Ane Marie Christoffersens mor ?

Startet af Lars Bo Corfitzen, 20 Dec 2013 - 11:51

Forrige emne - Næste emne

Lars Bo Corfitzen

Hej

Jeg prøver at finde ud af hvem min tipoldemor Ane Marie Christoffersen (f. 30. sep. 1859 Magleby Stevns, Stevns, Præstø) mor er.

Når jeg kigger i kirkebogen for hendes dåb, står der nemlig en anden mor opført, end den mor som jeg har fundet i andre slægtstræer på nettet.

I kirkebogen læser jeg at hendes mor er Anne Jacobsdatter (29 år) magleby, se vedhæftet

Problemet er at jeg har fået en match på hende i Myheritage/Wiki tree http://www.wikitree.com/wiki/Jensdatter-314

hvor alting passer, hendes far er rigtig, nemlig Christoffer Hansen (f. 27. jan. 1833 Strøby, Stevns, Præstø), han blev gift med Ane Jensdatter d. 8. december 1855 i Magleby Stevns, Stevns.

Det er Ane Jensdatter (f. 5 marts, 1853 Strøby, Stevns,Præstø) som jeg tror er hendes mor

Læser jeg forkert i Ane Marie Christoffersens indskriven i kirkebogen (tror det er det der er årsagen, men vil gerne være sikker), eller er det kirkebogen der er forkert, eller er hun et uægte barn ? Har søgt efter Anne Jacobsdatter men kan ikke finde nogen i magleby stevns kirkebog.

Med venlig hilsen

Lars Bo Corfitzen

 

[vedhæfting slettet af admin]

Anne Mortensen

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anne Mortensen


Præstø, Stevns, Magleby Stevns, Magleby, Et Huus, 155, FT-1860, D5352


Christopher Hansen 27 Gift Inds og Arbeidsmand  Strøby 
Anne Jensen 25 Gift hans Kone  Strøby 
Hans 4 Ugift Deres Børn  Magleby 
Jens 2 Ugift Deres Børn  Magleby 
Anne 1 Ugift Deres Børn  Magleby 
Johannes Pedersen 66 Enke Huusfaders Moder. lever af Aftægt  Strøby 
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com