uddsätterprotokollerne hjälp önskes

Startet af bente rosenborg, 17 Dec 2013 - 09:46

Forrige emne - Næste emne

bente rosenborg

Hej.Håber at nogen kan hjälpe mig videre.Min mormor,Karen Olsen er födt den 9/10 döbt den
14/10.barn nr404 moder 407 der står 20 under 407  BE. Der står alimentations........kan ej tydasidste bokstaverne. 

Udlevereret den 12/1 1885 (hun er födt 1884) hun er udlevereret til fremmede nr 14x. barnet overtages af hendes slägt. 1896 31/10 x ej längre i födselstiftelsen.

Kan jeg komme videre nu eller skal jeg vente.

Med venlig hilsen. Bente Rosenborg.


                                         
Med venlig hilsen
Bente Rosenborg
Forsker  I Nicolaisen Mögeltönder
Marie Frederikke Ock Alsted
bente.rosenborg@telia.com

Lissa Pedersen

#1
Kan du ikke sætte linket ind, så behøver vi ikke lede efter det! (Har fundet det):
http://www.sa.dk/ao/billedviser?epid=16415203#45,37404

Karen Olsens dåb finder du under Den Kgl.  Fødselsstiftelse (1876-1886), opslag 217. Moderen var 20 år gl.

Jeg mener, at der står Alimentationsbidrag.

Hilsen Lissa

Lissa Pedersen

Karen Olsen er her i Udsætterprotokollen (1804-1918), udleveret den 12. januar 1885 til:

Husmand Jens Nielsen og Anna Kirstine Andersen i Valsømagle, Haraldsted sogn: http://www.sa.dk/ao/billedviser?epid=16415220#33,27697

I den anden rubrik står der 21/385 Flyttet til Husmand Christian Pedersen og Hustru i Snekkerup, og nedenunder står der bl.a. Barnet overtaget af dets Slægtninge.

Måske kan andre hjælpe her også?

Hilsen Lissa


bente rosenborg

Tak så jättemycket .Jag viste at hun var hos den familie,men jeg viste ikke at det var hendes familie.tak en gang til.med venlig hilsen.Bente Rosenborg
Med venlig hilsen
Bente Rosenborg
Forsker  I Nicolaisen Mögeltönder
Marie Frederikke Ock Alsted
bente.rosenborg@telia.com

Lissa Pedersen

#4
Jeg kan ikke helt forstå, om det er hendes familie! Ved du mere om det? Har du navn på Christian Pedersens hustru, og har du dem fra folketællinger?

Håber andre vil byde ind her!

Hilsen Lissa

Lissa Pedersen

Karen Olsen er som pleiedatter i FT 1890 hos Christen Pedersen og Ane Marie Pedersen f. Andersen i Snekkerup, Vigersted sogn,  Sorø amt, opslag 48. (Folketællingen på Arkivalieronline).

Hilsen Lissa

Lissa Pedersen

Christen Petersen og Ane Marie Petersen er i FT 1901 (Arkivalieronline) i samme sogn som 1890, men Karen er der ikke. Opslag 392.

Hilsen Lissa

Lissa Pedersen

Her er plejefamilien i 1880:

soroe, Ringsted, Vigersted, Ortved By, Vigersted sogn, en gaard, 1 F2, FT-1880, B0477

Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Christen Pedersen   37   Gift   husfader, inderste, brøndborer      Vetterslev
Ane Marie Andersen   40   Gift   hans hustru      Alsted
Anders Peter Pedersen   10   Ugift   deres børn      her i sognet [Vigersted]
Ane Marie Pedersen   7   Ugift   deres børn      her i sognet [Vigersted]
Hans Christian Pedersen   2   Ugift   deres børn      Jydstrup

Hilsen Lissa

bente rosenborg

Hej igen Lissa.Du har helt ret.Det var jeg som blev lidt ivrig.Jeg har holdt på i 6mdr.8timmer om dagen,så navnene kan godt forvirrer en.Jeg fant Karen for länge siden hos gårdejer Jens Nielsen.FT Sorö ringsted vigersted 1901 opslag 134 tjenstepige,så slägten ved jeg ikke hvem er.Karen gifter sig  med Otto Rasmus Olsen 1907 i Vigersted kirke.De havde samme efternavn inden de blev gift.Kan du gi mig et råd om hvordan jeg finder slägten.Tak for det store arbejde du har lagt ned på mig(lägge ind en fil ved jeg desvärre ikke hvordan man gör)Jeg behöver nok at gå en kursus.Med venlig hilsen Bente Rosenborg.
Med venlig hilsen
Bente Rosenborg
Forsker  I Nicolaisen Mögeltönder
Marie Frederikke Ock Alsted
bente.rosenborg@telia.com

Lissa Pedersen

Er der slet ingen, som eventuelt kan hjælpe videre her?

Hilsen Lissa

bente rosenborg

Hej igen Lissa.Jeg pröver nu at se på fadderne.Men det er det eneste jeg kan göre.Det som kommer op er Chrisen Petersen i Snekkerup.Jeg ved ikke om der kommer mere fra födselstiftelsen.Jeg håber nogen kan hjälpe mig.Med venlig hilsen Bente Rosenborg
Med venlig hilsen
Bente Rosenborg
Forsker  I Nicolaisen Mögeltönder
Marie Frederikke Ock Alsted
bente.rosenborg@telia.com

Lissa Pedersen


bente rosenborg

Hej igen.ja det tror jeg også,men jeg har hört at det koster 1000kr.at få lov at se i den sorte bog.
Arkivalerne har jeg lidt svärt ved de skal jo bestilles i forvejen.Jeg skal ringe til dem efter jul i så fald og höre om de kan hjälpe mig.Tak for din hjälp, du kunde måske fortälle mig hvordan det gik for dig når du har väret der.Venlig hilsen Bente.
Med venlig hilsen
Bente Rosenborg
Forsker  I Nicolaisen Mögeltönder
Marie Frederikke Ock Alsted
bente.rosenborg@telia.com

Lissa Pedersen

Jeg kommer der desværre ikke så tit, selv om jeg arbejder et stenkast derfra. De har lukket, når jeg har fri, og på mine fridage kommer jeg meget lidt ind til byen.

Hilsen Lissa