Indtastede folketællinger

Startet af Cay-Erik Geipel, 14 Okt 2010 - 10:34

Forrige emne - Næste emne

Cay-Erik Geipel

Hej

jeg er flittig intaster af folketællinger i Slesvig-Holsten for AGGSH (Arbeitsgemeinschaft Genealogie Schleswig-Holsteine.V.) og disse folketællinger stilles DDA og dermed Arkivalieronline til rådighed. Dette ser dog ud til at være en ensrettet ordning, idet jeg af og til indtaster folketællinger som allerede er indtastet af danske indtastere til DDA. Er det ikke muligt at disse indtastede folketællinger stilles til rådighed for AGGSH også ?

mvh
Cay-Erik
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Svend-Erik Christiansen

Hej Cay-Erik

De afleverede indtastninger har indtasterne lavet i forbindelse med Kildeindtastningsprojektet og til offentliggørelse i forbindelse Dansk Demografisk Database.

Tag en snak med de enkelte indtastere, hvis de berørte tællinger skal offentliggøres et andet steds.

Mvh.
Svend-Erik Christiansen





Inger Buchard

Du må hjertens gerne få en kopi af mine indtastninger fra Uetersen og Schönwalde a.B., hvis du til gengæld sender mig din korrekturlæste fil.

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Helge Bay

Hej Cay-Erik

Alle folketællinger indtastet i KIP-Projektet er tilgængelig for alle i DDAs Database.

Hvis du vil indtaste folketællinger fra Slesvig-Holsten og stille dem til rådighed for DDA indenfor KIP-projektet, skal du have tildelt et indtastningsnummer fra DDA, inden du begynder på indtastningen. Herved sikres det, at ingen begynder at indtaste sogne som allerede er indtastet eller er reserveret til indtastning af andre.

Henvend dig desangående til DDA på  mailbox@dda.sa.dk

Med venlig hilsen

Helge

Inger Buchard

Hej Helge

AGGSH har arbejdet sammen med DDA i flere år og afleveret deres indtastninger i Odense; det der er emnet nu, er om trafikken kan gå den modsatte vej, så holstenerne kan få rådighed over de holstenske indtastninger, der er afleveret til DDA.
Svend-Eriks forslag om at tage kontakt til indtasterne er god.

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Cay-Erik Geipel

Tak til Jer allesammen for informationerne. Måske læser andre indtastere dette indlæg og der kommer gang i sagen.
Jeg har længe spekuleret på at blive indtaster for DDA, men ad min valgte vej at indtaste for AGGSH kommer DDA jo også mine indtastninger.
Inger jeg tager gerne imod dit tilbud og sender en mail direkte til dig.

Venlig hilsen
Cay-Erik
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de