Rudolf Olsens Kunstforlag - slægtninge søges

Startet af Ole Aaquist Johansen, 03 Jan 2014 - 21:31

Forrige emne - Næste emne

Ole Aaquist Johansen

Jeg er ikke i familie med Rudolf, men er i besiddelse af et billede, hvor min mormor og morfar deltager i noget, der ligner et sølvbryllup. Morfar arbejdede som repræsentant og sælger for Rudolf Olsen. Der gættes på, at billedet kunne være i anledning af Rudolf og Ellen Maries sølvbryllup omkring 1950. Derfor er jeg interesseret i en evt. positiv identifikation af sølvbrudeparret.
Rudolf er født i Græsted 12/4 1897.
Ellen Marie i København 22/1 1904.
De bor ved FT 1930 Strandboulevarden 64 (opslag 476).
Her er anført en datter Birthe Lis Olsen, som er født 24/7 1928 - men hun er ved FT indlagt på St. Josephs Hospital. Hun er streget ud - jeg ved ikke, om det betyder, at hun skulle være død som lille. Jeg har ikke fundet hende i nogle kirkebøger.

Hvis der findes slægtninge til Rudolf Olsens familie, vil jeg være glad for at høre fra jer - evt. privat på oleaaquist@email.dk

Billedet fra det formodede sølvbryllup kan ses her: http://www.ukendtebilleder.dk/  -  FotID 02571

Med venlig hilsen
Ole Aaquist Johansen
Ramløse

Ole Aaquist Johansen

Rudolf og Ellen Marie er gift i Helligånd, Kbh d. 2. aug 1925. (KB opslag 66). Så passer fint med et sølvbryllupsbillede fra 1950.
:D

Ole Aaquist Johansen

Siden sidste indlæg er der kommet nye oplysninger frem:

Rudolf Olsen bliver d. 24/5 1935 ved Kbh Magistrat borgerlig viet med Ebba Kathinka Rasmussen, som er moderen til den pige Birthe Lis, som han står som plejefar til. Han bliver skilt Ellen Marie 29/12 1934.

(Kilde: Borgerlige Vielser Kbh 1935 1800   1935 2400  opslag 60)

Ellen Marie og Ebba Kathinka er i øvrigt søskende.

Dette nye ægteskab "skubber" det evt. sølvbryllup (billedet) til 1961 - men det passer i virkeligheden også bedre til både moden og mit indtryk af min mormors og morfars alder, at vi er 11 år længere oppe i tiden.

Med venlig hilsen
Ole Aaquist Johansen
Ramløse