hvem er forældre til Kristian Alfred Jensen?

Startet af Belinda Nielsen, 17 Dec 2013 - 09:37

Forrige emne - Næste emne

Belinda Nielsen

Jeg har nu i længere tid siddet fast i at finde forældrene til Kristian Alfred Jensen..
Her er hvad jeg ved:
- han er født på den kongelige fødselsstiftelse i København.
- datoen er den 4 August 1897
- han er døbt d. 17 august 1897
- han har nummer 461.
- morens nummer er 474.
- moren er 28år på fødselstidspunktet.
- den 12. August 1897 er han udtaget til egen forsørgelse, men der står intet om hvor..

jeg finder ham igen da han bliver bogerligt gift anden gang
den 24. September 1938 i København.
Her står at han er skilt ved Bev. d. 1. december 1931
da de bliver gift bor de på Sofiegade nr 20.

men hvem er hans forældre og hvem var han gift med første gang??

Anne Mortensen

Hej Belinda

Oplys altid kirkebog og opslagsnr.
Du har oplysningerne, men vi vil gerne se selv  :)

Den Kgl. Fødselsstiftelse 1896-1899
opslag 93
---------------------------
Oplys opslagsnr o.s.v. på den Borgerlige vielse.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Belinda Nielsen

oplysninger om hans 2. vielse findes her  :
Borgerlige vielser København, 1938-1938, nr. 3444 på opslag 442

Hans fødsel står her:
den kongelige fødselsstiftelse, KB 1896 - 1899 opslag nr. 93, nederst.

Anne Mortensen

Tak for dine oplysninger.

Jeg finder ikke nogen af personerne fra den borgerlige vielse på Pol.reg.
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php

Du må prøve at finde skilsmissen på AO for at finde navnet på den første hustru.
Men han kan jo have boet udenfor Københavns kommune tidligere.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Jens-Christian Emborg

Hvis du går ind på AO og vælger "Familieretlige sager i København" og ser i SJ-journalerne for 1931, kan du se journalen for hans skilsmisse.

I Register til SJ-journal 1931 står han på opslag 66 med henvisning til sag nr. 2871 og at hans kone hedder Johanne Esther Sivertsen.
Ser du i sag nr. 2871, det er opslag 73, ser du at hun har adresse i Overby pr. Nykøbing Sj. og at han står med adresse Beboelsesbåden "Tut" Islands Brygge.

Dette må/kunne være hans første kone:
http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2476108&searchname=polit_adv
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg

Belinda Nielsen

takker mange gange.. så kom jeg en del af vejen, nu skal der tydes hvad der står så jeg kan finde ud af hvem hans forældre er....

Belinda Nielsen

 er der nogen der kan hjælpe med hvad der sår ved deres skilsmisse?
det er ikke meget af det jeg kan tyde.
noget med en beboelsesbåd der hedder tut ved islandsbrygge, og måske et barn som moderen har fået...

Jens-Christian Emborg

#7
Hej Belinda

Hvis du går ind på Københavns Stadsarkivs hjemmeside med fattigvæsenets hovedregistrant:
http://www.kbharkiv.dk/sog-i-arkivet/ressourcer/fattigvaesenets-hovedregistrant
og går ned og henter første bind (A-K) for årgang 1920-1927 eller bruger dette link:
http://www.kbharkiv.dk/kbharkiv/collections/fattigvaesnet/FVH_1920-1927A-K.pdf
så vil du se på side 460 i denne stor pdf-fil at:
Jensen, Christian Alfred født på Stiftelsen den 4/8-97, maler, stå med denne protokolhenvisning C 3 1694/24, hvilket betyder at du kan finde ham i en C-protokol fra 1924 med det faste journalnr. 3 og løbenummer 1694.
C-protokoller er bidragssager (sager vedr. fx alimentation), så måske en sag om børnebidrag.
Du kan se sagen på Københavns Stadsarkiv, men om ikke andet så må han befinde sig i København i 1924.

Ser jeg efter Johanne Esther Sivertsen i andet bind (L-Ø) for årgang 1920-1927, har hun også været i kontakt med fattigvæsenet, hun står som ugift med denne protokolhenvisning B 28 45/21, hvilket er en sag fra 1921.
At hun har en sag i 1921, året efter hendes registerblad hos politiet er udtrukket (01-05-1920), betyder vel at hun er kommet tilbage i København igen.

Der kan godt på deres ovenstående "første" sager være henvisninger til efterfølgende sager i fattigvæsenet.
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg

Belinda Nielsen

først mange tak for hjælpen med hans første kone, men er der nogen som kan hjælpe mig med hans forældre? der står intet ved hans fødsel ud over et nummer til moren...