HUSK årstal og sted i AneEfterlysning

Startet af Thestrup-Bjørn, 13 Okt 2010 - 18:20

Forrige emne - Næste emne

Thestrup-Bjørn

I AneEfterlysning ser jeg nu nøjagtig de samme unoder som i det gamle DIS Forum.

Utrolig mange intetsigende emner - helt uden årstal og sted, og enkelte emner er meget lange.
Der ses en masse af det, jeg vil kalde unødig fnidder som f.eks. Hvor blev min oldemor af?

Det ville altså gøre en gennemgang af diverse emner noget hurtigere, hvis alle skrev emnet kort, klart og præcist - som anbefales af moderator.



v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Peter Bøjesen Jensen

Helt enig  :)
Det burde egentligt næsten ligge som et krav, at man havde læst retningslinierne for forum inden at man kunne lave et indlæg.
Tilsyneladende er der ikke mange, som læser disse inden, at de går igang.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Thestrup-Bjørn

v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Annelise Christensen

Hej.

Efter min mening er det blevet meget värre. ;D

med venlig hilsen
annelise christensen

Niels Bjøreng

Moderator skriver blandt andet: ...og desuden årstal og lokalitet (Amt og/eller Sogn).

Det er altså ikke nok blot at skrive sogn. Hvad stiller man op med fx Vor Frue sogn eller Ørum sogn?

Venlig hilsen

Niels Bjøreng

Hans Peter Hansen

Hej alle

Jeg synes også det er ærgeligt, at fokl glemmer at skrive en ordentlig overskrift. Ligeledes synes jeg, det er ærgeligt, at folk tilsyneladende tilfældigt kaster deres indlæg tilfældigt ind i en tilfældig gruppe.

med venlig hilsen

Hans P. Hansen
www.bondeslaegt.dk

forsker for tiden i familien Neupart fra Sønderjylland

medlemskab af DIS-Danmark koster kun 200,- kr.
medlem af DIS-Faxe og DIS-Slagelse

Carl Pedersen

Kære velmenende opdragere.

Normalt deltager jeg ikke i disse tråde/diskusioner om hvordan man opdrager sine medmennesker til den korrekte adfærd da alle disse bestræbelser  erfaringsmæssigt er nyttesløse.
Men på det sidste er der nu så mange "gode råd"  "vejledninger" "tilrettevisninger" etc.etc. at det virker skræmmende på mange.
Derfor undlader disse, vel især ældre slægtsforskere, at skrive indlæg.
Jeg skal opfordre mine velmenende medbrugere af dette forum, til at spare al jammer, og kun hjælpe spørgere som de synes har formuleret sig korrekt.
Andre kan så, alt efter lyst og evner, hjælpe dem som er nybegyndere og som måske har svært ved at overskue det at formulere sig helt precist.
Det ville give en bedre og mere velkommen tone i dette forum.
Derudover har det den fordel at spørgerne lærer, ud fra de manglende oplysninger i deres overskrift, at formulere sig så de får mange svar.
Man lærer nu engang bedst af egne erfaringer.
Med venlig hilsen
carl pedersen

Thestrup-Bjørn

Til moderator Hans Peter

Jeg synes, det er lidt underligt, at du har flyttet min tråd fra 'Metode og teknik' til 'Om nyt forum'

- metode = måde (at skrive et godt emne)


Faktisk har det da intet at gøre med f.eks. funktioner/problemer i det nye forum.

v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Leif Bærtelsen

Citat fra: Thestrup-Bjørn Dato 15 Okt 2010 - 12:36
Til moderator Hans Peter

Jeg synes, det er lidt underligt, at du har flyttet min tråd fra 'Metode og teknik' til 'Om nyt forum'

- metode = måde (at skrive et godt emne)


Faktisk har det da intet at gøre med f.eks. funktioner/problemer i det nye forum.



Nej, og heller ikke Metode og teknik, som underforstået er Metode og teknik til slægtsforskning og ikke til brug af forum.

Da emne-overskriften peger direkte på AneEfterlysning og vel er møntet på dem som skriver i det forum, skulle indlægget nok have været placeret der, med fare for at blive flyttet til en gruppe hvor man kan klage over andres adfærd.
Leif Bærtelsen - 2670  - Legacy bruger