Hej

Startet af jannie ryssel andersen, 23 Jan 2014 - 13:12

Forrige emne - Næste emne

jannie ryssel andersen

Nu har jeg fundet min farmors tipoldemor. Hun hed Maren Jensdattere. Hun blev gift den 5 juni 1826,
med Erik Rasmusdatter den 22 februar 1826 fik de datteren Dorthe Marie Eriksdatter i Agri, Randers.
Han dør den 21 september. Den 23 november bliver hun gift med Niels Andersen, som dør den 23 september 1856. Begge mænd begraves i Agri. Problemet er at jeg har svært ved at finde hendes fødsels og forældre, ved at det er omkring 1805. Men hendes død kan jeg ikke finde

Kirsten Tatt

#1
Hej og velkommen til,

Du ved hvornår brylluppet har fundet sted - ved du så også hvor ??

vh Kirsten

PS - når du har set dig lidt omkring på dette forum så er det en god ide og se på denne hjælp:


https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,24.0.html

Mette Lund

Agri 1814 - 1832 opslag 81, 1826 nr. 2

Mvh.
Mette

Mette R Francke

#3
Hei

Viser ft 1850
Randers, Mols, Agri, Grønfeld, Huus, 77-F3, FT-1850, D2694

Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Maren Jensdatter    48    Gift       Indsidder. Manden tjener    Her i Sognet
Dorthe Marie Eriksdatter    24    Ugift       deres Børn    Her i Sognet
Ane Kirst. Nielsdatter    5    Ugift       deres Børn    Her i Sognet

Ane Kirst. Nielsdatter konfirmasjon Randers Agri 1846-1864 , oppslag 90.
Konfirmert i 1858.
Faren står som avdød.
Ingen opplysninger om moren er død eller ikke.

Er det Ane som blir viet i Randers Feldballe 1865-1884 , oppslag 197.
Er det Dorthe Marie som blir viet 2 gang , samme sted også det oppslag 197.

Er dette Maren ?
Randers, Djurs Sønder, Feldballe, Keilstrup By udflyttere, Et Huus, 25.2, FT-1860, C8322

Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Birthe Jensdatter    61    Ugift    Inderste,lever sammen og ernærer sig af haandarbeide       Agri Sogn Randers Amt
Maren Jensdatter    58    Enke    Hendes søster,lever sammen og ernærer sig af haandarbeide       Agri Sogn Randers Amt


Mette
Mette R Francke

jannie ryssel andersen

hej
Så er fødselen fundet den 10 august 1802. Mangler nu kun hendes død

Med tak 

Mette Lund

Hej Jannie

Prøv at lede efter hendes død i Feldballe jf. den folketælling, som Mette Francke har fundet.

Jens Jensen og Marie Cathrine Rasmusdatter i Grønfeld/Agri, som jeg tror er forældre til din Maren Jensdatter, fik en datter Birthe i Agri i 1800, så det ser ud til, at det er den rigtige Maren Jensdatter, som Mette F. har fundet til dig.

Mvh.
Mette

Gitte Johansen

Der står også ved Niels Andersens død, at han er indsidder i Kejlstrup, Feldballe.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com