Arkiv i Kolding

Startet af Vagn Andersen, 29 Jan 2011 - 12:57

Forrige emne - Næste emne

Vagn Andersen

Hej
Er der en der lige kan oplyse mig om, hvad det arkiv der blev oprettet i Kolding for en 10 -12 år siden hedder, har tidligere brugt det til at finde slægts historier på, men har skiftet Pc. ud, så alle mine genveje er væk.
Venlig hilsen ældre glemsom herre ::)

5700 Vagn Andersen

Egon Sørensen

Hej Vagn!


Jeg ved ikke om dette arkiv du mener.

http://www.koldingstadsarkiv.dk/


Mvh.

Egon Sørensen

Vagn Andersen

Hej Egon
Det er ikke lige det arkiv.
Jeg har nok formuleret mig forkert. Det er en Database, hvor man kan søge på navne, og så fremkommer der personligheder, og hvad de har bedrevet.

Venlig hilsen Vagn

Egon Sørensen

Hej igen!


Et nyt forsøg.



http://www.kolding.dk/leksikon/


Mvh.

Egon Sørensen

Vagn Altmann

Venlig hilsen

Vagn Altmann 6360

Vagn Andersen

Jeg siger mange tak til Egon Sørensen og Vagn Altmann, men det er ikke lige dem!
Jeg tænker på om det kan være Danpa, men jeg mener navnet var lidt mere speciel!

Venlig hilsen Vagn Andersen 5700

Vagn Andersen

Citat fra: Vagn Andersen Dato 29 Jan 2011 - 12:57
Hej
Er der en der lige kan oplyse mig om, hvad den Database der blev oprettet i Kolding for en 10 -12 år siden hedder, har tidligere brugt den til at finde slægts historier på, men har skiftet Pc. ud, så alle mine genveje er væk.
Venlig hilsen ældre glemsom herre ::)

5700 Vagn Andersen

Vagn Andersen

Citat fra: Vagn Andersen Dato 29 Jan 2011 - 12:57
Hej
Er der en der lige kan oplyse mig om, hvad det arkiv der blev oprettet i Kolding for en 10 -12 år siden hedder, har tidligere brugt det til at finde slægts historier på, men har skiftet Pc. ud, så alle mine genveje er væk.
Venlig hilsen ældre glemsom herre ::)

5700 Vagn Andersen

Hans Chr. Baagøe

Hej

Såfremt det ikke er Stadsarkivet, du tænker på, så kan du næsten helt sikkert få det at vide på Stadsarkivet, da de har mange ting angående slægtsforskning. Den nye side fra Stadsarkivet ligner ikke den gamle, og nogle af de ting, der tidligere lå på siden er også blevet væk for mig. Til gengæld er der kommet en hel del andre relevante ting, på Stadsarkivets/kommunens hjemmeside.

Stadsarkivet har også selv holdt flyttedag, så de ikke længere har til huse på Staldgården.

På arkivet har de bl.a. en hel del fra Vonsild og Seest angående de gamle gårde, som desværre er båndlagt i en del år endnu, da de fik det fra et dødsbo. Jeg ved positivt at nu afdøde Thorbjørn Bertelsen har fået kopier af noget af det, medens forfatteren endnu levede.

Danpa er ikke en speciel Koldingside, så måske forveksler du siden med noget af det, som ligger et helt andet sted? Siden omkring Vonsild-slægterne har i lang tid været et privat forskningsprojekt, men er nu overgivet til Slægtsforskningsforeningen i Kolding, hvor du måske også kan få hjælp til at finde den ønskede side.

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Vagn Andersen

Tak for dit råd Hans Chr.

Grunden til jeg sætter databasen i forbindelse med Kolding, er at den dag de åbnede den, for mange år siden, kunne jeg ikke rigtig komme igennem, og ringede til Kolding kommune, og fik tilfældig forbindelse til en i Teknisk forvaltning, og han vidste godt hvad det drejede sig om, og kunne fortælle jeg havde stavet navnet forkert, og der efter var der adgang.

Håber det dukker op i en drøm, nu jeg har rodet med det en del i dag.

Venlig hilsen Vagn Andersen 5700

Gitte Lohmann

Hej Vagn

Engang var der noget der hed "treks" eller lignende. Men siden må være blevet nedlagt, for jeg har heller ikke selv kunnet finde den igen.

Hilsen
Gitte Lohmann




Vagn Andersen

Hej Gitte

Tak for dit svar!
Ja der er jo mulighed for at det er en base der er nedlagt, da jeg har søgt både på Slægt og database i Kolding. Men når man har fået en ide om at noget kan hentes, er det lidt svært at slippe tanken.

Venlig hilsen Vagn Andersen 5700 

Gitte Lund

Hej  Vagn

Er det ikke nemmest at ringe eller skrive til Kolding Stadsarkiv.

Du kan spørge efter Søren eller skrive til ham. Sidst jeg skrev til ham brugte jeg flg. e-mailadr.
sfo@kolding.dk. Søren har været der i mange år og ved meget.

Vh. Gitte Lund

Vagn Andersen

Hej Gitte

Tak for adressen ! Har nu skrevet skrevet til Søren, og veter på gevinst.
Venlig hilsen
Vagn Andersen  :D

Vagn Andersen

Har nu fået svar fra Søren på Kolding stadsarkiv, han kan umiddelbart ikke se der har været en Database af den slags. Jeg vil nu se mine arkivalier igennem, måske jeg der kan se en påtegning.
Tak for hjælpen!
Den altid optimistiske ..........
Vagn Andersen 5700 Sundbyen