frederik hansen

Startet af Yvonne Jensen, 28 Jan 2011 - 23:21

Forrige emne - Næste emne

Yvonne Jensen

Hej Er der nogen her på Dis som kan hjælpe mig med Frederik Hansen.
Han er født i Toksværd d.1 aug.1860,gift med Johanne caroline wentzel,først gift som Schoch,
de blev gift d.6 marts 1885 i Næstved sankt.mortens kirke,Johanne er død den d.21 april 1931 nykøbing falster,hun står som enke i 1909,så hvornår døde Frederik hansen,de boede vist nok i Nykøbing falster.
de havde 3 børn sammen som jeg har tjek på.Jeg kan ikke finde ham i Nykøbing falster ,måske der er en mere garvet der kan.
mvh.Yvonne.

Anne Mortensen

de havde 3 børn sammen som jeg har tjek på
Har du checket børnens konf. og set hvilke oplysninger der står der ?

Oplys altid kirkebog og opslagstal til dine data så vi kan ses med.
Har du en FT så vi kan se familien? -  opgiv adresse og opslagstal.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Yvonne Jensen

#2
De har følgende børn.
Sejer frederik hansen f.19-8-1888 i præstø
Kjæld sigfred egede helge hansen .f.10-7-1892 skibby sogn(har ikke kunne finde skibby)
Ester anna imanuella Hansen f.27-6-1899 Præstø.

Ester er først døbt d.12-okt 1913 Nykøbing F kirke hvor hun fik tilføjet navnet Elisabeth.(formentlig i forbindelse med hendes konfirmation)
De boede på Grønnegade i præstø ved Esters fødsel .
FT.1890 boede johanne og frederik hansen grønnegade 143 ,forhuset( ole wentzels hus)
Det er den sidste FT,jeg har dem samlet.
Yvonne.

Anne Mortensen

Ester er først døbt d.12-okt 1913 Nykøbing F kirke hvor hun fik tilføjet navnet Elisabeth.(formentlig i forbindelse med hendes konfirmation)

Har du ikke søgt hendes konf. og se hvilke oplysninger der står ?

Jeg bad om du oplyste kirkebog og opslagsnr. - det er en hjælp til selvhjælp.

Men her har du Elisabeth Esthers dåb i
Nykøbing F 1910-1918
opslag 214
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Flemming A. Aasklint

Hej

>Kjæld sigfred egede helge hansen .f.10-7-1892 skibby sogn(har ikke kunne finde skibby)

  Skibby ligger i Frederiksborg Amt, men han er født i
  Skibinge Sogn, Bårse Herred, Præstø Amt
  1892-1906
  Opslag 7
Mvh.
Flemming Aasklint
4500  Nykøbing Sjælland

Yvonne Jensen

Mange tak ,jeg har fundet KJÆLD i skibbinge,men hvor er FREDERIK HANSEN blevet af,han er som skrevet før født i Toksværd d.1-8-1860,gift i næstved sct,mortens kirke d. 6-3-1885, med Johanne caroline wentzel,som var gift schoch,og senere Hansen.Johanne skulle være blevet enke i 1908 eller 1909,de boede i Nykøbing falster,præstø,jeg har ledt alle overalt ,kan ikke finde Frederik Hansen ,er der en som kan hjælpe mig.

venlig  hilsen Yvonne.

Yvonne Jensen

Har lige fået af oplysningen af en anden slægtsforsker at Frederik Hansen ,  blev skilt fra Johanne Caroline Schoch i 1907,altså er frederik ikke død i 1909, som der stod i kirkebogen ved deres datters bryllup,så nu er spørgsmålet ,er der nogen som kan finde Frederik Hansen for mig i 1907 og  frem til hans død,de boede som omtalt i Nykøbing falster.Det er da mærkeligt at Johanne står som enke i  flere sammenhænge fra 1909  til 1925,når de blev skilt i 1907?

Bjarne Due Pedersen

Det er ofte set at hustruen har kaldt sig enke, efter at være forladt/skilt.
Det lød nok bedre, end at være fraskilt. Men det gør ikke slægtsforskningen nemmere  ;)
Med venlig hilsen
Bjarne Due Pedersen
Med Lolland som midtpunkt for slægten
Bosat 3310, http://bjarne-due.dk