Slægtsbog over Jacob Holm og hans Efterkommere

Startet af Jens Kampmann, 28 Jan 2011 - 15:35

Forrige emne - Næste emne

Jens Kampmann

I nævnte bog (35 sider med efterkommere) fra 1944 lånt på biblioteket finder jeg bl.andre  Fanny Holm, født 27.07.1837 i København, død 27.05.1911(31?) og gift den 16. december 1859 i København med Theodor Rudolph Brandt, født 25.09.1828 i København, død 27.03.1892 (Grosserer og rentier). I bogen remses herefter alle deres efterkommere op.

Men så finder jeg følgende på nettet:
Fanny Johanne Christiane Holm blev født 27 juli 1837 i Citadels, København. Hun var datter af Georg Holm og Henriette Marie Nicoline Glandenberg.

(Jens skriver: Og det passer med oplysningerne i den lånte bog).

Fanny Johanne Christiane Holm er registreret i folketællingen i 1845 som boende i Strandgade, Christianshavn, København. Hun er registreret i folketællingen i 1850 som boende i Snaregade, København.
Fanny blev gift 30 marts 1860 i Vor Frue, København, med Marcus David Nicolaj Kall, søn af Johan Christian Kall og Ellen Barbara Abigael Monrad. Fanny Johanne Christiane Holm og Marcus David Nicolaj Kall er registreret i folketællingen i 1880 som boende i Nørresøgade 7, København.
Fanny Johanne Christiane Holm og Marcus David Nicolaj Kall er registreret i folketællingen i 1885 som boende i Vodroffsvej 8, Frederiksberg, København.
Fanny Johanne Christiane Holm og Marcus David Nicolaj Kall er registreret i folketællingen i 1901 som boende i Frederiksberg, København.
Fanny Johanne Christiane Holm er registreret i folketællingen i 1906 som boende i Frederiksberg, København.4 Hun er registreret i folketællingen i 1921 som boende i Frederiksberg, København.4 Hun døde 30 august 1924 i Skt. Markus, København, i en alder af 87 år.

Altså samme forældre, samme fødselsdag, men en helt anden mand og et andet bryllup. Ej heller samme dødsdag.

Er der nogen af Jer, der kan hjælpe mig med at afklare, hvilken historie, der er rigtig?
Det vil jeg være Jer meget taknemmelige for.



Kirsten Tatt


Hej,


- fundet i:

'Dansk Portrætgalleri - Danmarks Hovedstad' 1905

Vh Kirsten

[vedhæfting slettet af admin]

Arne Feldborg

Citat fra: Jens Kampmann Dato 28 Jan 2011 - 15:35
I nævnte bog (35 sider med efterkommere) fra 1944 lånt på biblioteket finder jeg bl.andre  Fanny Holm, født 27.07.1837 i København, død 27.05.1911(31?) og gift den 16. december 1859 i København med Theodor Rudolph Brandt, født 25.09.1828 i København, død 27.03.1892 (Grosserer og rentier).
Denne vielse kan også findes på FamilySearch uden nærmere angivelse af hvor i københavn vielsen skulle have fundet sted. Hvis det passer, så må han enten være død kort tid efter, eller der findes 2 stk. Fanny Holm.

CitatFanny blev gift 30 marts 1860 i Vor Frue, København, med Marcus David Nicolaj Kall
Denne vielse fremgår af kirkebogen for Vor Frue sogn. opsl 119. Her kaldes hun Fanny Christiane Johanne Holm - det må kunne checkes op mod de data du iøvrigt har om hende.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Flemming A. Aasklint

Hej

Der findes 2 stk. Fanny

Samtlige personer i husstanden

København, København (Staden), Østerbrogade (lige numre), Udb.Klædebo Kvarter, Østerbrogade 118,Matr.139B4-5B Forhus Stuen, 1,

FT-1885, C8587

Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:

Theod.Rud.Brandt         56    Gift   Huusfader   Rentier   Kjøbenhavn
Fanny Brandt         47    Gift   Huusmoder   Kjøbenhavn
Ellen Henriette Frederikke Debora Brandt   24    Ugift   Barn      Kjøbenhavn
George Johannes Hegelund Brandt   22    Ugift   Barn      Kjøbenhavn
Frithiof Carl Villiam Brandt      17    Ugift   Barn      Kjøbenhavn
Marie Jacobine Nielsen      20    Ugift   Tjenestetyende   Odense
---


amtlige personer i husstanden

København, København (Staden), Vodroffsvej (Lige numre), Frederiksberg, Vodrofsvej 8,Kjælder,Stue og noget af 1.Sal, 1,

FT-1885, C9008

Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:

Marius David Nicolai Kall      61    Gift   Husfader   Postmester   Kjøbenhavn
Fanny Johanne Christiane Kall født Holm   47    Gift   Husmoder      Kjøbenhavn
Ellen Sophie Dorothea Kall      24    Ugift   Datter      Kjøbenhavn
Gerda Kall            22    Ugift   Datter      Kjøbenhavn
Axel Herman Monrad Kall      21    Ugift   Søn   Studiosus juris   Kjøbenhavn
Rolf Kall            20    Ugift   Søn   Stud.mag   Kjøbenhavn
Johan Christian Kall         13    Ugift   Søn      Frederiksberg
Gustav Adolf Frederik Clauson-Kaas   19    Ugift   Gjæst   Elev i Officerskolens n.æ.Klasse   Næstved
Maren Christine Larsen      24    Ugift   Tjenestetyende      Lyngby Sogn
Johanne Larsson         28    Ugift   Tjenestetyende      Nusum,Christianstad Lehn,Sverige
Amalie Allinghans         25    Ugift   Tjenestetyende      Paarup,Odense Amt
Mvh.
Flemming Aasklint
4500  Nykøbing Sjælland

