Jens Christian Sørensen f. 27.02.1837 St. Ajstrup, Slet, Aalborg

Startet af Anni Damkjær, 22 Jan 2014 - 13:36

Forrige emne - Næste emne

Anni Damkjær

Hej herinde

Håber der er nogen herinde, der kan hjælpe mig med et forslag til at komme videre, så jeg kan finde ham her.

Det drejer sig om følgende person:

Jens Christian Sørensen. Født den 27. februar 1837 i Store Ajstrup Sogn, Slet Herred, Aalborg Amt.

Fra 1838 og frem til 1854 er han og hans søster i pleje i Store Ajstrup, da faderen er død, og moderen rejst af sted for at arbejde.

I 1854 rejser han til Lundby, Slet, Aalborg.
1855 rejser han til Lyngby, Hellum, Aalborg.
1856 rejser han tilbage til Lundby, Slet, Aalborg. Her kan jeg ikke se ham noteret i til og afgang.
1858 ankommer han til Skarp Salling, Slet, Aalborg.
1864 rejser han til Ejdrup, Års, Aalborg.

Her er det, at jeg mister ham, fordi til og afgang listerne mangler mellem 1864 og 1866.

Jeg har tjekket lægdsrullen, men der er han blevet slettet i 1861 på grund af sygdom (tarm brok)

Jeg har prøvet de online folketællinger i 1870 og 1880 over hele Danmark med forskellige søgekriterier uden held.

Jeg har prøvet de originale folketællinger fra 1870 de steder, hvor han har boet, uden at have opdaget ham. Det samme med døde. Ligeledes udvandrerarkivet.
Han har kun en søster og har ikke stået fadder til nogen af hendes børn. Søsteren med familie rejser til Utah mellem 1880 og 1890. Jeg er i besiddelse af kopier af en masse håndskrevne notater, som søsteren har skrevet i Utah. Notaterne indeholder navne på familiemedlemmer i Danmark, hvor de bor, hvornår de er født, og hvornår de er døde.

Nogle af notaterne kan selvfølgelig være gået tabt, siden søsteren døde i 1923, men på dem, jeg har kopier af, er hendes bror ikke nævnt nogen steder, selv om hun både har nævnt sin mor og far.

Så inden jeg går i gang med at tjekke alle døde frem til 1880 i Aalborg Amt, vil jeg lige høre, om der er nogen, der har et forslag til, hvordan jeg kommer videre.

Med venlig hilsen
Anni Damkjær


Anni Damkjær

Vil lige sige, at jeg har fundet ham.

mvh
Anni Damkjær