notater".Hele databasen fylder 2,8 GB og det er åbenbart for stort.
Men tak for dine tilbagemeldinger!

Noget andet "spøjst" er ,at under en af personerne i det interaktive træ ,har programmet selv valgt at føre  overskriften og teksten på et "screenshot" sammen med navnet,hvilket i den grad ikke giver mening...men det er umuligt at fjerne igen,selvom jeg sletter alt ,hvad der står om personen,så bliver den rodede tekst  tilbage...det er da sært?Jeg bliver nok nødt til at fjerne personen helt og sætte hende ind igen,men det er altid lidt "spændende",når man forsøger den slags.

Venlig hilsen

Karen Thyssen
Med venlig hilsen
Karen Thyssen
plysthyssen@hotmail.com