Louise Maire Rossing og Thanning Rossing i Magleby sogn, Præstø Amt

Startet af Michael Olsen, 23 Jan 2014 - 14:46

Forrige emne - Næste emne

Michael Olsen

Hej,

Jeg har fundet denne FT-1880.
Her står at Louise Marie Rossing og hendes broder Thanning Rossing er født i Magleby sogn, Præst Amt henholdsvis omkring 1877 og 1875.

Præstø, Mønbo, Magleby, Sømarke By, en Gaard [Liselund], 213, FT-1880, C8025
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Peter Jørgen Severin Thanning Rossing 58  Gift Forpagter af Liselund  Stege [Kjøbstad]
Marie Louise Rossing født Schmiegelou 34  Gift hans Hustru  Saxkjøbing [Kjøbstad]
Carl Vilhelm Rossing 15  Ugift deres Barn  Magleby Sogn Præstø Amt
Thanning Rossing 5  Ugift deres Barn  Magleby Sogn Præstø Amt
Louise Marie Rossing 3  Ugift deres Barn  Magleby Sogn Præstø Amt

Jeg har ikke haft held med at finde nogle af dem i Kirkebogen for Magleby sogn.
Jeg har ved at søge på Louise Marie Rossing på Google fundet en hjemmeside der siger at hun er født 29/1 1877 Louiselund, Bråby sogn, Sorø amt. Men der har jeg heller ikke haft meld med at finde Louise.

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde deres fødsler?

Mvh
Michael Olsen

Gitte Johansen

#1
Hej Michael


Husk nu at tage den rigtige KB


Præstø, Mønbo, Magleby Møn, 1860-1878, opslag 32, nr. 5 er den ene.

Louise, opslag 92.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Michael Olsen

Tusind tak Gitte,
Du er altid en redning når det kniber.
Jeg havde slet ikke tænkt at der var 2 Magleby sogn i Præstø Amt.

Mvh
Michael

Henrik Brandt

Hej,

Du kan læse mere om familien i bogen "Grene af slægten Rossing" af Georg Rossing. Jeg har nogle af personerne liggende i min database her:

http://wc.rootsweb.ancestry.com/cgi-bin/igm.cgi?op=GET&db=reinge2002&id=I7460

mvh Henrik

Michael Olsen

Hej Henrik,

Tusind tak for dit svar.
Jeg vil prøve at kigge din hjemmeside igennem.

Mvh
Michael Olsen

Jytte Rauh

Ved FT 1890 var parret Marie Louise Schmiegelov og Peder Jørgen Severin Thanning Rossing flyttet til Storegade 266 og 267 i Stege. Peter Jørgen Severin (69) var blevet konditor, mens Marie Louise efter var husmoder. Datteren Louise Marie (13) og sønnen Herman Christian Frederik (9) var hjemme hos forældrene, der naturligvis også havde tjenestetyende i deres brød, nemlig Anni Maria Andrea Ahrnkil (21) fra Haderslev og Anna Laurine Larsen (18) fra Magleby på Møn. - Men hvor var sønnen Thanning?

Thanning Rossing døde 01.07.1907 på Frederiksberg Hospital af lungetuberkulose. Hans mor opgives at være Marie f. Dahl. Det kan dog ikke passe, da hun hed Schmiegelov.

Ved FT 1901 boede familien ikke længere i Storegade i Stege, men hvor så? - Eller var de døde?

Marie Louise Rossing blev gift med Aksel Jens Christian von Benzon den 28.04.1904 i Frederiksberg kirke, og parret fik sønnen Paul Casper von Benzon 04.11.1905, Rosen Allé 43, Skt. Jakobs sogn, Kbhv., døbt i Skt. Jakobs den 03.12.1905.

Ovenstående er, hvad jeg har om de pågældende personer. Det er Marie Louise Schmiegelov, der hænger sammen med mine aner. Kan du fylde på, hører jeg gerne fra dig.

Mvh
Jytte Rauh


PS: Hov, jeg ser der er kommet yderligere oplysninger i mellemtiden, men du får nu alligevel det her, og jeg noterer mig samtidig den angivne bog.

Jytte

Michael Olsen

Tusind tak Jytte for dine oplysninger.
Dem vil jeg kigge nærmere på.
Selv er jeg ikke i familie med Rossing, men arbejder på noget efterforskning for en bekendt som har en lille sammenhæng. Men det er en meget lang historie.

Mvh
Michael Olsen

Michael Olsen

Hej Jytte,

Den korte historie er som følger:
Det er da jeg var på jagt efter efterkommere til familien Fessel at jeg er stødt ind familien Rossing.

Jeg fandt en mand "Axel Robert Victor Fessel", som var gift og havde børn. Men han fik et barn mere med en efterkommer af Fessel, nemlig "Emma Jensine Frederikke Rossing". Så prøvede jeg at se om jeg kunne støve noget op om hende, for jeg fandt nemlig ud af at hun nogle år senere fik et andet barn med en ny mand som også var gift. Som jeg er kommet frem til så boede aldrig sammen med disse mænd. Hun boede dog sammen med hendes datter (det første barn) men jeg ved ikke hvor hendes andet barn (en dreng) opvoksede som barn. Har fundet oplysninger om ham da han var voksen og gift.

Mvh
Michael

[vedhæfting slettet af admin]

Jytte Rauh

Hej Michael!

Ja, sådan kommer man somme tider rundt i nogle kroge. Navnet Fessel er jeg ikke stødt på, men tak for orienteringen.

Mvh
Jytte Rauh

Michael Olsen

Hej Jytte,

Her har du så sammenhængen mellem "Emma Jensine Frederikke Rossing" og "Marie Louise Schmiegelov" eller hendes mand "Peter Jørgen Severin Thanning Rossing"

Mvh
Michael

[vedhæfting slettet af admin]

Jytte Rauh

Hej Michael!

Tak endnu en gang for sammenhængen. Desværre kan jeg ikke hjælpe dig videre  med Fessel-familien p.t., men nogle gange dukker der oplysninger op, når man mindst venter det.

Mvh
Jytte Rauh