Else Marie Jensen Man?

Startet af Bjarne Hagelquist, 25 Jan 2011 - 20:03

Forrige emne - Næste emne

Bjarne Hagelquist

Hej alle i dygtige hoveder,
jeg søger oplysninger om ovenstående Pige, f. 3 august 1862 i Voldby Sogn, Gjern Herred, Skanderborg Amt. Det er ikke så meget hendes fødested eller dato, men snarer hendes efternavn som jeg synes er underligt. Måske er det blot mig eller degnen der ikke kan læse/skrive men jeg synes at hendes efternavn både kan læses som: Mand, Hand, Maud eller Mann - så derfor - er der nogen der kender noget til denne familie. Faderen hedder Jens Jensen H??? og stammer fra et for mig ukendt sted.

Håber der er nogen der kan hjælpe - tak

Med venlig hilsen
Bjarne Hagelquist

Grethe Leerbech

Jeg kender ikke din Else Marie, men vil blot fortælle dig at jeg har familienavnet (Det er ikke et patronym)  Mand i min slægt. De stammer fra Sebber, i Slet herre fra et sted, der hedder Valsted.  og børnene fik navnet Mand efter deres patronym. f.ks. Jens Nielsen mand, Kirsten Jensdatter Mand osv. Jeg tror den første ane! i 1600 tallet var færgemand......og det er så blevet til Mand
Så der er ikke noget underligt i efternavnet.

mvh
Thyholm,Vang, Gislum,Hornum,Hindsted, Slet, Års i Aalborg a. Ginding,Ringkøbing a.Rinds, Fjends,Hindborg,Viborg a. Nybøl, Sottrup,Sønderbog a.sogne i Tyskland, Sunds,Svendborg a.Tuse,Års,Løve i Holbæ

thorkild kanstrup jensen

Der står Mand.

Elsemaries Konfirmation finder du i Voldby Sogn 1876 Opslag 144.

Familien finder du i Voldby  FT 1880 Opslag 43.
Med Venlig Hilsen
Thorkild Kanstrup Jensen 9500

Intet er umuligt, Det umulige tager bare længere tid.

Bjarne Hagelquist

Kære begge,

I har reddet min aften - tusind tak - jeg har længe forsøgt at overbevise andre om at der står Mand - de var noget tvivlende - meget endda.
Så nu er det afgjort - det var også det første efternavn jeg skrev - man skal altid stole på den første indskydelse !

Tusind tak til jer begge !
En hengiven
Bjarne