Min familie bliver væk i Gentofte ca. 1853

Startet af Eli Lothardt Dahl, 22 Jan 2014 - 14:21

Forrige emne - Næste emne

Eli Lothardt Dahl

Er der nogen, som kan hjælpe mig med denne familie:


Samtlige personer i husstanden

København, Sokkelund, Gladsakse, Bagsværd by, Hus, 72, FT-1845, B6460


Peder Knudsen 43 Gift  tømmermand Skørpinge?? Sorø amt 
Ellen Hansdatter 39 Gift  hans hustru Gjørslev, Præstø amt 
Inger Maria Pedersdatter 9 Ugift  deres datter Gjørslev, Præstø amt 
Ane Marie Pedersen 7 Ugift  deres datter Gjørslev, Præstø amt 

   

Peder Knudsen er født i Klippede og døbt 1. maj 1802 i Nordrupøster, Ringsted, Sorø. Han bliver gift i Gørslev, Bjæverskov, Præstø 3. november 1826. Han bor iflg. Ft 1840 og 45 i Gladsakse. Han er forlover ved den ældste datters vielse i Gentofte 19. maj 1850 (opslag 172). Han er fadder ved de to første børnebørn: Hans Andersen 20. april 1851 i Gentofte (opslag 68) og Maren Andersdatter 23. januar 1853 i Brønshøj (opslag 77)

Ellen Hansdatter er født i Slimminge og døbt 26. maj i Gørslev, Bjæverskov, Præstø.

DE får syv børn. De fire dør som små, Maren er den ældste, Inger Marie og Ane Marie. De er alle født og døbt i Nordrupøster. (opslag 69/91/99)

Alle fire flytter til Kongens Lyngby 19. januar 1847 (opslag 31)

Maren har jeg styr på, det er hende, som jeg skrev artiklen "Min besværlige tipoldemor" om, for et par år siden.

De fire andre er som sunket i jorden. Hvor flytter de hen?



   

Venlig hilsen

Eli-Grenaa

Karin Rasmussen

Hej.

Forældrene er her:

KB: 1844-1857, Kongens Lyngby, Sokkelund, København, opslag 59 nr.2, Peder Knudsen død 1857.
KB: 1844-1857, Kongens Lyngby, Sokkelund, København, opslag 105 nr.14 øverst, Ellen Hansen død 1853.

Mvh. Karin.

Eli Lothardt Dahl

Venlig hilsen

Eli-Grenaa

Eli Lothardt Dahl

#3
Hej

Jeg har fundet Ane Maria Pedersen. Hun er her:


Samtlige personer i husstanden

København, Sokkelund, Hvidovre, Hvidovre Skoledistrikt, Hvidovre Mark, En Gaard - Beringgaard, 78 - F2, FT-1860, D5205




Svend Jensen 27 Gift Husfader, Mælkeforpagter  Blovstrød Sogn, Frederiksborg Amt  
Ane Marie Pedersen 22 Gift Hans Kone  Nordrup Sogn, Sorø Amt  
Lars Peter Christensen 2 Ugift Hendes Søstersøn  
-  
Marie Christine Rottensteen 17 Ugift Tjenestepige  Rønne  
Frederikke Johanne Frederiksen 26 Ugift Tjenestepige  Lyngby Sogn, Københavns Amt  

Det pudsige er, at Ane Marie og hendes mand overtager mælkeforpagtningen på Beringgaard efter hendes storesøster og hendes mand.

Lars Peter er min oldemors bror, han er født på Beringgaard, og han er også opført på FT 1860 i Birkerød, sammen med hans forældre og søskende ;D

Jeg har også fundet Inger Maria :D, hun dør 24. juli 1914 på alm hospital :)


Venlig hilsen

Eli-Grenaa