Peter Nicolaisen

Startet af Helle Okkerholm, 25 Jan 2011 - 22:28

Forrige emne - Næste emne

Helle Okkerholm

Hej alle,

Jeg er relativ ny som slægtsforsker - men det er nu blevet en smitsom dille.

Da jeg er ved at grave lidt i Nicolaisen slægten, har jeg brug for lidt ekspert hjælp ! ???
Min farfar, som hedder Martin Christian Nicolaisen født 1892 Tønder Amt, Abild Sogn har jeg en masse personlige papirer på.
Han har været soldat og der er sikkert en masse god viden omkring ham at finde stadig. Jeg nåede aldrig at opleve ham "live" - min far, som desværre ikke er her mere, heller ikke kender ham, da han døde da min far var 3 år.

Nå - men min farfar's forældre volder mig allerede problemer. Jeg ved hvad de hedder og ikke en disse mere. Jeg har søgt i Kirkebøgerne i Abild Sogn, Løgumkloster Sogn, Nørre Løgum Sogn og de er ikke til at opspore.
Navnene er Peter Nicolaisen og hans hustru Ane Kjerstine Nicolaisen født Hansen.
Er der nogle der kan give mig gode råd ?

Anne Mortensen

Et råd er altid at opgive kirkebog og opslagstal på de data du nævner.
Du har selv set kirkebogen, men vi er mange der gerne selv vil se.
------------------

Tønder
Abild 1881-1898
opslag 47
------------------

Denne dåb er med tysk tekst.
Kan du læse teksten ?

Eller skriv et indlæg i Hjælp til Tydning og få den korrekte tydning og især navnet på sognene/stednavnene der er nævnt ved forældrene og fadderne.

Husk ved et evt. nyt indlæg at skrive en mere oplysende emneline f.eks. hvilket sogn og ikke kun et navn.
Du skal have "lokket" dem frem der er eksperter i sønderjylland og tysk.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Birgit Høier

Hej Helle

Det kunne være Peter Nicolaisen der bliver viet her:
AO, Tønder, Nørre Løgum 1856- 1916, opslag 226.

Prøv også at søge på FS. med dem som forældre.

Venlig hilsen
Birgit Høier

Helle Okkerholm

Anne - Jeg ved at det tyske kan blive en hindring. Er taknemmelig for dit forslag til opslag. Jeg skal gøre mit bedste, for at lave et bedre indlæg næste gang.

Birgit - Mange tak - det kunne godt være ham. Kan være jeg spørger dumt, men hvad er FS ?

Vh Helle