Frederikshavn, Hjørring amt død 1850

Startet af Grethe Elten Mortensen, 26 Jan 2011 - 00:20

Forrige emne - Næste emne

Grethe Elten Mortensen

Hej

Jeg har set på Family Search , at Frederich Joachim Abel skal være død i Frederikshavn, Horns Herred, Hjørring amt 15. januar 1850.

På Arkivalier Online Frederikshavn 1850-1859 opslag 150 er første begravede juli 1850.

Har nogen en ide og måske mulighed for at hjælpe mig, med at finde ovenstående et andet sted?

Jeg vil meget gerne have oplysningerne ved hans død.

Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

Lykke Harndahl Claville


Hej Grethe

Du finder ham på følgende opslag:

Hjørring Amt, Dronningelund herred og sogn opslag 145

Prøver du at at foretage en Google søgning på Frederich Joachim Abel død 1850 + frederikshavn vil der fremkomme følgende link http://www.risgaardhuse.dk/Hoerbylund%20hgd.htm
under Højbylund vil du kunne læse om ham

venlig hilsen
Lykke Claville

Grethe Elten Mortensen

Hej Lykke

Tusind tak for dit svar, som jeg er vældig meget glad for. Jeg har lige læst siden om Hørbylund, som du henviser til. Der er flere for mig interessante personer.

Jeg har prøvet at søge på Google med forskellige tekster, men åbenbart ikke godt nok.

God weekend
Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

Elinor Henriksen

Jag har lite mer information till dig angående Frederik Joachim Abel! Hans pappa hette Albert Abel och var Kgl fiskemester föddes 1730 i Hilleröd gift med Ane Marie Ebbesen. Hans pappa i sin tur hetta Jacob Abel Dyrgang född ca 1700 Hilleröd och gift med Rönge.

Hans pappa skall vara född 1674, någon Dyrgang Abel invandrad från Sverige, där tar min forskning slut. Hans mor däremot är född  ca 1678 eller 84. Hon var dotter till en Mattias Gyntelberg som i sin tur var son till Eskild Jensen Gyntelberg prost i Gundelstrup och Rörbäck, Hans pappa hette Jens Eskildsen Guntelberg, gift med Kirsten Mogensdatter Lille. Hans pappa hette Eskild Guntelberg gift med Mette Krukow. Tillhörande en pommersk adelssläkt.

Denne Kirsten Mogensdatter Lilles Pappa tillhör släkten Baden. Hennes mor har anor till en riddare som hette Fikkesen. Denne riddare har sedan anor bakåt i tiden till Gorm den gamle!

Vi tillhör gamla danska adelssläkter som Hvide, Estridsen, och många fler och Gorm den gamle tror man är släkt med Ragnar Lodbrok, Sigurd Ring och tom Oden själv!


Hälsningar från Elinor

Grethe Elten Mortensen

Hej Elinor Henriksen

Tusind tak for dit svar, med de mange fantastiske informationer, som jeg er utrolig glad for.

Efter at Frederich Joakin Abel bliver gift og bosat i Vendsyssel flytter han en del rundt, jeg har prøvet at finde ud af det.

Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

Elinor Henriksen

Hej Grethe

Om du vill veta mer om Joachim Abel så kan jag rekomendera dig  att söka på Dansk demografisk databas och "Nygaards sedler" Där kan man nog finna allt om honom. Var han bodde, vilka egendomar han ägde, vilka avtal han ingått. tex tillsammans med sin fru Ane Catherine Bering.

Där kan man också se hur det gått för hans barn.

Dessutom kan jag rekommendera www.rekman.dk/stamtrae.html

Här kan man se tex vilka som var faddrar vid hans barns dop och vilka som var hans föräldrar och farföräldrar och vilka som var faddrar vid deras barns dop.

Jag lovar dig att detta är mycket spännande och showt!


Många hälsningar från Einor

Grethe Elten Mortensen

Hej Elinor

Tusind tak for din mail med henvisninger , som jeg straks vil undersøge.

God Weekend
Hilsen
Grethe Elten mortensen

Elinor Henriksen

Hej Grethe

Har faktiskt en liten fundering på hur du och jag är släkt?

Jag är släkt med Joachims älsta son som hette Carl!!

Vem av sönerna är du släkt med?

Hälsningar från Elinor

Grethe Elten Mortensen

Hej Elinor

Jeg har sendt dig en mail.

Hilsen
Grethe Elten Mortensen

Elinor Henriksen


Elinor Henriksen

Hej Grethe

Jag har tyvärr ingen möjlighet att läsa mail!

Så vi måske snacke med varandra på en annen må!

Vänlig hilsen fra Elinor

Grethe Elten Mortensen

Hej Elinor

Jeg kan se, du skriver du ikke kan læse mail.

Kan du  som bruger af dette forum, se billede af en kuvert i venstre side ved mine indlæg ?  Hvis du kan se den så tryk på den og du kan sende mail til mig.

Hvis du ikke kan det må du skrive her hvad du vil have svar på.

God weekend
Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen