Vedhæftede filer.

Startet af Otto Kjærgaard, 16 Jan 2014 - 18:30

Forrige emne - Næste emne

Otto Kjærgaard

Jeg oprettede forleden et nyt emne med et spørgsmål på en ane. I den forbindelse, var der flere vedhæftede filer med kopi af kirkebogsudskrift og forskellige andre dokumenter, men jeg kunne kun vedhæfte en fil til spørgsmålet, tråden blev derfor lidt lang og uoverskuelig , da jeg måtte poste flere gange i samme tråd, for at hæfte alle de relevante oplysninger ved.

Måske har jeg ikke gjort det på den smarteste måde, men hvad er egentlige den mest hensigtsmæssige, hvis man f.eks har 3 kopier af kirkebogsudskrifter og tilsvarende et par lægdsrulle kopier. Det skal jo gerne både være fyldestgørende og nemt for de, der læser indlægget og hjælper med svar.

John Thomsen

Citat fra: Otto Kjærgaardda jeg måtte poste flere gange i samme tråd

Hvis det er tråd 72515 du hentyder til, så synes jeg ikke, at det forstyrre tråden, at de første 4 indlæg stammer fra spørgeren selv.

Hvis en tråd starter med 8 indlæg af spørgeren selv, så ville jeg nok i de fleste tilfælde sende et lydløst bandeord efter indlægget.

Citat fra: Otto Kjærgaardhvad er egentlige den mest hensigtsmæssige

I stedet for at tilføje store mængder data til en tråd, så bør spørgeren henvise fra tråden til en webside med supplerende data.

Det er meget let at oprette en HTML-side, skrive noget tekst samt indlejre og linke til billeder. De som er medlemmer af DIS-Danmark behøver end ikke betale for egen hjemmeside eller døje med meget af det tekniske, såvidt jeg kan regne ud, idet medlemmer kan oprette egne websider om slægtsforskning hos DIS-Danmark.

Oprettelse af egne sider

Alt der kræves er, at spørgeren får fingerne fra kaffekoppen og over på tastaturet. Dertil en friaften og måske et par spørgsmål på forum, om hvordan man laver simple hjemmesider med tekst og billeder. Derefter er man i gang og kan drage nytte af sin nye viden resten af livet.

Otto Kjærgaard

Tak, det er en overvejelse værd, når jeg stiller et spørgsmål, så vil jeg jo helst give så præcise og fyldige informationer, så de, der svarer ikke behøver lede efter det, jeg selv har fundet.

Jeg har et spørgsmål mere på vej, det vil jeg forsøge at forberede så godt jeg kan.
Det drejer sig om, at finde ud af hvilken Bodil Pedersen født samme år i samme sogn, der er min ane.