Jens Kampmann

Denne oplysning passer overens med oplysningerne fra Slægtsbogen over Jacob Holm, der er skrevet i 1944 af Emil Holm, som er født i 1863:
-------------------------------------------------------------------------------------------------
København, København (Staden), Østerbrogade (lige numre), Udb.Klædebo Kvarter, Østerbrogade 118, Matr.139B4-5B Forhus Stuen, 1, FT-1885, C8587

Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:

Theod.Rud.Brandt         56    Gift   Huusfader   Rentier   Kjøbenhavn
Fanny Brandt         47    Gift   Huusmoder   Kjøbenhavn
Ellen Henriette Frederikke Debora Brandt   24    Ugift   Barn      Kjøbenhavn
George Johannes Hegelund Brandt   22    Ugift   Barn      Kjøbenhavn
Frithiof Carl Villiam Brandt      17    Ugift   Barn      Kjøbenhavn
Marie Jacobine Nielsen      20    Ugift   Tjenestetyende   Odense
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Mange tak for fin respons. Desværre er jeg fortsat forvirret over hvem af Fanny'erne, der er den "ægte" og datter af Georg Holm (17.01.1803-02.11.1867).

Det er ikke utænkeligt, at både Fanny Brandt og Fanny Kall (de er begge 47 år i 1885) begge kan være født Holm, men jeg kan bare ikke knække nøden om hvem af de to damer der er datter af Georg Holm.

De bedste hilsner

Jens


Arne Feldborg

#5
Fanny Johanne Christiane Holm bliver døbt i København, Citadel (født 09 jul 1837) opsl 113. Hun er Ikke den du efterlyser.

Fkt-1845; Christianshavn Kvarter - Strandgade 54 ; 54; 1. sal
1625; George Holm; ; 43; gift; København; Grosserer
1626; Henriette Glundenberg; ; 33; gift; København; Hans kone
1627; Constansia Holm; ; 10; -; København; Deres datter
1628; Waldemar Holm; ; 9; -; København; Deres søn
1629; Fanny Holm; ; 7; -; København; Deres datter
1630; Jacob Holm; ; 3; -; København; Deres søn
1631; Ane Poulsen; ; 30; ugift; Fyen; Tjenestepige
1632; Christiane Buck; ; 21; ugift; Frederiksværk; Tjenestepige

Fkt-1845; Landetaten - Citadellet Frederikshavn ; 371; m. 1 fam
4379; Christian Christoff. von Holm; m; 49; gift; Carleboe Sogn, Frederiksborg Amt; Capitain i 1. Jæger-Corps, Ridder af Dannebrogen
4380; Sophie Catharine Holm født Øelund; k; 45; gift; Svanemøllen ved Kjøbenhavn; hans Kone
4381; Fanny Christiane J. Holm; k; 8; ugift; Citadellet Frederikshavn; deres Døttre
4382; Harriet Frederikke C. Holm; k; 5; ugift; Citadellet Frederikshavn; deres Døttre
4383; Dorthea Matthiasdatter; k; 29; ugift; Høie Tostrup Sogn, Roeskilde Amt; Tjenestepige
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Jens Kampmann

Det du siger er altså, at Georg Holms datter er denne?:
Fanny Holm, født 27.07.1837 i København, død 27.05.1911(31?) og gift den 16. december 1859 i København med Theodor Rudolph Brandt, født 25.09.1828 i København, død 27.03.1892 (Grosserer og rentier). I bogen remses herefter alle deres efterkommere op.

Hvis det er rigtigt, så er jeg glad og så passer bogen skrevet af Emil Holm.

Gider du lige bekræfte, at jeg har fattet dit budskab korrekt.

Mange tak for Jeres indsats

De bedste hilsner

Jens

Jens Kampmann

Hej Arne!

Undskyld mit dumme svar/spørgsmål - jeg så kun de to første linier. Beklager, men mange tak for din uvurderlige hjælp. Det gik for stærkt - monstro man skal se håndbold?

Jens

Arne Feldborg

Det er nu ikke din fejl. Det ser ud til at min indsættelse af folktællinger har krydset dit sidste spørgsmål.

Men for en sikkerheds skyld: Jeg ved ikke hvem din Fanny er eller hvem hun var gift med, jeg har ikke haft mulighed for at efterkontrollere de data du nævner.

Jeg konstaterer bare, at hende der hedder Christiane Johanne til mellemnavn er datter af Christian Chr. v. Holm og at hun blev gift med Marcus David Kall. Og at det derfor nok må være den anden du skal koncentrere den videre efterforskning om.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Jens Kampmann

Enig og mange tak for din hjælp. Det var dejligt.
;D

Jens

Flemming A. Aasklint

Hej

Fanny Holm
født 27 juli 1837 i Købenjhavn
døbt 10 september 1837 i Vor Frelser Kirke
( 1834-1840, Opslag 174)
Forældre: Georg Holm og Henriette Marie
Glandenberg
Mvh.
Flemming Aasklint
4500  Nykøbing Sjælland

Connie Andersen

Der findes en bog der hedder : Johannes Lehmann,  Jacob Holm En dansk storkøbmand. Jeg ved ikke om det er den Jacob Holm du er i familie med, eller om du kender den.
Connie