Hvad blev der af Niels Jensen Skovlund efter 1873 ?

Startet af Kurt Skovlund, 24 Jan 2014 - 09:41

Forrige emne - Næste emne

Kurt Skovlund

Er der nogen, der har informationer om ovennævnte efter 1873 ?

Niels Jensen Skovlund er født 14 oktober 1844 i Simmersted, Magstrup sogn, Haderslev amt, som ældste søn af Frederich Hansen Skovlund og dennes 2.den hustru Anne Marie Nielsdatter.

Jeg har tidsmæssigt senest fundet Niels Jensen Skovlund i tilgangslisten for Ansager sogn, Ribe amt som arbejdsgiver (tjenende hos) for den den 22 april 1873 til sognet tilflyttede 15 årige Karen Gejl Jørgensen. Niels Jensen Skovlund optræder ikke i folketællingen for 1870 og 1880 for Ansager sogn og han er ikke fundet begravet i samme sogn i perioden 1873-1880.

Niels Jensen Skovlunds helsøskende er for 5´s vedkommende emigrerede til USA og en er emigreret fra Slesvig til Vordingborg i 1876. En ottende søster Anne Marie Skovlund er ikke fundet efter 1875, hvor hun i Sommersted sogn, Haderslev amt som gift med Hans Hinrichsen fik sønnen Friderich Christian Hinrichsen.

Niels Jensen Skovlunds moder rejste (efter ægtefællens død i 1876) under navnet Anna Skovlund i 1880 fra Hamburg til New York.

Spørgsmålet er nu om Niels Jensen Skovlund er emigreret efter 1873, hvilket jeg ikke har kunnet påvise eller om han er flyttet til et for mig ukendt sted i Danmark.

Med venlig hilsen

Kurt Skovlund.