salomonsen

Startet af Bettina Lund Mollerup Larsen, 20 Jan 2014 - 22:32

Forrige emne - Næste emne

Bettina Lund Mollerup Larsen

peder salomonsen og karen johanne chr.dt fik en datter mette kirstine marie  petersen i 1869. hvor og hvornår blev de to født? og hvem var deres forældre.
kram Bettina

Ellen Marie Kaae

Ved du hvor i landet de har opholdt sig?

Det er nemmere at hjælpe, hvis vi kan starte et bestemt sted og så lede derfra.
Venlig hilsen

Ellen Marie Kaae

Bettina Lund Mollerup Larsen

jeg er ret sikker på at de er fra vejle, men er altså ikke helt sikker

Bettina Lund Mollerup Larsen

min oldefar paul heinrich kuntze født 1888 i hamburg/eller vejle
hans forældre paul heinrich carl kuntze født 1857 og hans mor mette kristine marie pedersen født 1869 i vejle (og  her er jeg lidt i tvivl om hun er den rigtige) det er hendes forældre jeg leder efter, men måske skal jeg tjekke een gang til fra min oldefar af?


Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Bettina Lund Mollerup Larsen

jo det er dem, men har kun kunne finde dem her og på family search. jeg kan ikke rigtig tyde hvad der står om christines efternavn og hvilken måned hun er født. desuden står der ved selma og pauls vielse at hun er død mørke i jylland men jeg kan intet finde.
mvh natenglen

Ellen Marie Kaae

Hvor har du fundet Selmas og Pauls vielse?
Venlig hilsen

Ellen Marie Kaae

Bettina Lund Mollerup Larsen

brønshøj kirke 11 januar 1921. paul dør da min mormor er 10 mrd. i 1922
mvh
natenglen

Ellen Marie Kaae

den kan jeg ikke finde.

Kan du oplyse opslagsnummer i kirkebogen på vielsen og Pauls død?
Venlig hilsen

Ellen Marie Kaae

Ellen Marie Kaae

#10
Nå, så fandt jeg da Paul Heinrich Kuntzes død - 19. juni 1922 i Brønshøj, opsl. 27

Og din mormor fødsel 19/8-21, opsl. 216. Det fremgår, at hendes forældre blev viet den 1. nov.1921

Og vielsen findes så på opsl  68
Venlig hilsen

Ellen Marie Kaae

Ellen Marie Kaae

#11
Har fundet Heinrich Kuntze (faderen) i Mørke sogn, Randers amt, i FT 1921 - opsl. 17.

Det fremgår, at han er kommet til sognet i 1909, og at han er enkemand.

Jeg ved ikke, om det er Mette Kirstine Marie, han har været gift med, det ser ved Paul Kuntze og Selmas vielse ud, som om ordet hustru er streget over.

Han er også i Mørke i FT 1911, opsl. 43, der er han også enkemand. Han skal være kommet til sognet i 1904 fra Århus.
Venlig hilsen

Ellen Marie Kaae

Ellen Marie Kaae

Heinrich Carl Paul Kuntze er født den 15/3-1857 i Vejle, opsl. 29.
Venlig hilsen

Ellen Marie Kaae

Ellen Marie Kaae

For lige at samle op:

Paul Heinrich Kuntze er født i Hamburg i 1888 som søn af Heinrich Carl Paul Kuntze og Mette Christine Marie Pedersen. Vi ved fra politiets registerblad, at han har boet i DK siden han var 4 år, altså 1892. Da han i 1921 bliver gift med Selma, bor hans far - og husbestyrerinden Birgitte Jespersen - i Mørke, Randers Amt. Det har de gjort siden 1904, hvor de kom fra Århus. HCP Kuntze var enkemand, i hvert fald fra 1911.

HCP Kuntzes fødsel findes i Vejle med oplysning om hans forældre.

Interessen samler sig om Mette Christine Marie Pedersen - hvor er hun født, hvor kommer hun fra? og har hun været gift med HCP Kuntze?

Du nævner, at hun er født i 1869 og nævner også forældrene - hvor er kilden til disse oplysninger? Jeg finder ikke hendes fødsel i Vejle by i 1869.
Venlig hilsen

Ellen Marie Kaae

Gitte Johansen

Ved Heinrichs død i Mørke, 1933-1940, opslag 178, står der, han er ugift.



Jeg har fundet en

Mette Kirstine Marie Pedersen,

men det er et rent gæt.

Randers, Sønderhald, Hørning, 1851-1868, opslag 66, nr. 15.

