Fødeklinik på Peter Bangsvej i Frederiksberg efterlyses

Startet af Vagn Holme, 28 Jan 2014 - 11:30

Forrige emne - Næste emne

Vagn Holme

Er der nogen, som ved, hvilke fødeklinikker der lå i Lindevang Sogn På Peter Bangsvej i Frederiksberg i februar 1942? Jeg er født der, men ved ikke hvilket nummer på gaden, og hvad den hed.
Med venlig hilsen
Vagn Holme
Venlig hilsen
Vagn Holme, Birkerød
vagn.holme@email.dk

Gitte Johansen

Der er en, der hedder Skelgårdens fødeklinik på Peter Bangsvej 111 i 1942.


Født den 16. november 1942 kl 15.45 på Skelgårdens fødeklinik,
Peter Bangsvej 111 i  Lindevang sogn , København ,



Jeg vil ikke sætte navn på, men det har jeg googlet mig frem til.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Anne Mortensen

Spørg Google:
fødeklinik+peter Bangsvej

Der nævnes et par stykker.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Ib Hansen

Hej,

Skelgårdens Fødeklinik bestyredes af Astrid á Rogvi og lå på Peter Bangs Vej 111.

Mange hilsner
Ib

Gitte Johansen

#4
Og det er den, du er født på.

Men Astrid kommer da vist først i 1943??

http://www.gladsaxe.dk/files/filer/dokumenter/byraad%20og%20kommune/byarkiv/foedeklinikken.pdf

I april 1936 startede Astrid á Rogvi sin første fødeklinik. Den lå i Hostrups Have 50 på Frederiksberg. Denne klinik drev hun indtil maj 1951, og i årene 1943-46 drev hun desuden Skelgårdens Fødeklinik på Peter Bangsvej 111, ligeledes på Fre- deriksberg. Astrid á Rogvi boede selv på Kastanjevej på Frederiksberg.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Vagn Holme

Tak for hjælpen.

Jeg havde allerede googlet mig frem til en fødsel på Skelgaardenn Fødeklinik i 1942, men efter sigende ligger den adresse i Flintholm Sogn. På den anden side: Det kan jo være, at Flintholm Sogn er en del af det tidligere Lindevang Sogn, og så kan det godt være rigtigt.

På google fandt jeg i øvrigt også en fødsel på en fødeklinik på Peter Bangsvej nr. 139, men uden sogn-angivelse.

Med venlig hilsen
Vagn Holme
Venlig hilsen
Vagn Holme, Birkerød
vagn.holme@email.dk

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Vagn Holme

Dejlig oplysning. Så lå Skelgaarden altså i Lindevang Sogn i 1942. Tibage står nu bare at finde ud af, hvad fødeklinikken i nr. 139 hed. Måske var det en filial af Skelgaarden.
Venlig hilsen
Vagn Holme, Birkerød
vagn.holme@email.dk

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Vagn Holme

Venlig hilsen
Vagn Holme, Birkerød
vagn.holme@email.dk

Gitte Johansen

Lindevang, 1939-1942, opslag 258. Er det ikke dig?

Jeg ved godt man ikke plejer at skrive så nye oplysninger, men nu spørger du jo selv om det!!
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Vagn Holme

Jeg har lige set efter, og jo, det er mig!
Tusinde tak for hjælpen. Det var lige det jeg havde brug for. Jeg havde ikke drømt om at slå op under Lindevang, fordi det fremgår af min dåbsattest, at jeg er døbt i Jesuskirken i Valby Sogn, i hvis bøger jeg da også står. En persons fødsel og dåb kan altså godt stå i to forskellige sognes kirkebøger. Så lærte jeg det.
Venlig hilsen
Vagn Holme, Birkerød
vagn.holme@email.dk

Mogens Christiansen

Min far udpegede det sted hvor jeg blev født i 1946 for mig engang i slutningen af halvtredserne. Det lå i nr. 139 --- lige ved siden af KB-hallen. På Facebook har flere fortalt mig, at det var i et lavere nummer der var fødeklinik, hvilket OGSÅ stemmer. Jeg er imidlertid senere blevet støttet af en person som OGSÅ var bekendt med klinikken, og derfor er jeg nu helt sikker i min sag. Se Google Maps link til nr 139 her.
Sportsforretningen ligger i stueetagen nu, men jeg ved ikke hvad der var dengang.

https://www.google.dk/maps/@55.6783783,12.4952663,3a,75y,164.33h,95.42t/data=!3m6!1e1!3m4!1saTmbDiDb1yyFEv5Rxm90zw!2e0!7i13312!8i6656

Charlotte H. Larsen

Hej
Stødte lige på jeres tråd, og ville lige bidrage med at min oldemor havde en fødeklinik på Peter Bangs Vej 139, Lindevang Sogn. Min farmor arbejdede der som sygeplejerske og min far blev født samme sted.
Venlig hilsen
Charlotte

Eske Toft

Jeg har lige haft brug for samme fødeklinik på Peter Bangsvej 139. I Kraks vejviser fra 1942 står der Peter Bangsvej 139 1 Laura Larsens Fødeklinik.
Jordemoder frk. L. Larsen boede selv Peter Bangsvej 121.
https://user-9y8ca5x.cld.bz/Kraks-Vejviser-1942-gaderegister#417/z