Nu er der formange Niels Melcior Kirch at rode rundt med !

Startet af Donald Gundersen, 22 Jan 2014 - 14:16

Forrige emne - Næste emne

Donald Gundersen

Hej !
Nu roder jeg rundt med Niels melcior Kirch , så håber der er en der kan rede trådene ud.
Det jeg har er følgende Niels Andreas Kirch f. 23/3 1867 i Vor frue sogn i Aalborg (Vor Frue 1866 - 1877 opslag 12 )
Niels var gift med Birgitte Christine Knudsen , forældrene til Niels var Niels Melcior Kirch og Anne Kirstine Christensdatter de skulde være født ifølge Familysearch født henholdsvis 1841 og 1845 , søger jeg på Familysearch på navnet Niels Melcior Kirch er han født 5/8 1857 , i kirkebogen under den dato står der Niels Melcior Kirch og forældrene Niels Melcior kirch og Hustru Ane Christensdatter ( Vor frue 1855 - 1866 opslag 53 ) så hvad hører sammen , den første Niels Melcior hvis han var far ville kun være 10 år , så han er måske broder til Niels Andreas ?
Jeg fandt Niels Andreas på ddd. Aalborg købstad ft. 1890 og så fandt jeg samme sted ft 1845 Melcior Lassen Kirch enkemand og hans søn Niels Kirch ? hvor hører de til ?
Håber som sagt der er en / nogle det som sagt kan hjælpe
jeg har prøvet at finde iels Melcior Kirch i folketællingerne men uden held.
MVH.
Donald.

Inger Buchard

Iflg. FT 1860 er Niels Melchior Kirk ældre end hvad [ofte fejlfyldte] Familysearch siger:
Niels Melchior Kierk   31   Gift   værtshuusholder. huusfader      Aalborg
Ane Melchior. født Christensen   35   Gift   hans kone      Ulsted, Aalborg Amt
Søren Melchior   13   Ugift   huusmoderens søn      Blendstrup, Aalborg Amt
Ole Nielsen Kierk   7   Ugift   deres søn      Aalborg
Ane Kirstine Kierk   1   Ugift   deres datter      Aalborg

Han må være født ca. 1829

I FT 1850
er han søn af
Melchor Lasen Kierk   66   Enkemand      værtshusholder husfader   Aalborg Aalborg Amt
Niels Melchor   21   Ugift      sømand   Aalborg Aalborg Amt

og ligeså i FT 1845
Melckior Lassen Kirck   53   Enke(mand)      Værtshuusholder   Aalborg
Niels Kirch   16   Ugift      hans Søn   Aalborg

Og farfar til Niels Kirch finder du nok her:
http://ddd.dda.dk/nygaard/visning_billed.asp?id=424245&sort=e

Falder aldersangivelserne ikke på plads nu?

Inger

Redaktør på DIS-Wiki

Donald Gundersen

Hej Inger !
Tak for dit svar , men det er nok mig der ikke kan sætte dem sammen ! fakta er jo ifølge kirke bøgerne at ved Niels Andreas Kirch dåb står forældrene som Niels Melcior Kirch og hustru Anne Kirstine Christensdatter og ifølge kirkebogen ved Niels Melcior Kirch dåb står , Fisker Niels Melcior Kirch og hustru Ane Christensdatter , det er der jeg er helt tapt ! for den første Niels Melcior Kirch kan jo ikke være far til Niels Andreas ? da han jo kun er 10 år . med mindre der er 3 der hedder Niels Melcior Kirch ?
Nu ved jeg ikke med stavemåden i folketællingerne men ifølge Kirkebøgerne staves Kirch sådant.

Donald.