Randers, Sønderhald, Virring, Langkastrup By i Virring Sogn, hus, 124 (12), FT-1880, C8594
Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Peder Sørensen    45    Gift   husfader daglejer i jordbrug      Hjortshøj Sogn Randers Amt
Petrine født Pedersen    36    Gift   husmoder      Her i Sognet Randers Amt
Søren Pedersen    13    Ugift   søn      Her i Sognet Randers Amt
Mette Kirstine Marie Pedersen    11    Ugift   datter      Her i Sognet Randers Amt
Peder Karl Kristjan Pedersen    5    Ugift   søn      Her i Sognet Randers Amt
Jensine Annimine Pedersen    1    Ugift   datter      Her i Sognet Randers Amt


Den Christine, han bor sammen med på registerbladet, kan jo være en helt anden.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Bettina Lund Mollerup Larsen

hvis man søger på my heritage, finder man at henrik carl poul kuntze gifter sig med jensine geogine jensen d 10 oktober 1882 i vejle hjælper det på vores udredning?
mvh bettina

Bettina Lund Mollerup Larsen

jeg fandt også carl wilhelm kuntze vielse med anna sophie andersdt d.18 marts 1854 i vejle

Ellen Marie Kaae

Hej Bettina

Det, som ville hjælpe rigtig godt på vej er, hvis du kunne fortælle, hvor du har det fra, at Mette Kristine Marie skulle være født i 1869, formentlig i Vejle, samt hvor du har oplysningen om forældrenes navne fra.

Hvis jeg ikke kan gå tilbage til kilden til dine oplysninger, er det svært at komme videre.
Venlig hilsen

Ellen Marie Kaae

Ellen Marie Kaae

HCP Kuntzes vielse til Jensine Georgine Jensen findes i Vejle 1865-91,opsl. 148. Så han har altså været gift, trods tilførslen ved hans død om, at han er ugift.
Venlig hilsen

Ellen Marie Kaae

Gitte Johansen

Jeg har også lige fundet en vielse i

Mørke, 1911-1920, opslag 142, øverst

Anna Helene Kuntze, født i Hamborg.


Datter af Carl Heinrich og Mette Kirstine Marie Petersen, så det ser da også ud til, at de har været gift.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Bettina Lund Mollerup Larsen

hej ellen og gitte
da jeg har været igang med eftersøgningen af mette kirstine i over 13 år on and off og da min gode ven som viste nig slægtsforskning mente at havde fundet hende har jeg glemt hvor han fandt hende. desværre kan jeg ikke spørge da han ikke længere er blandt os.
engang var der på landsarkivet noget der hed dødebldene. existere de ikke længere?
jeg vil ihvert tilfælde ikke opgi hende endnu.
kram bettina

Bettina Lund Mollerup Larsen

ih altså! bliver utålmodig

Gitte Johansen

#22
Jeg tror, at der står Kristiansh. ved Christine i registerbladet.

Se København, Sokkelund, Vor Frelser, 1862-1869, opslag 276, nederst.

født 24.april 1869.

(1870 ved reg. blad, men det er ikke unormalt)


Marie Christine Frederikke Pedersen


Mor: Marie Sophie Frederikke Ludvig

Udlagt barnefader: Hendrik Christian Pedersen.

Den er 99% sikker.

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Bettina Lund Mollerup Larsen

den tjekker jeg. takker mange gange
kram bettina

Bettina Lund Mollerup Larsen

hej gitte er altså ikke helt sikker på det er hende for hun hedder ikke mette til fornavn som der står andre steder og så er hun fra kbh og hun dør iflg. sønnens vielse i mørke, så jeg tænker hun er fra mørke eller omegn

Gitte Johansen

Der står ikke, hun dør i Mørke, der står de (han) bor i Mørke.

Og det er rigtigt. Der står Marie, så det er nok ikke hende.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Bettina Lund Mollerup Larsen

har du et forslag til hvor jeg skal lede ang. hendes død?? er virkelig kørt fast.
kram bettina

Ellen Marie Kaae

Hej Bettina

Jeg har ikke et konkret forslag til, hvor du kan lede, men du bliver nok nødt til at følge HPC Kuntzes spor rundt i landet.

Vi ved, at begge børnene med Mette er født i Hamburg. Vi ved også fra politiregisteret, at de er kommet tilbage til DK i 1892. Om Mette var med tilbage til DK, eller hun er død i Hamburg, er ikke til at vide.

Vi ved også, at HPC Kuntze kom til Mørke i 1904 samtidig med sin husbestyrerinde, Birgitte Jespersen, og at de kom fra Århus.

Den ene mulighed er at følge HPC Kuntze fra fødslen i Vejle, og frem til slutningen af 1880-erne, hvor han åbenbart er i Hamburg. Støder du på Mette der? Kan han findes i FT 1901 i Århus - det er som at lede efter en nål i en høstak, men finder du hm, vil du også kunne se, om han er enkemand der eller evt. sammen med Mette.

En anden mulighed er at følge den Mette, som Gitte fandt i Langkastrup - krydser hendes spor på et tidspunkt HPC's?

HPC er muligvis at finde i lægdsrullerne, da han er dansk borger iflg. politiets registerblade.
Venlig hilsen

Ellen Marie Kaae

Bettina Lund Mollerup Larsen

lægdrullerne??? hvor findes de? er altså ikke en haj på området undskyld, men jeg er i lærefasen hvad angår steder man kan lede. jeg har kun brugt kirkebøger og folketællinger,my heritage og familysearch og selvfølgelig politiets registre. så alt lærdom modtages med kyshånd.
kram bettina

Ellen Marie Kaae

Lægdsrullerne er kommet på nettet for ikke så længe siden, der er link til dem på AOs hjemmeside.

Og så lige en rettelse: oplysningen om dansk borgerskab angår sønnen, ikke faderen - men derfor kan faderen jo findes i lægdsrullerne alligevel.
Venlig hilsen

Ellen Marie Kaae