hjælp søges til opslag på rigsarkivet kbh.

Startet af Yvonne Jensen, 15 Jan 2014 - 18:37

Forrige emne - Næste emne

Yvonne Jensen

hej det drejer sig om Frederik Hansen f. d. 1-8-1860 i Toksværd , præstø amt, giftede sig d. 6-3-1885 skt, mortens, næstved med Johanne caroline Wentzel, tidliger gift som Schoch eller Schack, død d. 21-4-01931 i nyk, f, maribo amt, skilt d. 23-5-1907, sidste bopæl jeg har er i 1906, Adelgade 52, som fattiglem, han var murer, kan ikke finde ham død nogen steder, de havde nogle børn sejer frederik hansen f. 19-8-1888 præstø, kjæld sigfreid hansen f. 10-7-1892 Skibinge ved præstø, elisabeth ester anna hansen/glyme f. 27-6-1899 præstø, blev senere skusespillerinde på Nørrebros teater, dem,  kan jeg hellere ikke finde nogen steder, efter 1906.Nogen der elleres har et tips hvordan man finder folk døde, har prøvet kommuner, kirkebøger.

mvh. Yvonne.

Mette Lund

Hej Yvonne

Du skriver ikke noget om, hvad det er, du vil have hjælp til at få slået op på Rigsarkivet. Du efterlyser Frederik Hansens død, så jeg har derfor flyttet dit indlæg til AneEfterlysning.

Om Hjælp til opslag på arkiver m.v.:

"Hjælp til Opslag er stedet, hvor du f. eks. kan bede en venlig sjæl, der jævnligt kommer på Rigsarkivet, om et opslag i de nyere folketællinger, hvis du selv bor langt fra hovedstaden. Eller af andre årsager har svært ved at få passet et besøg på et givet arkiv ind."

Med venlig hilsen

Mette Lund
Moderator



Yvonne Jensen

#4
Nej det er ikke min Johanne, hun er født i præstø d. 27-4-1857, men det er min elisabeth som skuespillerinde, jeg efterlyser Frederik hansens død, hvor og hvornår, derfor satte jeg det på hjælp til at nogen kunne hjælpe mig med at slå det op på arkivet, og ligeledes børnene.
Elisabeth  har jeg ikke mere på end det som  i fandt i register bladene og at hun fik en datter i Nyk.f d. 8-2-1918, som hed Mai grete johanne glyme Rau, faderen til hende var kai Rau tankelæser og skuespiller., datteren var i pleje hos hendes mormor Johanne caroline Wentzel..Men hun var  ansat på Nørrebros teater.Men tak alligevel.
Sorry. yvonne.

Yvonne Jensen

Det sidste nye er at Frederik Hansen overtager deres fælles bolig , da de blev skilt i 1907, søvej 37 i Nyk,f.Johanne boede da på store kirkestræde 11, nyk.f.

mvh. Yvonne.